Brandblaar

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

pubelia

Brandblaar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-03-10 12:06

Wij zijn gisteren lekker thuis aan het gourmetten, en daar doen wij altijd boter op de gourmet schaal. Nou prikte ik gisteren een vleesje in om om te draaien. En dat stukje vlees ontplofte. Auwtsh het deed echt op 1 plekje pijn, dus ben gelijk met mijn vinger die pijn deed onder de lauwe kraan gegaan voor een minuut of 5/7. Ik zag al vrij wel direct dat er een blaar op kwam.

Vandaag na een nachtje slapen is het rode erom heen gelukkig weg getrokken, maar de brand blaar zit er nog steeds. Doet voor de rest ook helemaal geen pijn meer.

Ik heb gisteren alleen gekoeld en voor de verder rest droog gelaten en niks op gedaan.

Moet ik er nu nog iets meer aan doen, of is het het beste als ik het gewoon droog laat?

NZ92

Re: Brandblaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-10 12:08

gewoon droog laten zorg dat er geen bacterien bij komen dus niet bij paarden helaas~!

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-10 12:09

inderdaad niet op smeren :J bacterien kunnen niet zomaar bij een brandblaar komen hoor, een brandblaar is immers dicht ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-10 12:10

Gewoon afblijven. Onder de blaar gaat de huid zich weer herstellen.
Zolang het niet open is kun je gerust bij de paarden, en anders plak je het voor de zekerheid even goed af voor de tijd dat je op stal bezig bent. Zolang de blaar dicht is kan er geen vuil in ;)

pubelia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-03-10 12:15

Ok thnx! Is het slim als ik ga rijden om er een pleister op te plakken?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-10 12:17

Yep, voor het geval 'ie dan stukgaat. Nog beter; blarenpleister erop.