Kies getrokken, bloeden stoppen ?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Tat_jana

Kies getrokken, bloeden stoppen ?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-03-10 00:08

oke wilde even een duidelijke titel hopelijk is dat zo gelukt

ik heb vanmiddag rond 5 mijn verstands kies laten trekken.
alles goed en aardig bleef wel een klein beetje nabloeden maar dat was normaal.
nu is alleen het stolseltje uit de wond gevallen en bloed ik dus op nieuw.
ik heb al een katoene doek in mijn mond die het bloeden moet helpen stollen.

maar is er nog iets dat ik kan doen ?
het geeft een erg vieze smak en wil toch ook wel zo gaan slapen haha.

alvast bedankt

( en hopelijk hebben we nog een nachtbraker die mij kan helpen )

Terpstra

Re: Kies getrokken, bloeden stoppen ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-10 00:11

Helaas heb ik niet DE tip voor je. Het bloeden moet vanzelf stoppen. Speeksel is een goede genezer zeggen ze altijd...

Succes in ieder geval
En misschien slaap lekker?

Sientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-10 00:12

Als het goed is, krijg je vanzelf een nieuw stolseltje en kun je lekker gaan slapen.

Ketaki

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-10 00:14

mag ik weten waarom je je verstandskiezen hebt laten trekken en niet laten wegsnijden :)

dan hadden ze (kaakchirurg) gelijk kunnen hechten.

shantal

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-10 00:15

Heb je geen gaasjes gehad
die helpen dan wel wat en moet het van zelf stoppen

( ik heb toevallig gisteren me kies laten trekken )

Terpstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-10 00:15

wegsnijden, hoe doen ze dat dan... trekken lijkt me al vrij lastig zo ver achter in die mond terwijl je half ligt te stikken op die tafel, maar snijden?
Nah ik ben blij dat ze nog heel ver weg zitten die verstandskiezen (ik hoop dat ze nooit door komen :) )

Ketaki

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-10 00:18

Terpstra schreef:
wegsnijden, hoe doen ze dat dan... trekken lijkt me al vrij lastig zo ver achter in die mond terwijl je half ligt te stikken op die tafel, maar snijden?
Nah ik ben blij dat ze nog heel ver weg zitten die verstandskiezen (ik hoop dat ze nooit door komen :) )

tja hoe ze het doen weet ik dus niet, ben zelf geen tandarts of iets in die richting:)

maar bij mij hebben ze de verstandskiezen weggesneden, moet geloof ik ook door de kaakchirurg gedaan worden.

dan krijg je een verdoving en dan krijg je een doek over je gezicht.

wat er verder gebeurd weet ik niet

Tat_jana

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-03-10 00:48

Ketaki schreef:
mag ik weten waarom je je verstandskiezen hebt laten trekken en niet laten wegsnijden :)

helaas moest mijn kies er met spoed uit ivm een ontsteking in mijn onderkaak waar er weer 1 tevoorschijn komt en daar drukte deze enorm op.
het duurde dus te lang om de kaak chirurg het te laten doen en mijn tandarts had direct tijd.
overgens trekt hij echt heel veel kiezen en heb daarover nooit klachten gehoord bij hem, dus zodoende heb ik dat toevertrouwd.

het is nu gelukkig rustig in mijn mond dus ik ga proberen te slapen

bedankt voor de reacties :)

Tat_jana

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-03-10 00:50

Terpstra schreef:

ag zo erg is het trekken niet hoor je voelt er niets van en na afloop alleen een beetje een beurs gevoel op mn naast liggende kies.
en zoals nu dan dat het een beetje bloed, maar gelukkig is het weg dus kan ik rustig gaan slaen :P ( de prikken voor het verdoven waren nog het vervelendst en die voelde ik ook amper haha :P

Terpstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-10 01:05

Ik weet hoe trekken van tanden voelt ;) ik heb bijna mijn hele melk gebit laten trekken omdat die pokke dingen er niet vanzelf uit gingen. Op een gegeven moment zat ik bijna elke week bij de tandarts om een tand of kies te laten trekken. :P

