Van de huisartsenpost moet je het hebben

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

ijskast2009

Van de huisartsenpost moet je het hebben

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-03-10 15:55

Vorige week was ik lekker aan het paardrijden op mijn lieve haflinger Star. In een rustige sukkeldraf reed ik door de buitenbak met een zonnetje dat lekker scheen. Een andere ruiter was aan het galopperen met haar paard op de volte en plotseling komt ze in volle vaart op mij af en knalde keihard met het paard tegen mijn been en Star. Mijn been werd als het ware geplet en ben ik meteen gestopt met paardrijden. Mijn knie was meteen dik en deed heel veel pijn. Een stalgenootje zette Star op stal. Eenmaal thuis ben ik op de bank gaan liggen en heb de huisartsenpost gebeld. Volgens de assistente aan de telefoon was mijn knie gekneusd en kon ik gerust met een paracetamolletje het weekend doorkomen. Maandag ben ik alsnog naar de huisarts gegaan en die vertrouwde het niet en stuurde me door naar het ziekenhuis waar vastgesteld is dat ik een gebroken knieschijf heb en zit nu in het gips. Omdat er twee dagen verstreken waren was het te laat om te opereren, dus heel wat anders dan een kneuzing, het zit me wel dwars en ik overweeg om een klachtenbrief naar de huisartsenpost te sturen.

onley

Re: Van de huisartsenpost moet je het hebben

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-10 15:57

zeker weten een klachtenbrief opstellen hoor
ik had me persoonlijk niet zo laten afschepen hoor.

veel succes met het revalideren.

ikenindi

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-10 15:59

Ook een beetje eigen schuld. Een diagnose voor zoiets aan de telefoon... Je snapt toch zelf ook wel dat ze dat nooit goed kunnen doen? Ik had me niet zo laten afschepen...

Caira

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-10 16:01

als je zoveel pijn hebt dan bel je toch niet? dan ga je zelf heen.

ijskast2009

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-03-10 16:03

ikenindi schreef:
Ook een beetje eigen schuld. Een diagnose voor zoiets aan de telefoon... Je snapt toch zelf ook wel dat ze dat nooit goed kunnen doen? Ik had me niet zo laten afschepen...

ik heb aangedrongen omdat ik verging van de pijn, maar vervolgens kreeg ik tot vijf maal toe te horen dat de huisartsenpost alleen is voor spoedgevallen en dat ik makkelijk met een paracetamolletje en wat rust het weekend door kon komen :( , wat moet ik dan verder doen? Ik ben niet het type om er dan alsnog heen te gaan en daar de boel op stelten te gaan zetten :7

ijskast2009

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-03-10 16:04

Caira schreef:
als je zoveel pijn hebt dan bel je toch niet? dan ga je zelf heen.

je mag er alleen heen wanneer je de doktersassistente dat aan de telefoon beslist :( en ik mag toch wel vertrouwen op haar expertise? al had ik dat helaas beter niet kunnen doen ;(

Caira

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-10 16:06

hoe kan zij door de telefoon zien hoeveel pijn jij hebt. JIJ bent degene die dat over moet brengen. Als jij zegt, gut valt wel mee, kan zij niets doen.

Aukelizzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-10 16:09

Dat is balen...Ik heb soms het idee dat de telefoniste bij de huisartsenpost er alleen maar zit om zoveel mogelijk mensen af te schepen. Persoonlijk ga ik dan ook direct naar de ehbo post in het ziekenhuis. Daar helpen ze je direct. Beterschap hoor...

Lynske78

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-10 16:10

Je had gewoon meteen naar de ehbo moeten gaan. Daar maken ze voor de zekerheid altijd een foto. Maar ik zou zeker een brief opstellen.

kehdra

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-10 16:11

Ik zou zeker een klacht indienen. ik vind dat de assistente hier beter op berekend moet zijn. De een belt om een dwarsliggende scheet, de ander breekt een been en wil dan nog niet bellen, tuurlijk is het moeiijk beoordelen, maar ik vind dit niet normaal...

nobility

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-10 16:13

Je moet toch eerst bellen! Ik heb dat gezeik met mn schouder gehad die uit de kom was. Meteen naar het ziekenhuis gereden en daar dikke preek gehad dat je eerst moet bellen. Ziekenhuis was nog geen vijf minuten rijden dus tegen de tijd dat je uitgebeld bent ben je ook al in het ziekenhuis. Al met al half uur van balie naar balie gestuurd en eerst moesten alle gegevens in gevoerd worden. Ging steeds bijna van mn stokkie. TS heel veel sterkte!

Kristie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-10 16:19

Lynske78 schreef:
Je had gewoon meteen naar de ehbo moeten gaan. Daar maken ze voor de zekerheid altijd een foto. Maar ik zou zeker een brief opstellen.

Volgens mij is hun eerste vraag of je bij de huisartsenpost bent geweest...

Lynske78

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-10 16:21

Kristie schreef:
Lynske78 schreef:

Volgens mij is hun eerste vraag of je bij de huisartsenpost bent geweest...

nee hoor bij dit soort dingen vragen ze dat niet. Dan maken ze altijd een foto. Alleen als je met koorts of e.d. langskomt dan zullen ze dat eerder vragen.

Drrrassic

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-10 16:23

Wat erg zeg!
Ik zou idd een brief schrijven. Niet te geloven..

