Tussentijdse bloedingen?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Jodie_

Tussentijdse bloedingen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-03-10 18:31

Ik snap er niks meer van!
Ik ben al zo'n 2 jaar aan dezelfde pil (voorheen stediril30) en slik meestal 2 à 3 maanden door, nooit problemen mee gehad.
Nu had ik allereerst een maandje terug, een raar soort tussentijdse bloeding. Als je het dan tenminste nog zo noemt. Ik had mijn stopweek gehad, en toen ik precies een week de pil weer aan het slikken was heb ik er 1tje door laat thuiskomen na uitgaan wat laat ingenomen (maar niet té laat volgens mij) en toen werd ik diezelfde (zon)dag ineens ongesteld, en dit heeft ook een volle week aangehouden.
Ik kan me er iets bij voorstellen dat als ik eigenlijk stopweek had gehad dat ik het dan misschien was geworden bij het vergeten van 1 pil, maar normaal word ik het pas na 3, 4 dagen en al helemaal geen week erna!

Nouja, kan gebeuren, maar deze maand wilde ik 'm nog een maandje doorslikken en toen werd ik op de dag waarop ik normaal ongesteld wordt ineens weer ongesteld, normaal stop ik donderdag, word ik het zondag en dan tegen het weekend is het weer voorbij. Echter, ben ik het nu nog steeds! Niet zoals normaal, soms echt uren niet en dan ineens wel, maar dat zou dan vandaag dag 9 zijn!

Afspraak bij de huisarts moet ik nog even voor terugbellen dus daar ben ik mee bezig, maar misschien dat jullie me hier meer over kunnen vertellen!
Ik heb overigens een dikke week geleden (dag 1 zeg maar) seks gehad, geen condoom maar dus wel de pil, die heb ik trouwens beide keren gewoon stug doorgeslikt. Daarvoor was het al een halfjaar geleden dus dat kan het niet zijn. ;)

Passowa

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-10 19:13

had dat ook bij m'n vorige pil..kon die eig maar max 1x door blijven nemen omdat ik anders zowiezo last ging krijgen vn doorbraakbloedingen.
en die duurden dan soms 2 weken :) niet fel en nr het einde toe een dag niet, een dag wel enz
nu heb ik een andere, iets zwaardere pil voorgeschreven gekregen en kan ik zonder probleem een paar maanden doorslikken zonder doorbraakbloedingen te krijgen :)
pil was gwn te licht dus (mercilon is een 20µg en microgynon (huidige pil) is een 30µg)

Jodie_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-03-10 21:42

Ah ik wilde sowieso al een andere pil omdat ik nu na 2 jaar erachter kom dat deze gewoon echt niet bij mij past. Wel raar dan dat hij de afgelopen jaar prima gewerkt heeft, heb wel eens tot 4 maanden ofzo doorgeslikt :?

chocobroodje

Re: Tussentijdse bloedingen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-10 21:45

Heb dat toen ook gehad, ik heb toen bij de huisarts voor de zekerheid een uitstrijkje laten maken (oh wat was dat eng de eerste keer :) ) daarna kreeg ik een nieuwe pil en was het probleem over.

Passowa

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-10 21:53

njah bij mij ging het de ene keer niet de andere keer wel...maar nu met m'n nieuwe pil heb ik dat probleem helemaal niet meer :)
gwn afspraak maken bij huisarts en je zal wrs andere pil voorgeschreven krijgen :j

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-10 22:33

troost je, ik zit in week drie inmiddels
in november een staafje laten plaatsen in men arm, in januari ongesteld geweest voor 2 wkn, en dan van eind februari tot nu.
en idd ook paar uur niet, dan weer wel, dan dagje amper, dan weer veel pffff...
en in die tijd ook nog mijn pilkilo's (10 kg) kwijtgeraakt door de overstap ...

Jodie_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-03-10 22:36

Jeeetje drie weken? Je zou toch denken dat een mens op gegeven moment doodbloed :') maar bedankt voor je woorden haha, nu ben ik helemaal bang dat het nog veel langer doorgaat!
Maar echt volgens mij de grootste nachtmerrie voor elke vrouw; ongesteld zijn is al een hel, en dan 3 weken?! Moet geen ritme worden, 1 week niet, 3 weken wel haha!

Oke ik wil echt NU naar de huisarts :Y)

chocobroodje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-10 22:39

NU is ie dicht ;) Morgen gewoon even bellen voor een afspraak. Slik je de pil nu nog? Of ben je al gestopt?