Fijn dat het nu wat minder bloed en je kan gaan slapen. Slaap lekker

Maxielover

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-10 01:08

Hoi, ik heb toevallig voor het eerst vorige week woe. bij de kaakchirurg 2 verstandskiezen moeten laten trekken, toen was er een verbandlapje oid tussen die 2 kiezen (was aan 1 kant) gestopt en die mocht er na een halfuur uit. Bloeden was toen niet direct over maar na een uurtje ofzo wel. Het is bij mij trouwens ook gehecht, bij jou ook ? De hechtingen zitten er bij mij nog in, die moeten uiteindelijk vanzelf oplossen. Heb enkel met poetsen nog wel eens wat bloed soms maar daar maak ik me niet zo druk over. Als 't niet stopt met bloeden kun je mss zelf nog een doekje opvouwen en erop leggen een tijdje...

Annick75

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-10 10:02

Een tandarts zal je waarschijnlijk alleen naar de kaakchirurg sturen om een verstandskies uit te laten snijden als daar aanleiding toe is. Afgelopen jaar (of het jaar ervoor, weet ik even niet precies meer) zijn er bij mij 2 kiezen getrokken, waarvan 1 verstandskies, gewoon door de tandarts.

De gewone kies, omdat deze na 2 wortelkanaalbehandelingen wéér ontstoken was aan het wortelpuntje en ook begon af te brokkelen, dus hup, eruit met dat kreng en de verstandskies, omdat deze zo ver naar achteren zat en met poetsen slecht te bereiken was (mijn gebit stata nogal dicht op elkaar geprakt, zijn al 4 kiezen uit gegaan toen ik moest gaan beugelen op de middelbare school).

Er was geen reden om me voor de verstandskies naar de kaarchirurg te sturen, hij was voor de tandarts zelf prima te bereiken. Na het trekken kreeg ik ook gewoon gaasjes op de open plekken en dan je kaken stevig op elkaar drukken. Toen de gaasjes eraf mochten, was bij mij het bloeden ok nog niet over, dus heb ik zelf uit de verbanddoos 2 steriele gaasjes gepakt en opgevouwen er tussen gestoken. Door de druk moet dan het bloeden op een gegeven moment stoppen.

Ik moest wel voorzichtig zijn met het spoelen van mijn mond na het tandenpoetsen en mocht ook geen mondwater gebruiken de eerste week, om te voorkomen dat de boel weer open zou gaan.

TS, ik hoop dat de boel inmiddels netjes dicht is gegaan, de smaak van bloed is idd niet zo lekker.

Maxielover

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-10 11:29

Annick75 schreef:
Een tandarts zal je waarschijnlijk alleen naar de kaakchirurg sturen om een verstandskies uit te laten snijden als daar aanleiding toe is. Afgelopen jaar (of het jaar ervoor, weet ik even niet precies meer) zijn er bij mij 2 kiezen getrokken, waarvan 1 verstandskies, gewoon door de tandarts.

De gewone kies, omdat deze na 2 wortelkanaalbehandelingen wéér ontstoken was aan het wortelpuntje en ook begon af te brokkelen, dus hup, eruit met dat kreng en de verstandskies, omdat deze zo ver naar achteren zat en met poetsen slecht te bereiken was (mijn gebit stata nogal dicht op elkaar geprakt, zijn al 4 kiezen uit gegaan toen ik moest gaan beugelen op de middelbare school).

Er was geen reden om me voor de verstandskies naar de kaarchirurg te sturen, hij was voor de tandarts zelf prima te bereiken. Na het trekken kreeg ik ook gewoon gaasjes op de open plekken en dan je kaken stevig op elkaar drukken. Toen de gaasjes eraf mochten, was bij mij het bloeden ok nog niet over, dus heb ik zelf uit de verbanddoos 2 steriele gaasjes gepakt en opgevouwen er tussen gestoken. Door de druk moet dan het bloeden op een gegeven moment stoppen.

Ik moest wel voorzichtig zijn met het spoelen van mijn mond na het tandenpoetsen en mocht ook geen mondwater gebruiken de eerste week, om te voorkomen dat de boel weer open zou gaan.

TS, ik hoop dat de boel inmiddels netjes dicht is gegaan, de smaak van bloed is idd niet zo lekker.

