Splint voor de kaak?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

_Iris

Splint voor de kaak?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-03-10 18:52

Hallo Bokkers,

Na vandaag het zoveelste bezoek aan de tandarts met kaak klachten hebben ze bij mij een splint aangemeten.
Ze hopen dat hiermee de klachten die ik heb afnemen.
Het kan met een splint drie kanten op gaan;
1 Mijn klachten verdwijnen
2 Mijn klachten blijven het zelfde.
3 Mijn klachten worden erger.

Ik moet over 10 dagen terug naar de tandarts en dan krijg ik de uitleg plus de splint.
Nu was mijn vraag of er mensen ervaring hebben met een splint en heeft het geholpen?

Annash
Blogger

Re: Splint voor de kaak?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-10 19:55

Wat voor klachten heb je?

Ik heb zelf ook een splint, ik klem heel erg in mijn slaap. Daardoor kreeg ik op een gegeven moment zo erg kaakpijn dat ik dacht dat ik mijn verstandskiezen kreeg, maar niets bleek minder waar!
Ik heb eerst een splint gehad voor mijn boventanden. Hier was ik niet heel blij mee, omdat de pijn niet minder werd, maar ik ook niet meer zonder dat ding kon slapen! Je went er wel enorm snel aan, dat wel. Heb zelfs gelijk de eerste nacht doorgeslapen.
Bij de halfjaarlijkse controle, was ik voor tijd die splint nog even aan het poetsen, knapte ie doormidden. :+ Het bewijs dat ik klem hahaha, dat spul was zo zwak geworden!
De afdruk van mijn onderkaak hadden ze nog en toen heb ik een splint gekregen voor mijn ondertanden. FANTASTISCH! Ik klem nog steeds, dat kan ik zien aan de slijtplekken, maar ik heb geen pijn meer en mijn spieren zijn ook niet meer gespannen. Alles deed op een gegeven moment pijn bij mij, werkte zelfs door naar mijn oor.
Nu kan ik ook soms weer een aantal dagen achter elkaar zonder splint slapen. Dat is iets wat je zelf aan moet voelen. Als ik merk dat ik weer spanning opbouw slaap ik weer een aantal nachten met en dan kan ik weer een aantal nachten zonder.

Hopelijk heb je er wat aan!

_Iris

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-03-10 20:09

Ik heb voornamelijk erg last van mijn rechterkaak en de tandarts zei dat de pijn inderdaad in de spieren zit en niet in het bot zelf.
Ze willen dus inderdaad weer dat er rust in mijn spieren komt.

Er werd inderdaad ook aangegeven dat dit door klemmen of tandenknarsen kan komen, maar zover ik en mijn moeder weten doe ik dit niet maargoed dat merken we vanzelf wel.
Ook staan mijn tanden niet helemaal goed omdat er in het verleden wat dingen mis zijn gegaan bij de tandarts, dit is ook een reden van de pijn.
Dit moet nog verholpen worden met een beugel maar aangezien de wachtlijsten daar enorm voor zijn en ik in April voor een half jaar op buitenlandse stage ga willen ze dit gaan proberen tegen de pijn. De beugel komt er dan na de stage, dus hopelijk heb ik hier wat aan.