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-10 22:53

Jodie_ schreef:
Jeeetje drie weken? Je zou toch denken dat een mens op gegeven moment doodbloed :') maar bedankt voor je woorden haha, nu ben ik helemaal bang dat het nog veel langer doorgaat!
Maar echt volgens mij de grootste nachtmerrie voor elke vrouw; ongesteld zijn is al een hel, en dan 3 weken?! Moet geen ritme worden, 1 week niet, 3 weken wel haha!

Oke ik wil echt NU naar de huisarts :Y)

ik ben nog niet doodgebloed, dus het valt wel mee :D
en vriendlief heeft er ook geen problemen mee, dus tussendoor een kurk indouwen en ik heb er amper last van :D

Cyrilletje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-10 22:58

Ik heb het regelmatig dat ik tussentijds begin te bloeden.
Bij mij komt het door interactie met een bepaald soort andere medicijnen die ik slik.
De pil is nog wel gewoon betrouwbaar maar handig is natuurlijk anders... :\

Jodie_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-03-10 23:23

Hmm ik slik nu geen medicijnen, een tijdje terug wel antibiotica maar dat moet volgens mij verder geen problemen opleveren. Alleen dat hij qua betrouwbaarheid een mindere werking heeft, toch?

Ik slik hem nu nog, ik wil eerst weten wat de huisarts er van zegt en daarnaast blijf ik hopen dat als ik maar door blijf slikken dat 't dan weer stopt. Stel je voor dat ik nu stop en dat mn lijf spontaan denkt 'yay, stopweek!' en er nog een weekje achteraan plakt. No thanks :D

Krieltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-10 23:51

Duhelo schreef:
en in die tijd ook nog mijn pilkilo's (10 kg) kwijtgeraakt door de overstap ...

Ben je afgevallen door de implanon? Ik ben ook van de pil naar implanon gegaan, en ik ben echt mager geworden :\ Heb hem nu 1½ jaar en vooral een jaar geleden in 2 weken stress ben ik veel afgevallen, maar ik krijg het er gewoon bijna niet meer aan :(
Bloedingen komen bij mij ook onverwachts, met de pil had ik dit bijna nooit. Bij implanon weet je het maar nooit, en idd soms een paar uur niet en dan weer wel. Niet handig :D Met de pil heb ik dat in ieder geval nooit gehad voor zover ik weet.
Je kan een uitstrijkje laten maken voor de zekerheid ja, omdat je van sommige soa's ook kan bloeden.

Passowa

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-10 01:00

wnr ik een doorbraakbloeding heb, stop ik direct met het nemen van m'n pil aangezien dit dan toch geen invloed meer heeft
zo wordt m'n doorbraakbloeding m'n zogezegde stopweek en wnr ik dan na een weekje m'n pil terug start, stopt die bloeding ook
als ik m'n pil ondertussen gwn blijf doornemen, kan ik tot 2-3w last hebben vn die bloeding
je moet dan wel ff andere anticonceptie gebruiken :Y) just in case

frangelica

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-10 01:13

meis ga asje naar de dokter dit was voor mij aanleiding om naar de dokter te gaan hierop kreeg ik te horen baarmoederhalskanker en dit is niet om je bang te maken. maar ga naar de dokter en wacht asje niet te lang.

kimmie88

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-10 02:13

Ik slik mijn pil nooit door, maar ook ik heb wel eens een tussentijdse bloeding. Meestal 1 week ongesteld(gepland) 1 week niet en dan weer 1week wel enz.

Het klinkt stom, maar dit gebeurd bij mij het meeste wanneer er stres oid is
HA kon niks verontrustend vinden

Cyrilletje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-10 11:28

Jodie_ schreef:
Hmm ik slik nu geen medicijnen, een tijdje terug wel antibiotica maar dat moet volgens mij verder geen problemen opleveren. Alleen dat hij qua betrouwbaarheid een mindere werking heeft, toch?

Dat klopt, omdat ik continue antibiotica gebruik heeft de dokter mij een extra zware pil (microgynon 50) voorgeschreven zodat hij wel betrouwbaar blijft ondanks mijn medicijngebruik. :j
Meestal vertellen ze je dat wel bij de apotheek als je medicijnen komt ophalen of ze ook invloed hebben op je anticonceptie.

Nell_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-10 11:56

Ik slikte mijn pil ook 2 jaar toen ik tussentijdse bloedingen kreeg. De pil was gewoon te licht geworden, en ik kreeg een zwaardere. Want doorslikken haalde niet uit bij mij, ik werd gewoon ongesteld!

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-10 18:32