Maagzuur

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Zonnebloem

Maagzuur

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-03-10 13:09

Heb er al jaren last van, maagzuur :(
Het komt zowel overdag als s'nachts, maar als ik lig dan gebeurt het nog wel eens dat mijn maaginhoud gewoon mijn mond weer inloopt (sorry goor ik weet het) als ik niet snel genoeg weer overeind ga zitten, dus dat is niet echt goed voor je nachtrust :+
Ook kan ik aso hard boeren, is soms wel grappig, maar kan het vaak ook gewoon niet tegenhouden en dat is echt heel genant af en toe in het openbaar.
Heb al van alles geprobeerd, ben 7 kg afgevallen, mijn bed staat aan het hoofdeind op blokken, eet kleine beetjes per keer en heb alle zelfzorgmiddelen bij de drogist en aphoteheek al geprobeerd, deze weren gewoon helemaal niet of ik word dr misselijk van of krijg pijn op me borst.
Weet iemand nog een huis tuin en keukenmiddeltje, iets uit oma's tijd ofzo?
Durf niet naar de HA, want mijn moeder had het ook en zij moest toen een onderzoek met zo's slang door haar keel en dat vind ik doodeng :o

Wie o wie heeft de gouden tip? :Y)

siskeh

Re: Maagzuur

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-10 13:12

Ik heb zonder maagonderzoek maagzuurremmers gekregen.(daarna wel een maagonderzoek gehad)
Maar ben er wel weer mee gestopt ondertussen :=
Zou gewoon naar de HA gaan, misschien moet je wel een maag onderzoek, maar ik vond dat nou niet het eind van de wereld :o
Het kan zo zijn dat er iets "mis" is met de overgang van maag slokdarm, en daar zou je aan geopereerd kunnen worden.
Als dat zo is zijn er ook geen "huismiddeltjes" geloof ik.

_Rijkie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-10 13:14

Toch naar de HA :j

Mijn vriend heeft er heel lang last van gehad, hij had pillen op doktersvoorschrift :)

Esther_Luna

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-10 13:18

mijn vriend heeft er ook heel erg last van. Vd week ook maag onderzoek gehad. Zijn klep sluit niet goed & moet nu voor altijd aan de pillen zitten ..

Tivara

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-10 13:19

siskeh schreef:
Het kan zo zijn dat er iets "mis" is met de overgang van maag slokdarm, en daar zou je aan geopereerd kunnen worden.
Als dat zo is zijn er ook geen "huismiddeltjes" geloof ik.

Dan zijn er inderdaad geen 'huismiddeltjes', ik heb dit gehad (middenrifsbreuk/hernia diafragmatica) en ben in april 2009 geopereerd hieraan. Als ik jou was zou ik ook gewoon even naar de huisarts gaan. Een maagonderzoek (gastroscopie) heb ik inmiddels 3 keer gehad, het is geen pretje, dat geef ik toe, maar het doet geen zeer. Het is alleen een vervelend gevoel. Ik heb na mijn operatie ook nog een gastroscopie gehad, en daarna heb ik wel wat last gehad, maar dat is vooral omdat ze lucht in je maag pompen en ik geen boer meer kan laten, dus een heel opgeblazen gevoel had. Verder heb ik (op wat spierpijn na) nooit pijn gehad. :)
Verder komen jou klachten erg overeen met de klachten die ik had voor mijn operatie, en voel me zoveel beter nu! (Ik had ook erg veel last van benauwdheid en buikpijn, ik heb een half jaar niet paardgereden omdat dat niet meer ging. Ik ben in april geopereerd, 2,5 week later zat ik weer op m'n paard en na ik denk ongeveer 2 maanden ben ik met hardlopen begonnen.) Maar ik ben echt een ander mens geworden, ik slaap veel beter, en dat is ook overdag te merken. ;) Ik zit gewoon veel lekkerder in mijn vel. (Het is wel zo dat een operatie bij een middenrifsbreukje niet zo vaak meer gedaan wordt, dus mocht dit bij jou zo zijn, kan het ook zijn dat je met maagzuurremmers een heel eind komt)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-10 13:20

Naar de HA, geloof me, je hebt liever 1x een onderzoek dan allerlei nare ontstekingen aan je slokdarm of beschadigingen in je lichaam door 't maagzuur..

Ik heb mezelf er laatst heengeschopt, moet nu 2 weken lang maagzuurremmers proberen en als het daar niet van over gaat moet ik terugkomen voor evt onderzoek.

Zonnebloem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-03-10 20:44

Heb dan toch maar een afspraak gemaakt bij de HA, kan altijd nog zeggen dat ik zo'n onderzoek niet wil.
Als het toch ooit zover komt, kan zoiets dan met een roesje oid? Dit mocht wel bij een darm onderzoek een paar jaar geleden en dat was wel prettig.

Tivara

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-10 19:23

Het kan inderdaad wel met een roesje, daar heb ik nooit voor gekozen, dus weet niet hoe goed dat werkt :) Is er al meer duidelijkheid voor je?