Branderig gevoel in ogen, maar niets te zien

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

eilleen333

Branderig gevoel in ogen, maar niets te zien

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-03-10 11:58

Ok, weer een fijne titel...

Ik heb hooikoorts, dus de lente is niet mijn favoriete seizoen. Gister erg veel last van mijn ogen, leuken rood... Gister avond begon het al een beetje, maar nu is het nog erger.
Af en toe krijg ik een branderig gevoel in mijn ogen (vooral links, rechts vrijwel niet), alsof er iets van zand, stof oid inzit. Het prikt ontzettend, gaat tranen etc. Rood is het echter niet. Als ik wil kijken of er iets in mijn oog zit, gaat het steken en tranen als een gek en kan ik mijn oog practisch niet open houden, en als ik hem al open kan houden, zie ik niets, dus dat schiet niet op. Voor zover ik kan zien zit er niets in mijn oog wat er niet hoort ;) .
Behalve die 'aanvallen' doet het verder weinig pijn, niet meer traanvocht dan normaal... Computeren of lezen oid geeft niet meer klachten dan niets doen. Dacht net wel iets meer last te hebben in het felle zonlicht, maar dat viel ook wel mee.

Ik heb oogdruppels tegen ontstoken ogen, die heb ik er wel ingedaan, maar helpen niet echt. Uitspoelen maakte ook geen verschil op langere termijn. Ik heb verder niets in mijn oog gekregen gister van vloeistoffen oid die zouden kunnen branden.

Nu vroeg ik me af of jullie hier ervaring mee hebben en wat ik er het best tegen/mee kan doen. Ik vind het niet erg genoeg om meteen bij de huisarts aan te kloppen. Vooral omdat ik nog oogdruppels heb, en verder zie je er niets aan.

xKatjj

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-10 12:00

Ik heb dit ook wel eens en dan probeer ik er zo weinig mogelijk aan te zitten. Het is best lastig maar dan is het over een tijdje over, als je erin gaat wrijven en erin probeert te kijken doet het alleen maar meer pijn :P

wouterpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-10 23:18

Wellicht toch de hooikoorts. Kwam vandaag heel erg opzetten dus kan best daar van komen. Dat zand gevoel komt mij nl heel bekend voor :( Ben je ook aan de medicijnen oid voor je hooikoorts?

furious

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-10 11:54

Heb ik ook wel eens last van. Het gevoel dat er iets in je ogen zit als zand, het doet in ieder geval zeer. Bij mij komt dat door hooikoorts. Heb niet echt een oplossing. Ik slik er allergie pillen voor en doe mij zonnebril op.

Loolapelooza

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-10 17:47

Kan ook oogbindvliesontsteking zijn, heb ik ook eens gehad. Branderig-stekend gevoel, alsof er iets in zit, had wat wazig zicht door het oog etc.
Oorzaak kan vanalles zijn, waaronder ook allergie.

Mijn oog was ook niet echt rood, het was wel verschrikkelijk irritant!

Intensieve kuur met oogdruppels heeft geholpen.

Maar je kan best eerst even naar de huisarts, een oog is toch wel iets belangrijk ;)