concentreren

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

concentreren

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-10 19:03

bah, ik heb toetsweek.
Begint ineens de maandelijkse tragedie ( een week te vroeg ofzo)
Mijn concentratieniveau tijdens mij menstruatie is echt triest gewoon (na 3 woorden gelezen te hebben haak ik af, dan lukt het gewoon niet meer). En het lukt nu dus ook voor geen meter. Ik heb verder ADD maar dat is met medicatie wel onder controle... Heb een supergoed rapport :j (1 cijfer lager dan een 7 :+ ) maar dat wilde ik ook graag zo houden. En nu lukt het gewoon echt niet...

Wat kan ik doen om het enigszins dragelijk te maken :+ ? iemand tips?

__Esther__

Re: concentreren

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-10 19:06

Misschien kun je een samenvatting maken... of gewoon hoofdstukken lezen en dan de belangrijke punten lezen en opschrijven. Ik heb dan altijd het idee dat ik minder stof hoef te lezen maar het blijft wel hangen omdat je het onbewust toch herhaald.

Succes met je toetsweek! Ik ben al 3 dagen aan het leren voor mijn één na laatste examen. Het zijn 33 hoofdstukken en had eigenijk al zaterdag moeten beginnen maar wegens gebrek aan concentratie ben ik pas maandag begonnen!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-10 19:15

ik maak altijd samenvattingen :j Maar dat is juist hetegene wat niet lukt...

Ik heb morgen geschiedenis, en dat zijn 4 hoofdstukken, 12 paragraven en ik doe gerust een uur/anderhalf uur over een hoofdstuk om samen te vatten.

Normaal begin ik ook altijd al een week van te voren, maar voelde me deze week zo slecht. Niet beseft dat 't m'n PMS kon zijn :') (zoals ik al zei... Week te vroeg).
Zit nu echt een beetje met mijn handen in mijn haar, gesch is echt 1 van mijn slechtste vakken. Steek er normaal gesproken heel veel tijd in en dan haal ik echt met moeite een 7 ... Terwijl ik voor al mijn andere vakken in de helft (of mss nog minder :') ) van de tijd gewoon een 8 of 9 haal ofzo. Kan het me voor gesch nou ook net niet permiteren om een 3 (ofzo) te halen. En ik heb wegens omstandigheden ook zo ongeveer alle geschiedenislessen gemist deze periode. En dan komt het dus aan op zelfdiscipline, en om de 1 of andere reden heb ik dat nou net niet deze periode van de maand :\

abdcefblabla

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-10 19:22

Als ik jou was zou ik korte periodes heel geconcentreerd werken. Wat ik merk is dat als ik lang achterelkaar doorga mijn concentratie echt zákt en ik niks meer uitvoer. :o

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-10 19:54

dat heb ik juist andersom haha...

Als ik eenmaal in mijn focus zit, kan ik gerust 3/4 uur doorgaan. Als ik tussendoor even op bokt ga kijken ben ik het dus echt weer helemaal kwijt. Maargoed, als ik uberhaupt op het idee kom op bokt of iets te kijken of iets leuks te gaan doen ben ik mijn focus sowieso meestal al kwijt...

__Esther__

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-10 08:12

De banfunctie gebruiken?

Hopelijk gaat geschiedenis goed vandaag! Ik ben gisteravond tot 1.15 doorgegaan en om 6.00 vanmorgen weer begonnen. Zitten we beide een beetje in de stress :=

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-10 11:15

:D Mijne begint pas om half 2, ben dus ook vanochtend pas begonnen :o

Banfunctie verhelpt het probleem niet.. Het gaat niet om bokt zelf.. Eerder gewoon dat ik na 3 minuten leren allerlei dingen zit te bedenken die leuker zijn en beter om te doen, omdat het amper meer binnenkomt wat er staat... Maargoed ben imiddels al een paar uurtjes bezig :') *dus toch maar een korte pauze en daarna weer braaf aan de studie....

Bedacht me dat ik sowieso 1 toets mag herkansen, dus dat is iig een geruststelling :')
jij ook succes nog :D