Naar de sauna?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

maaikemuis

Naar de sauna?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-03-10 11:03

De dressuurtutmuts is inmiddels weer een beetje op de been na het springavontuur (zie: http://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php?f=192&t=1262711&) en nu heeft vriendlief bedacht dat het misschien wel een goed idee is om naar de sauna te gaan. Aan de ene kant klinkt het logisch, warmte is goed voor spieren en ze hebben er ook een infraroodsauna, maar helemaal zeker ben ik niet. Vandaar dat ik het almachtige bokt om hulp vraag :+

Is het goed om met een zwaar gekneusde rug naar de sauna te gaan? Of zou dit negatieve effecten kunnen hebben op de genezing?

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-10 11:12

Ik zou toch niet helemaal vertrouwen op het Almachtige bokt.
Maar overleggen met de arts/fysiotherapeut. Bokt kan niet kijken in jouw lichaam en weet niet wat er wel en niet kapot is.

Ik gebruik de sauna wekelijks en ik kan me voorstellen dat warmte lekker is voor gekneusde spieren. Maar dan ga je uit van alleen maar kneuzingen. Sauna is door de extreme temperatuur verschillen echt een aanslag op je lijf. Of jouw lijf daar nu al aan toe is? Lastig inschatten.

Misschien is zwemmen (bewegen) in warm water lekkerder/beter?

maaikemuis

Re: Naar de sauna?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-03-10 11:55

Warm water hebben ze er ook en zwemmen vind ik heerlijk! En een infrarood sauna. Die werkt diep in op de spieren en daarna mag je ook niet afkoelen met koud water. De echte Tulli-sauna sla ik denk ik maar over, daar moet je wel met koud water afspoelen.

Er is vast gesteld dat ik een zwaar gekneusde rug heb. Het is echt een spierenkwestie. Bot is niet beschadigd.

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-10 12:07

Ervaren sauna gangers mening: op zich is de warmte en natuurlijk de IR cabine hartstikke goed voor je rug. Maar kun je wel goed liggen op de houten bankjes? Ga je je daar niet alleen maar hartstikke spannen omdat het niet lekker ligt / zit?

maaikemuis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-03-10 13:26

Ik zit het lekkerste op een harde vlakke ondergrond met mijn rug recht. Op het moment dat ik ergens tegenaan ga zitten dan doet het zeer. Ik had al bedacht dat ik op de randjes van de bankjes ga zitten. Opstaan is het grootste probleem, dus vriendlief is nog niet van zijn verzorgende taken ontheven;)

Romyv

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-10 14:41

ik ben vorige week aangereden door een auto op de fiets en heb ook 3 dagen in de sauna gezeten.. ben nu van al mn pijntjes enz. af dus het heeft echt geholpen!!! :j

maaikemuis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-03-10 15:10

@Romyv; oei, dat klinkt ook niet best. Ben je weer een beetje op de been?

Ik ga straks iig even lekker naar de sauna!

Romyv

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-10 15:14

ja gaat prima!! Als ik lang stil zit word ik wel weer stijfjes maar overhet algemeen mag ik niet klagen hoor ;)

veel plezier en succes met je rug!