Ik moest naar de kaakchirurg omdat mijn onderste verstandskiezen niet verder naar boven kwamen terwijl ze al wel uitgegroeid waren, de tandarts kon daar dus zelf niet goed bij en de kaakchirurg wel. Bij mij zijn ze getrokken omdat ik anders te weinig ruimte over hou op mijn kaak en dan kan mijn gebit scheef gaan staan als ze blijven zitten. Ik moest idd ook eerst voorzichtig spoelen en na 1 dag moest ik met een speciale mondspoeling spoelen waarvan ik een recept gekregen had. De hechtingen zitten er bij mij nu na een week nog in, ze kunnen een dag of 10 blijven zitten geloof ik... Ze lossen vanzelf op.

Lieffiefi

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-10 11:30

Ketaki schreef:

Bij mij is het gesneden en het hechten zorgt
a niet voor het stoppen van het bloeden, hoogstens bevorderend,
b ook niet voor het blijven zitten van de stolling.

Als het bloeden van TS nu nog niet gestopt is toch even bellen naar de TA of KC...

NessaX

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-10 12:21

Oh dat gevoel ken ik van dat bloeden.
Ik had het soms 2 dagen, en dan kreeg ik altijd koorts er boven op.

Het stopt vanzelf, maar jammer genoeg niet snel genoeg :Y)

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-10 12:42

al mijn verstandskiezen zijn getrokken bij mijn tandarts ipv kaakhirurg, fotootje maken om te kijken hoe de wortels zitten en gaan :P
nooit problemen mee gehad :)

maar nabloeden...sja, tis altijd even afwachten , moet weer stollen idd, alleen bij heel hevig of lang nabloeden zou ik even bellen met TA oid...

maar z te lezen is het weer goe, hopelijk geneest het vorspoedig :(:)

Tat_jana

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-03-10 12:50

nou ik heb niet heel erg fijn geslapen mn onderste ontstoken kies heeft voor een vreselijke nacht gezorgt ;(

de getrokken kies bloed nog steeds een heel klein beetje, maar niet iets om me zorgen over te maken.
had gister de noodtandarts nog gebeld en die zecht 15 min doek/gaasje er op en dan lekker gaan slapen.\\en dat heb ik ook gedaan geen last gehad van veel bloed maar dat kleine beetje loopt nog steeds.

inge1968

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-10 12:57

Maxielover schreef:
Annick75 schreef:

Ik moest naar de kaakchirurg omdat mijn onderste verstandskiezen niet verder naar boven kwamen terwijl ze al wel uitgegroeid waren, de tandarts kon daar dus zelf niet goed bij en de kaakchirurg wel. Bij mij zijn ze getrokken omdat ik anders te weinig ruimte over hou op mijn kaak en dan kan mijn gebit scheef gaan staan als ze blijven zitten. Ik moest idd ook eerst voorzichtig spoelen en na 1 dag moest ik met een speciale mondspoeling spoelen waarvan ik een recept gekregen had. De hechtingen zitten er bij mij nu na een week nog in, ze kunnen een dag of 10 blijven zitten geloof ik... Ze lossen vanzelf op.

4 maanden geleden zijn bij mij een tand en een kies getrokken helaas kunnen je hechtingen best een tijd blijven zitten bij mijn tand was dit ruim 2 weken bij mijn kies 4 weken helaas.
Ik had gelukkig geen last van na bloedingen gehad maar was dit wel het geval dan moest je minimaal 30 minuten met een opgevouwen steriele gaas in je mond zitten met druk erop niet stiekem kijken anders gaat het weer open bloede het nog weer 30 minuten proberen.
Ook mijn verstands kiezen wilde jaren geleden niet door komen, groeide scheef waardoor mijn andere kiezen ernaast in gevaar kwamen en moesten dus door de kaakschirurg verwijderd worden ze maken een sneetje en proberen hem er uit te halen eventueel door heb in stukken te boren.
Klinkt eng maar je voelt er niets van en beter dan met alle kracht er proberen uit te trekken.
hechtinkje erin en klaar.