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-10 16:49

Klopt je kan alleen naar de EHBO via de huisartsenpost,en naar de post moet je ook eerst bellen in plaats van er zelf heen gaan.Dat is ons tenminste verteld, en verweten dat we zomaar kwamen zonder te bellen.Kind had vinger tussen de deur gehad en zag er niet lekker uit.

chocobroodje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-10 16:55

Toen ik met mijn gebroken pols aankwam op de EHBO werd er echt niet gezegd dat ik eerst had moeten bellen, was echter wel vrij duidelijk dat het goed fout was.

Uthrick

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-10 16:59

Ik zulke gevallen ga ik altijd meteen naar de EHBO. Afgelopen zomer stuiterde iemand van mijn paard tijdens een crosstraining. Zat een enorme knik in haar pols dus we zijn meteen naar de eerste hulp gegaan. Daar zeiden dat we eigenlijk wel eerst langs de huisartsenpost hadden gemoeten maar nu we er waren dat ze meteen hielpen. Als je er bent, huisartsenpost of op de eerste hulp, dan zijn ze verplicht om je hulp te verlenen.

Maar waarom kan je nu niet meer geopereerd worden dan?

Edit: Bij de huisartsenpost worden alle gesprekken trouwens opgenomen dus als je een klacht indiend en het blijkt dat degene die jou te woord heeft gestaan wel goed heeft geholpen/de situatie op basis van jouw verhaal heeft beoordeeld (dat kunnen ze dus terug luisteren) dan heb je nog geen poot om op te staan.

_Ananas_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-10 17:15

Tja ik zou een brief schrijven :)) Wat de mensen hier in het topic zeggen is al het gevolg van het afgewezen worden door de assistente! Het moet toch niet mogelijk zijn alleen naar de huisarts te kunnen als je zo verschrikkelijk volhardend bent? Nee!! De assistente had beter moeten luisteren en daar gaat het om! Door een brief te sturen kunnen ze daar dan ook wat mee doen om voortaan dit soort situaties beter te kunnen inschatten.

Je hebt er zelf weinig aan behalve het verwoorden naar hun van je frustraties, maar misschien dat je er anderen mee kan helpen?

Edit: Zie nu de reactie hierboven, hoe bedoel je geen poot om op te staan? (Dat heeft ze nu sowieso niet, ja één :+ ) Het gaat toch om de essentie dat je gewoon niet geholpen wordt als je je als nette burger aan de regels houdt!! En dat vind ik zoooo fout!

Jij slaat de eerste stap over (logisch) maar zou die eerste stap niet gewoon toegankelijker moeten zijn?

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-10 17:20

Ik zou op mijn krukken met gipsen poot die assistente even een bezoekje brengen. Even laten zien.

ijskast2009

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-03-10 17:25

je kunt beter je knieschijf breken op werkdagen tussen half 9 en 5 uur, dan word je tenminste wel geholpen. :( En de klachtenbrief ligt klaar. Ik ben er ook niet bang dat ze mijn telefoontje gaan terugluisteren, dan kunnen ze horen dat ik mijn been niet meer kon buigen, dat lopen ontzettend veel pijn deed, dat mijn hele knie brandde van de pijn en ik met mijn been klem zat tussen een haflinger en enorm Fries paard. Moet je tegenwoordig op sterven liggen voordat je langs mag komen? :7 De brief ligt inmiddels klaar. Het is makkelijk om te zeggen dat ik zelf maar naar de Eerste Hulp had moeten gaan, achteraf praten is altijd makkelijker ;(. Ik hoop dat mijn brief er toe bijdraagt dat er een hartig woordje wordt gepraat met de betreffende assistente en dat soortgelijke gevallen in de toekomst voorkomen kunnen worden :o.
Laatst bijgewerkt door ijskast2009 op 20-03-10 17:30, in het totaal 3 keer bewerkt

Anoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-10 17:26

Je had had had, je moest moest moest...

Dat is het enige wat ik lees, de ts vraagt om mening over wel of niet een klachtenbrief schrijven, niet om wat ze had moeten doen...

Ze heeft een beslissing gemaakt en hierin is een fout gemaakt door de doktersassistente, en ik vind absoluut dat je hier een brief over mag schrijven en opsturen naar hen.

Ze kunnen hier alleen maar van leren, en het lucht jou waarschijnlijk op :(:)

ts sterkte met je knie!

_sparta_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-10 17:29

ijskast2009 schreef:
je kunt beter je knieschijf breken op werkdagen tussen half 9 en 5 uur, dan word je tenminste wel geholpen. :+

:D
Ik snap de huisartsenpost wel, want sommige mensen gaan al aan bij het hebben van een blauwe plek alsof hun been op drie plaatsen gebroken is.
Maar voor jou zou ik zeggen, bel na een uur nog eens op en zeg dat de paracetamol echt niet werkt.
Mij hebben ze ook eens afgescheept, toen ik zei dat ik al zus en zo gedaan had en ook al x pijnstillers had gehad mocht ik wel komen.

Beterschap en een brief sturen kan geen kwaad, weten ze ook weer dat ze er flink naast zaten.

ijskast2009

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-03-10 19:23

dank voor jullie reacties, de brief gaat maandag op de post in de hoop dat ze hiervan leren.