hoofdpijn door thee

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Lauratje_88

hoofdpijn door thee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-03-10 13:49

Hey,

Klinkt misschien raar maar kun je door thee hoofdpijn krijgen?
Ik ben al een paar weken overgeschakeld van frisdranken naar water, nou dat water begon een beetje te vervelen dus dacht ik aan thee.
Ik heb nu een keer thee gedronken (2 koppen eentje 's middags en eentje in de namiddag) en tegen de avond had ik barstende hoofdpijn (ik dacht mja kan eens voorkomen).
's Morgens was alles terug in orde en heb ik dezelfde hoeveelheid thee als de dag ervoor gedronken en weer hevige hoofdpijn.
Nu had ik al 2 dagen geen thee gedronken en ook geen last gehad van hoofdpijn dus dacht ik gisteren ik ga het nog eens proberen en ik heb 1 tas thee gedronken nu had ik dus terug hevige hoofdpijn.
Zou er een stof in thee zitten waar ik niet tegen kan en hebben nog mensen hier last van want hier heb ik nog nooit van gehoord :? ?

Bedankt voor eventuele reacties.

Laura

corientjuhh

Re: hoofdpijn door thee

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-10 13:50

Misschien moet je eens proberen weer af te wisselen?
Of misschien nog te warm?
Kan het ook zijn dat je te weinig drinkt
Er zitten idd verschillende stoffen in thee waar zelfs ik de naam niet van weet :P
Weet wel dat ze erin zitten

HCRanch

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-10 13:51

zou heel goed kunnen ja, wat voor thee drink je? Kan ook zijn dat je door kruiden thee een hoop afvalstoffen kwijtraakt en daar kan je ook hoofdpijn door krijgen

Lauratje_88

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-03-10 13:53

corientjuhh schreef:
Misschien moet je eens proberen weer af te wisselen?
Of misschien nog te warm?
Kan het ook zijn dat je te weinig drinkt
Er zitten idd verschillende stoffen in thee waar zelfs ik de naam niet van weet :P
Weet wel dat ze erin zitten

Het kan zijn dat ik te weinig drink hoewel ik een 2 liter waterfles naast mij staan heb en waar ik geregeld toch een slokje van neem en die is altijd toch halfleeg tegen het eind van de dag.

Lauratje_88

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-03-10 13:55

Kokopelli schreef:
zou heel goed kunnen ja, wat voor thee drink je? Kan ook zijn dat je door kruiden thee een hoop afvalstoffen kwijtraakt en daar kan je ook hoofdpijn door krijgen

Ik heb een rozenbottel met perzik en een gewone groene thee met jasmijn.
Dat zou het inderdaad ook kunnen zijn maar zou ik dan ook geen hoofdpijn krijgen van water?

aikon

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-10 14:00

Het is mij wel bekent dat veel mensen niet tegen jasmijn kunnen. Probeer eens andere thee, ik krijg hoofdpijn van zwarte thee. Dit zit in vele theesoorten. Hierdoor drink ik echt alleen maar kruiden thee, het liefst zelf geoogst.

Lauratje_88

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-03-10 14:01

aikon schreef:
Het is mij wel bekent dat veel mensen niet tegen jasmijn kunnen. Probeer eens andere thee, ik krijg hoofdpijn van zwarte thee. Dit zit in vele theesoorten. Hierdoor drink ik echt alleen maar kruiden thee, het liefst zelf geoogst.

Ok zal zeker eens proberen

Michelle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-10 14:04

ik heb altijd rooibos thee ,
en dan zonder zakje dus alleen de thee zelf.
daar krijg ik nooit hoofdpijn van vaak andere wel.

Madeliefjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-10 14:07

Ja dat kan. Ik heb krijg verschrikkelijke hoofdpijn van thee waar venkel in zit en van echte kruidenthee. Op mijn vorige werk werd dat altijd gedronken en werd ik uitgelachen omdat ik dat had. Tot dat er een nieuwe collega kwam die precies het zelfde had. DUs voor ons toen maar de meest gewone commerciele thee, dat ging goed.

aikon

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-10 14:15

Van venkelthee krijgen mijn darmen in eens haast, ik dus ook. Werkt erg vlot. Lig dan ook nog eens in een kramp.

LecyTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-10 14:19

ik kan niet tegen zwarte thee, daar krijg ik buikpijn van. Maar als ik zwarte thee drink dan sop ik het zakje maar twee keer zodat het heeeel licht is. Thee beval een kleine hoeveelheid cafeine. Wanneer jij nooit cafeine houdende drankjes drinkt kan dit dus heftiger reageren. Dit effect kan je ook hebben bij koffie, maar koffie beval veel meer cafeine, dus zal het daar duidelijker bij opvallen. Wat dus ook zou kunnen is dat je het op tijdstippen drinkt wanneer je niets eet tegelijkertijd. Hierdoor neemt je lichaam het op een andere manier op en kan je er eerder last van krijgen.
Wat een lichte thee is, is chinese thee. Ik dronk dat vroeger heel veel en smaakt vrij simpel en bevat haast geen houdbaarheidsstoffen.
Groene thee zou ik je niet aanraden ( wat je dus gedronken hebt) die hebben vaak een reinigende werking.
Ik heb februari gebruikt om mijn lichaam te reinigen. Heb de hele maand alleen sla gegeten en yoghurt en cornflakes (vezels) kool en veel fruit en groente en crackers. Dronk niets anders dan water met af en toe een beetje siroop. Mijn hele gezicht zat onder mini bultjes ( geen puistjes ofzo, maar gewoon soort kippenvel bultjes) en dat was omdat mijn lichaam alle afvalstoffen aan het uitscheiden was.
Nu is alles gewoon weer weg, maar merk goed dat er toch ongemerkt veel rotzooi in je lichaam blijft hangen en dat komt dan ineens naar buiten op verschillende manieren. Bij jou kan dat dus via hoofdpijn zijn.
Zorg dat je genoeg drinkt en wanneer je thee drinkt er bijvoorbeeld een bisquitje erbij eet of een boterham ofzo. Dat zou misschien wat kunnen helpen.
(als ik thee drink op een nuchtere of bijna nuchtere maag dan moet ik spugen, ik moet er bijna altijd iets bij eten).

LecyTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-10 14:20

oh en thee werkt bij mijn lichtjes uitdrogend ( moet ervan piesen als een zwangere vrouw) dus voor elke kop thee toch een kop water naar achter gooien.