Ik heb al jaren ontzettend last van maag en darmen maar volgens onderzoeken ben ik gewoon hartstikke gezond (alleen dus 'prikkelbare darm syndroom' omdat ze niks anders konden vinden)
probleem is dat ik naast de buikpijn echt veel last heb van overmatig 'lucht' dwz; boeren, winderigheid
en een vreselijk opgeblazen buik.Nu moet ik sowieso mijn eetgewoonten onder handen nemen; ik drink veel frisdrank (light), maar op dagen dat ik dat niet doe heb ik het ook (net zo erg).
Verder leef ik best wel onregelmatig omdat ik dus ook onregelmatig werk
en dat heeft geloof ik ook invloed op mijn klachten.Daarnaast ben ik iemand die zich overal druk om kan maken en zich moeilijk kan ontspannen, soms heb ik het idee dat ik misschien lucht in ga slikken doordat ik loop te stressen
en kan me moeilijk ontspannen. Als ik een dagje thuis ben zit ik meestal heel de dag achter de comp. Terwijl ik eigenlijk gewoon zou moeten gaan wandelen, of gaan paardrijden.En het vervelendste is dat ik nu steeds vaker een kringetje kom; bang om last te krijgen van buikpijn en gas
en daardoor juist ga stressen en last krijg... *zucht*Nu maar weer homeopatische pilletjes besteld (Carbo vegetabilis D6 ), dit is geloof ik het enige wat ik nog niet gebruikt heb
Rennie Deflatine helpt ook wel wat, maar het probleem is dat je dat niet langdurig mag gebruiken.
Niet echt een bepaald een onderwerp wat je op een feestje in de groep gooit
maar misschien hebben jullie nog tips?