Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Prospice schreef:Pff ik durf gewoon niet eens te zeggen: Dokter, ik heb een probleem en ik wil hulp.
Prospice schreef:Bedankt voor jullie reacties. Dit is idd geen SA.
De stap naar de huisarts durf ik niet, terwijl ik ook wel weet dat ie vast vermoedens heeft, omdat veel dingen die ik lichamelijk heb, passen in het plaatje van een eetstoornis. Pff ik durf gewoon niet eens te zeggen: Dokter, ik heb een probleem en ik wil hulp.
RedPassion schreef:Ik weet het eigenlijk niet, kan het niet eens onder woorden brengen. Misschien stel ik me wel aan. Zo moeilijk, kan normaal eten toch niet zijn? Iedereen kan het, waarom kan ik het niet? Misschien vinden ze me wel hartstikke gek? Ik weet het niet.Waarom niet? Ik snap (en herken) de angst wel, maar wat is -heel concreet- de angst die je hebt?
91laura schreef:Meis,
Bij mij begon het met tussendoortjes schrappen, maar het 'eindigde' in het ziekenhuis aan de sonde met een gewicht van 38,5 kg (bij een lengte van 178 cm).. Echt probeer hulp te zoeken want hoe langer je ermee door worstelt, hoe langer het duurt om er vanaf te komen! Geloof me..
Is het niet een idee om een brief te maken thuis, en die aan je huisarts te geven tijdens een afspraak? Dat is voor jou misschien makkelijker. Je kan in de brief alles kwijt wat je kwijt wilt, en je kan het goed voorbereiden. Heel veel sterkte en succes.
Prospice schreef:Ik schaam mezelf gewoon, ik wil dit niet meer, maar ik wil ook niet zonder. Het is zo dubbel.