Ik ben mijn ritme kwijt!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

xDramaQueen

Ik ben mijn ritme kwijt!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-03-10 02:55

Ik ging altijd rond 10/11 uur naar bed omdat ik graag slaap. Sinds een aantal maanden
heb ik er een baan bijgenomen van half 7 s'avonds tot in de nacht en dat bovenop me 10 uur die ik overdag al werkte. Ik kwam snachts laat thuis en ging om 7 uur in de ochtend weer op.

Omdat ik de uren toch niet trok ben ik gestopt nu al 2 weken en ik kom niet terug in mijn oude ritme... Ik ben nartuurlijk zo gewend dat ik s'avonds 10/11/12 uur nog werkte dat ik nu niet vroeg kan slapen...

En daar lig ik dan.. Nu bijna 3 uur en nog geen oog dicht gedaan en alleen maar liggen draaien.
Ik sliep voorheen echt heel goed ( je knipte met je vingers en ik was in dromenland ) en nu doe ik het vaak met 3 uurtjes in de nacht ik ben wel moe maar mijn lichaam wil gewoon niet...

Hoe kom ik terug in mijn oude ritme? Zijn hulpmiddelen nu even een optie of maak ik het dan alleen maar erger?

TurdusMerula

Re: Ik ben mijn ritme kwijt!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-10 03:20

Je moet vooral één ritme kiezen en je daar aan houden.
Kies een acceptabele tijd waarin je erin wilt liggen, en houd je daaraan, en ook een tijd wanneer je eruit moet. Je weet vast wel hoeveel slaap je ongeveer nodig hebt. Ga daar vanuit, en slaap vooral niet langer.
Wees keihard voor jezelf: op de gestelde tijden erin en eruit. Ook al je moe bent, ook als je wakker bent, en in je bed blijven liggen als je niet slapen kunt.
Je lichaam raakt ingesteld op die tijden en je maakt jezelf fysiek gezien ws moe genoeg om dan te kunnen slapen (op den duur).

Ook als je overdag kapot bent omdat je niet lekker geslapen hebt er pas op de afgesproken tijd in gaan, en niet compenseren oid.

Lastig, maar het zal je zeker goeddoen, als je maar volhoud!

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-10 09:30

Precies wat Turdus zegt :j Ook al slaap je om 3 uur pas in, als jij voor jezelf gezet hebt dat je om 8 uur op moet staan, dat ook echt doen!
Zelfs, hoe rot 't misschien ook is, in 't weekend.
Als je dat een tijdje vol houdt, went 't vanzelf.

HannahFrouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-10 10:06

Ik zou gewoon even bij de drogist een verpakking melatomatine halen of iets waar dat in zit. Ik werk zelf in ploegendiensten en het probleem is dat je lichaam niet goed meer weet wanneer het melatonine moet aanmaken. Als je dat eentijdje op het juiste tijdstip neemt, snapt je lichaam het na een tijdje wel weer ;-)

Bojangles

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-10 10:11

Ik zit een beetje met hetzelfde probleem!
Mijn ritme ben ik niet echt kwijt, maar ik ben wel vaak even wakker.
Verder ben ik al wekenlang misschien maandenlang niet goed uitgerust 's ochtends.....
Waar het aan ligt weet ik niet :? Ben wel druk en ben aan het afstuderen, maar lig goed op schema dus heb totaal geen zorgen, maar blijft echt lastig....
Ik denk elke keer van nou het gaat wel weer over, maar ik blijf 's ochtends moe. Als ik dan uiteindelijk bezig ga is het ook wel weer over. Maar je wordt er een beetje 'moe' van zeg maar :=

Miryamk

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-10 10:51

HannahFrouk schreef:
Ik zou gewoon even bij de drogist een verpakking melatomatine halen of iets waar dat in zit. Ik werk zelf in ploegendiensten en het probleem is dat je lichaam niet goed meer weet wanneer het melatonine moet aanmaken. Als je dat eentijdje op het juiste tijdstip neemt, snapt je lichaam het na een tijdje wel weer ;-)

Deze tip is een hele goede!
Melatonine werkt super om je ritme weer terug te krijgen en is verder niet schadelijk. :)

xDramaQueen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-03-10 12:19

ik ben zelf een ochtend mens en sta dus graag in de ochtend vroeg op, dan heb je namelijk nog een hele dag voor je :D

ik zal voor mezelf een klok instellen in de hoop dat het werkt... ik vind het altijd zo vervelend als ik de hele nacht lig te draaien...

dat van melatonine zal ik eens proberen :j

Krieltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-10 15:06

Melatonine is inderdaad een goede, ik gebruik het ook. Ik kan niet in slaap komen en ik kan ook niet opstaan, en met melatonine gaat het beide makkelijker.

Lalidan
Hoofd Wiki
Zeg maar Lila-Dan!
Of toch Heidepaars?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-10 15:11

Als melatonine van de drogist niet werkt, kan je het nog eens via de huisarts proberen. In die van de drogist zit 0,1 mg, in die van de huisarts 3 of 5 mg. Dan zou je voor een beetje fatsoenlijke dosering dus 30 pillen van de drogist moeten slikken....

voor sommige mensen is die lage dosering voldoende, maar werkt het niet kan je die van de huisarts proberen.

Krieltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-10 15:40

Klopt, ik neem zelf meestal zo'n 15 van die pilletjes, dat is dan 0,15 gram. Ik begon met 5, maar dat werkte niet echt. Als je het bij de drogist koopt, moet je zelf een beetje kijken welke hoeveelheid voor jou werkt.

xDramaQueen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-03-10 19:57

nou t ging vanacht wel beter
ik ben 11 uur me bed in gegaan en om 10 voor 1 heb ik voor het laatst op de klok gekeken zometeen ga ik weer stipt om 11 uur :D