Antibiotica (Broxil) bij keelonsteking en de bijwerkingen

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Laura1589

Antibiotica (Broxil) bij keelonsteking en de bijwerkingen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-03-10 13:39

Hallo allemaal!

Vanmorgen ben ik naar de HA geweest, omdat ik al vanaf zaterdag flinke keelpijn en koorts heb. Ik heb dus een keelonsteking, en wel een bacteriele volgens de huisarts. Hiervoor heb ik een kuur antibiotica voorgeschreven gekregen, Broxil 500 mg, 3 x per dag.
In de bijsluiter staan allerlei bijwerkingen, zoals maag/darmklachten en huiduitslag en jeuk. Ik heb 3 jaar voor geleden voor het laatst een kuur Broxil gehad en toen had ik geen last van deze bijwerkingen. Wel was ik toen moe en niet fit.
Ik ben benieuw of er bokkers zijn die wel bijwerkingen hebben ervaren van Broxil en na hoeveel tijd traden deze op?
Ik wil namelijk graag zo snel mogelijk weer naar m'n stage (32 uur per week), ik zit nu al 2 dagen thuis en begin februari 2010 heb ik ook al 1 week gemist, omdat ik toen naar de kaakchirurg was geweest voor een ingreep. Ik zie het dus niet zitten om me weer ziek te moeten melden door de bijwerkingen van de antibiotica.

Dus ik ben benieuw naar jullie ervaringen!

Alvast bedankt!

Hobby

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-10 13:43

Alle medicijnen hebben een waslijst aan bijwerkingen in de bijsluiter staan. Ik krijg regelmatig verschillende soorten antibiotica en heb tot nu toe nog maar één keer dusdanig last gehad van bijwerkingen dat ik niet kon werken (huiduitslag en blaren). Als je de medicijnen al eerder hebt gehad, zou ik me er niet zo druk ommaken. Mocht je toch ernstige bijwerkingen krijgen, dan moet je de naam van de werkzame stof van de antibiotica goed onthouden, zodat je de volgende keer een andere krijgt.
Beterschap!

Laura1589

Re: Antibiotica (Broxil) bij keelonsteking en de bijwerkingen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-03-10 19:33

Dankjewel hobby. Ik heb dus 3 jaar geleden al eerdeer broxil gebruikt, dus hopelijk valt t mee :)