Annick75

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-10 19:04

Maxielover schreef:
Annick75 schreef:

In jouw geval was er een goede reden om je naar de kaakchirurg door te verwijzen, die moest het betere graafwerk doen. Met hechtingen mag/moet je idd wel weer spoelen met e.o.a. spulletje, als de boel open blijft juist weer niet. Ach, zo blijven we bezig. Die hechtingen lossen meestal idd na een dag of 10 beetje bij beetje op. Kan even overheen gaan voordat je ze helemaal kwijt bent.

Ik heb jaren terug een wortelpuntextractie gehad en toen is mijn tandvlees ook gehecht met oplossende hechtingen en die begonnen na een dag of 10 los te komen, had ik steeds stukjes hechtdraad los in mijn mond. En het laatste stukkie heb ik zelf losgetrokken, met beleid uiteraard.

Maxielover

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-10 13:02

Annick75 schreef:

Ik moest naar de kaakchirurg omdat mijn onderste verstandskiezen niet verder naar boven kwamen terwijl ze al wel uitgegroeid waren, de tandarts kon daar dus zelf niet goed bij en de kaakchirurg wel. Bij mij zijn ze getrokken omdat ik anders te weinig ruimte over hou op mijn kaak en dan kan mijn gebit scheef gaan staan als ze blijven zitten. Ik moest idd ook eerst voorzichtig spoelen en na 1 dag moest ik met een speciale mondspoeling spoelen waarvan ik een recept gekregen had. De hechtingen zitten er bij mij nu na een week nog in, ze kunnen een dag of 10 blijven zitten geloof ik... Ze lossen vanzelf op.[/quote]

In jouw geval was er een goede reden om je naar de kaakchirurg door te verwijzen, die moest het betere graafwerk doen. Met hechtingen mag/moet je idd wel weer spoelen met e.o.a. spulletje, als de boel open blijft juist weer niet. Ach, zo blijven we bezig. Die hechtingen lossen meestal idd na een dag of 10 beetje bij beetje op. Kan even overheen gaan voordat je ze helemaal kwijt bent.

Ik heb jaren terug een wortelpuntextractie gehad en toen is mijn tandvlees ook gehecht met oplossende hechtingen en die begonnen na een dag of 10 los te komen, had ik steeds stukjes hechtdraad los in mijn mond. En het laatste stukkie heb ik zelf losgetrokken, met beleid uiteraard.[/quote]

Nou, ''graafwerk'' was er niet hoor ! :D Er is ook niet gesneden oid. Ze werden gewoon getrokken, 10 sec. en de 1e was eruit en de 2e 10 sec. later. Het enige vervelende vond ik het gewrik en gekraak toen ze de bovenste trokken, gatver.... :o

Annick75

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-10 15:18

Lekker geluid is dat altijd hè, en ik ben al zo'n fan van de tandarts/kaakchirurg :+ . Gelukkig hoefde er bij jou niet gegraven of gesneden te worden.

Tat_jana

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-03-10 00:30

nou gister is met spoed mijn onderste verstands kies ook getrokken ( hiep hiep hoeraaa de pijn is nu weg )
en jahewel en moest gegraven en gesneden worden haha..

helaas had mijn tandarts het eerst zelf willen proberen terweil hij het eigenlijk al wist dat het niet ging.
als klap op de vuurpijl heeft hij ook nog in mijn wang gesneden *\o/*
hij had een vervelende mededeling voor mij hj kreeg hem er niet uit.. wel potverdee.

hij heeft me naar huis gestuurd met een spoel middel en als het goed is werdt de pijn nu minder :Y)

nou niet dus,, ik ben 5 a 10 minuten later thuis en daar begon de ellende, het deed mega veel pijn en begon al met haren trekken omdat ik niet meer wist waar ik het zoeken moest :Y)
mijn vader heef mij met spoed naar de KC gebracht en die heeft mij GELUKKIG na werktijd nog willen helpen, en na 5 seconden vroeg hij en wil je hem mee hebben of ?
ik zeg issie er nu al uit de TA heeft een half uur zitten vroeten hij zecht ik heb hem toch echt..

heb hem vriendelijk verzocht dat rampen ding met een noodvaart weg te gooien :Y) haha
ik hoop echt NOOIT meer een kies te moeten laten trekken onder deze omstandigheden.

want het trekken zelf en drna doet absoluut geen zeer :D

* sorry ik moest het even kwijt :o *