De gouden tip tegen verkoudheid?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Midy

De gouden tip tegen verkoudheid?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-03-10 13:55

Jahoor, ik ben het nu alweer 1,5 week. Maaarrr.. het is zondag, de winkels zijn dicht, me neusspray is op én morgen begint me schoolexamenweek dús moet ik leren. Wat dus niet leuk door de verkoudheid. Wie heeft dé gouden tip voor mij op dit moment? Ik wordt er echt niet meer goed van. Even onder de douche helpt wel maar na een halfuur zit die dan weer helemaal dicht.

femmiel

Re: De gouden tip tegen verkoudheid?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-10 13:57

Doe mij ook maar een gouden tip :D

Ti_Amo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-10 13:58

en opengesneden ui naast je bed leggen voordat je gaat slapen.

Jeanine93

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-10 13:59

Stomen :D.
Doe kokend water in een bak en ga daar een kwartiertje bovenhangen met een handdoek over je hoofd. Klikt heel gek, maar het werkt echt :P

Midy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-03-10 14:00

Met de handdoek voor je neus of alleen voor je ogen? Ik ben op dit moment voor alles in. :P

Helpt een open gesneden ui ook overdag als je het op het bureau legt? :+

Jeanine93

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-10 14:02

Midy schreef:
Met de handdoek voor je neus of alleen voor je ogen? Ik ben op dit moment voor alles in. :P

Nee, je moet dus met je hoofd boven die bak gaan hangen en dan een handdoek over je hoofd heen leggen zodat de lucht niet kan ontsnappen. Dus de handdoek moet langs je hoofd hangen.
Ja, lastig uit te leggen.. wie helpt? :P haha

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-10 14:07

Stomen helpt even, maar daarna ga je weer 3 keer zoveel slijm produceren. Hallo verstopte neus :P

Ui naast je bed inderdaad, 's nachts met een extra kussen slapen zodat je hoofd wat hoger ligt. Dat doe ik altijd :j

Ilsemarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-10 14:14

opengesneden uien (kan overdag ook wel maar wel alle ramen en deuren dicht houden want het stinkt echt vreselijk... gewoon in kleine stukken snijden (dat spul waar je traanogen van krijgt moet vrijkomen). Verder idd stomen, veel soep eten (stomen met cup a soep haha).
Als je morgen toch naar de winkel gaat, pepermuntolie halen, op zakdoek druppelen, door de kamer zwiepen en daarna naast je bed hangen (dat is nog veel beter dan uien!!)

Midy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-03-10 14:20

Heb net gestoomd, maar eh, dat helpt dus echt geen fiets. :+ Soep eten? Ik ga gelijk soep maken nu haha. :+ Mijn broer zei tandpasta onder je neus smeren? Maar dat zie ik niet zo zitten haha. Even kijken of we een ui hebben.

take_one

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-10 14:33

Pff heb ook al bijna 2 weken last van verkoudheid.
Heb de dokter een hele hoop cirruspillen voor laten schrijven dat ik weer even vooruit kan. 8)7

Je moet veel warme dingen drinken dat schijnt wel te helpen.. maar het moet toch vanzelf weggaan.

Inujojo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-10 14:35

Het is zo jammer he dat een verkoudheidsvirus geen medicijnen kent en dat je alleen maar kan uitzieken :+.. Je kan inderdaad wel de symptomen verminderen. 1 van de weinige dingen die bij mij helpen zijn neusspray, veel neusspray. Voor de rest is het puur wachten.

Annick75

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-10 14:47

Zelf neusspray/druppel maken met een theelepeltje zout op een flinke mok gekookt water. Niet te zout maken, want dat doet zeer!

Als je nog een leeg neussprayflesje hebt dat je open kunt schroeven, dat even goed uitspoelen en de afgekoelde oplosing er in en alder voorzichtig met een theelepeltje de oplossing in je neus gieten en flink opsnuiven. In combinatie met stomen, zou dat kunnen helpen de boel langer open te houden.

Midy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-03-10 14:48

Neusspray is eigenlijk ook wat bij mij helpt. Helaas is dat dus op. :(

RelarDevi

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-10 14:53

Zout water helpt echt tegen verstopte neus.

Ilsemarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-10 14:56

Midy schreef:
Heb net gestoomd, maar eh, dat helpt dus echt geen fiets. :+ Soep eten? Ik ga gelijk soep maken nu haha. :+ Mijn broer zei tandpasta onder je neus smeren? Maar dat zie ik niet zo zitten haha. Even kijken of we een ui hebben.

heb je fisherman's friends in huis? die eten!! Helpt ook!
Wat ook lekker is, bv cup a soup spicy tomato en dan vers uitje er doorheen snipperen (is niet eens vies en gezond)

Je moet zorgen dat je in je mond of onder je neus iets krijgt waar flink menthol/pepermunt in zit!

Vandaar dat ik pepermunt olie heb, neusspray houdt mijn neus haast niet open en met pepermuntolie in de buurt/geur in de kamer, gaat mijn neus zelfs 's nachts niet dicht!!

Dus denk dat die tandpasta nog niet eens zo'n gek idee is :P (maar niet in je neus hè, dat het niet op je neusslijmvlies komt want vrees dat het dan heel erg gaat branden misschien?!)

Jeanine93

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-10 15:14

Midy schreef:
Heb net gestoomd, maar eh, dat helpt dus echt geen fiets. :+

Oeps. Sorry als het erger is geworden :+ Heb geen andere oplossingen :P

Midy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-03-10 15:29

Haha maakt toch niet uit. Het was het proberen waard iig. Maar jezus wat was dat heet haha. Ik denk dat pepermuntolie nog het beste helpt na de neusspray dan. :+