Meer bokkers met hoge bloeddruk

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Indomitable

Meer bokkers met hoge bloeddruk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-03-10 21:35

Hallo allemaal,

Ik was benieuwd of er nog meer mensen zijn met een te hoge bloeddruk hier op bokt. Ik heb 2 weken geleden een meting gehad omdat ik wat last had van duizeligheid. De huisarts ging er eigenlijk vanuit dat ik een lage bloeddruk zou hebben, maar het omgekeerde bleek waar. De meter gaf op dat moment 100/160 aan. Ik moest na 2 weken weer terug komen voor een nieuwe meting. Dat was dus vandaag. Ik had het idee dat het beter ging, maar weer gaf de meter anders aan. Deze keer 105/170.

Ik ben 27 jaar, rijdt gemiddeld 6 keer per week paard en daarnaast ben ik een aantal weken geleden begonnen met hardlopen.

Morgen moet ik bloed laten prikken en terugbellen naar de huisarts. Ik voel mezelf kip lekker en heb zelf totaal niet het gevoel of er iets mis is.

Wie van jullie heeft hier nog meer mee te maken gehad en wat hebben jullie gedaan om je bloeddruk te verlagen?

WillemYntJee

Re: Meer bokkers met hoge bloeddruk

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-10 21:57

Ik mag hopen dat t andersom was en dus 170/105, want bij een onderdruk van 170 ben je volgens mij zo ongeveer dood :P
Mn moeder loopt momenteel bij de arts voor dr bloeddruk (bovendruk 200 heeft ze wel gehad..), waarschijnlijk gewoon door stress/drukte en gelukkig was ie afgelopen week voor t eerst weer een keer normaal! :)

caroliin

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-10 13:39

In rust heb ik geen hoge bloeddruk, maar zodra ik ga sporten, en dus veel cardio training doe, vliegt m'n hartslag omhoog. Op sommige momenten is m'n hartslag 185. :wow:
Heb er verder geen last van, gelukkig.

Muppett

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-10 14:28

Hoi, ik had ook een te hoge bloeddruk. Bovendruk was 130, onderdruk was 110. Veel te hoge onderdruk dus. Ik had ook erg veel last van hoofdpijn. Nu is dat gelukkig veel en veel minder. Ik slik nu aprovel, en moet regelmatig voor controle.
Verder denkt de HA dat het genetische aanleg is. Mijn postuur heeft er in elk geval niets mee te maken, ik ben klein en dun, rook niet, en ben maar 27.

WillemYntJee

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-10 16:12

Caroliin hartslag 185 bij intensief sporten is niet dramatisch slecht hoor :) T is wel aan de hoge kant, maar nog niet dat je je zorgen moet gaan maken.
Mn moeder heeft soms wel 220 gehad (hartslag dan he, bloeddruk gelukkig niet :P )

phaser

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-10 00:49

WillemYntJee schreef:
Caroliin hartslag 185 bij intensief sporten is niet dramatisch slecht hoor :) T is wel aan de hoge kant, maar nog niet dat je je zorgen moet gaan maken.
Mn moeder heeft soms wel 220 gehad (hartslag dan he, bloeddruk gelukkig niet :P )

Dat is toch niet al te best, die 220.
Het maximum hartslag dat je zou mogen halen bedraagt ongeveer 200 min je eigen leeftijd.

Eenmaal je boven de 200 komt, kan je ernstige beschadigingen oplopen, zeker als het langere tijd blijft duren.

Evelyne79

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-10 01:05

ik heb ook een hoge bloeddruk (familiekwaaltje) ik slik er ook medicijnen voor

WillemYntJee

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-10 10:03

Klopt Phaser, ze loopt ook bij de cardioloog maar er is in ieder geval al uitgekomen dat ze geen lekkende hartkleppen oid heeft :) Nou nog uitvinden waar t wel van komt!