Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

) helpt maar wel dat je een grotere kans op trombose kan krijgen zeker als je ook nog rookt. de pil is echter altijd bedoelt voor anticonceptie maar veel meiden halen die om de menstruatie op orde te krijgen, heb ik in eerste instantie ook gedaan. 
Mindim schreef:De pil moet je eerst betalen via je eigen risico, dus dat zien je ouders dan op een afschrift. Tenzij er al dik 150 euro aan ziektekosten is gemaakt. Niet alle verzekeraars vergoeden de pil en dan kunnen je ouders het weer zien via de verzekering.
Kan je niet met je ouders overleggen?
WildWings schreef:De Diane 35 helpt juist tegen acne en is ook niet hoofdzakelijk anticonceptie. Maar is volgens mij wel wat zwaarder dan de pil die je standaard voorgeschreven krijgt.

DinoBanani schreef:Anthea schreef:Stomme vraag misschien, maar zien haar ouders dat dan niet via de verzekering oid?
Goeie vraag!

Kitty_luna schreef:Mindim schreef:De pil moet je eerst betalen via je eigen risico, dus dat zien je ouders dan op een afschrift. Tenzij er al dik 150 euro aan ziektekosten is gemaakt. Niet alle verzekeraars vergoeden de pil en dan kunnen je ouders het weer zien via de verzekering.
Kan je niet met je ouders overleggen?
ik zit vanaf mijn 14e aan de pil
maar heb hem niet eerst zelf moeten betalen ?
ook nu nog.. wel wanneer ik 18 wordt. dan zou ik de pil zelf moeten betalen..
of begrijp ik het verkeerd ?
Suuskipje schreef:@ mindim, ze is pas 16/17 he, je betaald pas eigen risico vanaf je 18e
bovendien is de pil privacy gevoelig en staat het bij de meeste verzekeraars niet vermeld op de afhandeling zorgkostennota's. bij mijn werk (achmea) staat het vermeld als farmaceutische hulp apothekers en aan de telefoon mogen we dat soort info alleen aan de verzekerde zelf geven en niet aan de ouders ivm privacy.
edit: ongelooflijk stom typfoutje
Suuskipje schreef:@ mindim, ze is pas 16/17 he, je betaald pas eigen risico vanaf je 18e
bovendien is de pil privacy gevoelig en staat het bij de meeste verzekeraars niet vermeld op de afhandeling zorgkostennota's. bij mijn werk (achmea) staat het vermeld als farmaceutische hulp apothekers en aan de telefoon mogen we dat soort info alleen aan de verzekerde zelf geven en niet aan de ouders ivm privacy.
edit: ongelooflijk stom typfoutje