Piep in m'n oor wat niet meer weg gaat

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Piep in m'n oor wat niet meer weg gaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-10 12:17

Hallo,

Ik loop al jaren bij de KNO arts. Vanaf mijn geboorte al heb ik problemen met mn oren, de laatste jaren ook met mijn neus.
Afgelopen winter kreeg ik weer erg last van mijn oren. Er kwam teveel druk op te staan doordat er vocht en vuil in oren en neus- en bijholtes zat.
2 jaar eerder heb ik daar ook last van gehad. Toen ben ik geopereerd aan poliepen en hebben ze mn neus aan de binnenkant wat weggesneden zodat ik meer ruimte had.

Door deze tweemalige problemen heb ik nu in mijn rechteroor een constante piep in mijn oor. Nu ik weer eens verkouden ben, is dit nog erger geworden.
Mijn KNO arts zegt dat het niet meer weg gaat en dat je er mee moet leren leven.

Zijn er meer mensen die dit hebben, en wellicht oplossingen hebben?

Zesiram

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-10 12:20

Er is hier pas een aflevering over geweest bij BNN, een jongen die ook constant een piep/ruis geluid in zijn oor had.
Bij 'Je zal het maar hebben'. Misschien interessant voor je?

Daar kwam wel uit dat het echt heel erg vervelend is, kon me helemaal voorstellen dat je daar goed gek van wordt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-10 12:25

Zesiram schreef:
Er is hier pas een aflevering over geweest bij BNN, een jongen die ook constant een piep/ruis geluid in zijn oor had.
Bij 'Je zal het maar hebben'. Misschien interessant voor je?

Daar kwam wel uit dat het echt heel erg vervelend is, kon me helemaal voorstellen dat je daar goed gek van wordt.

Heb ik gezien, alleen had hij dat een graadje erger. Bij hem was er ook niks aan te doen...

RelarDevi

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-10 12:39

tinnitus.
http://www.tinnitus.nl/

Informatie en tips, wat mogelijke oorzaken zijn maar dat weet je al.
Helaas is er op zich niet veel mogelijk bij tinnitus.
Ik zelf heb er ook wel regelmatig last van. Hou het wel in gaten, probeer zo min mogelijk naar lawaaierige ruimtes te gaan (disco/kroeg ed) en als je toch gaat, oordoppen in (laat anders goede oordoppen aanmeten die geluiden filtert) MP3/Ipod niet te hard etc.

Steeds meer jongeren krijgen gehoorproblemen en dat begint meestal met een vervelende piep na een avondje uitgaan of te hard gezet MP3/Ipod o.i.d. En dan wordt het doofheid of tinnitus.

zonnebloem18

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-10 12:41

CM_

Re: Piep in m'n oor wat niet meer weg gaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-10 13:04

Ik heb het ook, het is heel vervelend, maar ik heb het geaccepteerd.

Vaak de radio zachtjes aanzetten verlicht het wat, omdat je er dan niet zo op concentreert.

Verder ga ik volgende week naar de fysio, verminderen van spierspanning in de nek kan ook verlichting brengen.

Ik heb het gekregen waarschijnlijk door het gekrijs van varkens waar ik lang mee gewerkt heb :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-10 13:18

CM_ schreef:
Ik heb het ook, het is heel vervelend, maar ik heb het geaccepteerd.

Vaak de radio zachtjes aanzetten verlicht het wat, omdat je er dan niet zo op concentreert.

Verder ga ik volgende week naar de fysio, verminderen van spierspanning in de nek kan ook verlichting brengen.

Ik heb het gekregen waarschijnlijk door het gekrijs van varkens waar ik lang mee gewerkt heb :+

Haha dat is een banketstaaf reden. Denk dat het bij mij deels komt door geluid, deels door water. Heb vrijwel altijd oordoppen in met uitgaan!

@Moonchloe, bedankt voor de link.

CM_

Re: Piep in m'n oor wat niet meer weg gaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-10 15:53

Och ja nou ja ik kreeg altijd pijn aan mijn oren van die oordoppen, en die dure vond ik te duur :o

Dus nou ja ik ben er dus zelf schuldig aan, varkens hebben een hele harde hoge krijs, vooral de biggen.