Wondermiddel tegen schimmelnagel

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Kyno

Wondermiddel tegen schimmelnagel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-03-10 23:24

:o
LOL

Loop echt al een jaar met een flinke schimmel in de nagel van de grote teen.
Heel vervelend! Vooral in de zomer met slippers e.d.
Dan verbloem ik het maar met nagelak.
Heb al een aantal van die 'lakjes' gebruikt die de schimmel binnen 6 weken beloofden te elimineren.
Niet dus. :n (en ja, ik ging hier erg consequent mee om!)
Iemand nog andere doeltreffende middelen?

Heb eerlijk gezegd niet zo'n trek om naar de dokter te gaan voor zoiets stoms als een schimmelnagel...

eenitraM

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-10 23:28

Eeh, ik heb het ook :o

Gebruik nu, dagelijks na het douchen schimmelcreme. Tegen zwemmerseczeem enzo. Ben der nu iets meer dan 3 maanden mee bezig, en ja, de nagel wordt beter. Vooral op de nagelriemen smeren. Duurt wel ff voordat je nagels mooi zijn, maar ben nu al over de helft met uitgroei O:) En trouwens, je krijgt van die creme echt onmundig gladde voeten. Al het eelt enzo is verdwenen!!

:)

petitparis

Re: Wondermiddel tegen schimmelnagel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-10 23:31

iemand vertelde me dat teatree olie helpt, maar heb het zelf nog nooit geprobeerd...

tjeetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-10 23:34

Het wrodt vooral een kwestie van geduld, wat je ook smeren of slikken gaat, het is pas weg als je nagel vernieuwd is. Via de huisarts kan je capsules of tabletten krijgen die je dan minimaal 4 maanden moet slikken. Smeerseltjes kunnen helpen zoalang je het maar volhoud totdat de nagel is uitgegroeid. Als je te vroeg stopt komt het altijd terug

Tivoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-10 10:03

Naar de pedidure...

Alle smeerseltjes,stiften en kwastjes besmetten je steeds opnieuw.
De schimmel gaat bij het eerste gebruik in je kwasje/flesje/stift of wat je ook hebt zitten. En elke keer dat jij het opsmeert,smeer je die schimmel er vrolijk bij,zo besmet je jezelf,en soms zelfs andere tenen.

De pedicure kan je behandelen en een goedwerkend middel geven. Vaak ben je er in een paar bezoekjes vanaf.

BiBiQ

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-10 10:05

Pedicure kan inderdaad goed helpen.
En m'n oma zei dat het wel helpt om je nagels te lakken zodat het verstikt. Dus echt een dikke laag lak over je hele nagel en dit dicht houden.

wyko

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-10 11:21

Ik heb het ook, en ben inmiddels mijn nagel aan het vijlen (niet de boven rand, maar gewoon plat op hele nagel)
Er is nu al een heel stuk afgebroken. Het doet niet pijn, dus ik doe elke keer een beetje.
zo moet het ook over gaan heb ik gehoord, dus ga dat afwachten.

cindybijl

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-10 11:23

ja tea tree olie!! werkt perfect! iedere dag smorgens en savonds druppelen op de nagel, maaaarrr..... let op! de nagel moet eruitgroeien, dus daar heb je geduld voor nodig..

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-10 12:00

Tivoli schreef:
De pedicure kan je behandelen en een goedwerkend middel geven. Vaak ben je er in een paar bezoekjes vanaf.

Plus de pedicure kan indien nodig een stukje hoornlaag van je nagel afhalen. Kan best zijn dat je smeerseltjes niet bij de schimmel uitkomen omdat er een stuk nagel overheen zit en dan kun je wel blijven smeren!

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-10 12:03

Wassen met Head & Shoulders, hoorde ik van iemand.
HA vertelde dat de smeerseltjes en middeltjes bij de drogist de boel alleen maar verergeren.

cindybijl

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-10 15:42

cindybijl schreef:
ja tea tree olie!! werkt perfect! iedere dag smorgens en savonds druppelen op de nagel, maaaarrr..... let op! de nagel moet eruitgroeien, dus daar heb je geduld voor nodig..

tip van pedicure (ik dus) dus niet 'zomaar een middeltje' van drogist ;)

sunshine

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-10 17:09

Vergeet ook vooral niet om je schoenen + sokken te behandelen met een schimmeldodend middel, sporen van de schimmel blijven hier namelijk in achter, als je dit niet doen kan je aan het behandelen blijven.

