Blaasonsteking

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Armani88

Blaasonsteking

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-03-10 09:38

Ik heb zolang ik weet al blaasonsteking, maar niet echt in extreme vorm.
Sinds 3 jaar geleden begon het echt zeer te doen. veel antibiotica gehad, maar het slaat allemaal niet aan. Nu begint mijn onderrug nog eens zeer te doen. en er is mij verteld dat je nierbekkenonsteking kon krijgen en daar ben ik nu heel bang voor. Ik word er zo moe van dat mij telkens antibiotica voor word geschreven en dat ze niet even verder willen onderzoeken.

Wie heeft dit ook, of weet misschien iets dat kan helpen.

Veel drinken, warm aankleden en dat soort dingen weet ik allemaal wel.

Lolleke

Re: Blaasonsteking

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-10 09:41

Ten eerste, een andere dokter zoeken..als dit al 3 jaar zo is had je al 2.5 jaar geleden bij een uroloog moeten zitten.

Verder een afspraak maken! Als jij rugpijn krijgt kan dat gaan duiden op nierbekkenontsteking inderdaad. En verder, niet weer een AB kuur afwachten, gewoon een doorverwijzing eisen. Jij hebt daar op dit bovenstaande verhaal recht op en zij kunnen je vast verder helpen.

En begin met de cranberry, zodadelijk nog naar de winkel rennen en cranberry sap + supplementen halen en vit. C supplementen.
Cranberry staat er om bekend, en ik spreek ook uit eigen ervaring dat het daardoor minder pijn doet, en het kan zelfs een blaasontsteking voorkomen.

Pluttersput

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-10 09:42

Warm aankleden helpt niet tegen een blaasontsteking :) Toevallig heb ik er net 2 achter de rug.
Ik zou bij je huisarts aankaarten dat je graag wil dat ze verder kijken, omdat je je zorgen maakt. Desnoods dik je de klachten nog wat aan als ze zo lang al niet verder zoeken. Ik weet dat toen mijn moeder na een blaasontsteking klachten bleek te hebben, dat ze heel snel verder zijn gaan zoeken. Uiteindelijk niet echt iets gevonden, maar daar waren ze vrij snel mee.

JeanBilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-10 09:57

Vervelend zeg!

Als er iedere keer een AB kuur wordt voorgeschreven beland je in neerwaartse spiraal. Door de antiobiotica gaat je interne milieu en je algehele weerstand naar beneden waardoor je de kans aanzienlijk vergroot dat de blaasontsteking terugkomt.
Een blaasonststeking die zo lang duurt, of vaker dan 6x in het jaar zouden ze inderdaad moeten doorverwijzen naar uroloog/gyneacoloog. Daar heb je recht op!

Wat mij heeft geholpen:
Inderdaad veel drinken, cranberry sap en blaas/nier thee: bijvoorbeeld van het merk Piramide (verkrijgbaar bij Reform/Rima etc)
Cranberry suplementen: daar kan je er rustig gedurende de tijd dat je zoveel last heb iedere 2 uur 1 nemen.
Geen wasverzachter gebruiken voor ondergoed, is irriterend en kan de klachten verergeren.

En als je last hebt van je onderrug, sowieso eisen dat ze je doorverwijzen!

Armani88

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-03-10 10:21

Dankjewel voor jullie reacties, ik zitnu al enkele dagen aan de cranberry pillen en sap. Ik merk ook door de AB dat ik heel snel ziek ben. Ik ga vandaag meteen naar de dokter

Charaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-10 10:22

Inderdaad meteen naar de dokter en een doorverwijzing gaan vragen.

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-10 10:25

ik heb het ook elke maand is het weer zover de ene keer zeer licht een andere keer flauwvallen van de pijn, ik heb cranberry pillen (heell grote :) )

ik heb eens nierbek gehad en dat was inderdaad vreselijk pijnlijk kwa rug maar was fisiek eerst top fit en een week later mager hoopje mens.

Hopelijk kom je er uit want het is een zeer irritante pijn, ik zou ook naar een uroloog gaan en desnood een kuur voor altijd vragen of tewel een onderhoudskuur.

Armani88

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-03-10 11:08

Ik dacht eerst vannacht dat ik slecht geslapen had, maar dit is een ander soort pijn.

Ik slik nu cranberry monarda