Lente77

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-10 17:21

patos

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-10 19:39

tjeetje schreef:
Het wrodt vooral een kwestie van geduld, wat je ook smeren of slikken gaat, het is pas weg als je nagel vernieuwd is. Via de huisarts kan je capsules of tabletten krijgen die je dan minimaal 4 maanden moet slikken. Smeerseltjes kunnen helpen zoalang je het maar volhoud totdat de nagel is uitgegroeid. Als je te vroeg stopt komt het altijd terug

Hier sluit ik me bij aan, schimmelnagels zijn meestal niet voldoende van buitenaf te behandelen (niet definitief althans). Beste therapie is een oraal antimycoticum gedurende langere tijd, bijv. Terbinafine.

snoeppapier

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-10 19:51

Ik heb eens met m'n grote teen tussen de deur gezeten, waarbij de nagel eraf klapte. Ik heb daarna waarschijnlijk een schimmel opgelopen, want mijn nieuwe nagel was dus een dikke schimmelnagel. Die infectie heeft zich verspreid met tot gevolg uiteindelijk 5 nagels aan één voet en 4 nagels aan de andere voet :\

Vreselijk, ik schaamde me enorm en heb ook van alles geprobeerd aan smeerseltjes. 's Zomers iedere dag vijlen, nieuwe nagellak en bijhouden om het maar te verdoezelen :n

Vorig jaar april heb ik van de huisarts tabletten gekregen, zoals Patos al schreef; Terbinafine. Vroeger schenen medicijnen voor schimmelnagels nogal heftig voor je maag te zijn, maar ik heb nérgens last van gehad. Die tabletjes heb ik 3,5 maand geslikt en toen zag ik al dat het uit ging groeien :j

Daarna eigenlijk vergeten nieuwe te halen, maar de schimmel is niet teruggekomen en uiteindelijk was alle schimmel eruit gegroeid. Nu heb ik sinds december ongeveer schitterende nagels en verheug ik me enorm op de zomer: éindelijk durf ik zonder nagellak in m'n slippertjes :):)

Dus ik kan je zeker aanraden eens langs de huisarts te gaan, met een maand of 3 zie je resultaat en met een half jaar ben je er dan hopelijk helemaal vanaf :j

ikkemetwikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-10 20:30

ik moet zeggen,dat die stiften van nailner bij mij ook echt goed helpen.
en idd het heeft veel tijd nodig.

Kyno

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-03-10 09:39

Pff, toch maar langs de HA of pedicure dan. :\

Zijn echt koppige rotdingen, die schimmelnagels.
Heb nu ook weer zo'n nieuw lakje, maar daarvan is de schimmelplek alleen maar groter geworden? Hij beslaat nu serieus mn halve nagel! :?

Mayflower_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-10 09:46

Vraag bij de HA een kuur met terbinafine tabletten of itraconazol capsules aan. Die helpen over het algemeen heel goed. :)

ElCid

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-10 09:52

Tea Tree olie, Tijm olie en Geranium olie; werken ontsmettend ,genezend en jeuk en pijnstillend.

lucifertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-10 09:56

Dactarin. Ik had 2 schimmel nagels. Was maar een heel klein stukje maar vond het er niet uitzien. Ik ben in januari begonnen. Mijn ene nagel is al helemaal schimmel vrij. Mijn andere nagel waar iets meer schimmel inzat is bijna weg.
Ik vind het fantastich spul, je kan het halen bij de apotheek zonder recept.

CtjeLief

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-10 10:03

ook tip van mijn pedicure: 100% tea tree olie, dagelijks 2 a 3x per dag druppelen.. Ik heb al jaren een schimmelnagel maar het begint er echt stukken beter uit te zien.. -al sla ik het soms over dus dat is niet zo slim van me- en inderdaad geduld hebben, nagel moet uitgroeien..

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-10 17:06

Rode nagellak dan kan er geen lucht meer bij de nagel.

LuvdaTossa

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-10 17:11

Mijn tante is ze kwijt geraakt door elke dag de tenen te drenken in natuurazijn. Ze heeft echt alles gedaan om ze weg te krijgen (tot operaties aan toe). Het enige vreselijke nadeel is dat het heel erg kan gaan stinken. Ze had oude schoenen waar ze dan een uur mee liep. Sokken helemaal in de azijn en er zo mee gaan lopen in oude schoenen.

Schimmels houden niet van azijn :D

Talisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-10 20:07

Schimmel komt van binnenuit....dus oraal werkt het beste en het meest doeltreffend. Toch even naar de HA gaan als je er voor de zomer vanaf wilt zijn :D

Kyno

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-03-10 21:38

Bedankt voor alle tips!
Heb al een heel anti-strijdplan nu gebaseerd op jullie suggesties.
Hopelijk ben ik er dan voor de zomer vanaf! :D