slijm bij stoelgang

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Sunnda

slijm bij stoelgang

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-03-10 22:19

ik heb al een flink tijdje als ik naar de wc ben geweest, niet bij plassen, dat er een beetje slijmachtig spul bij zit.
de ene keer meer als de ander, heb er verder geen last van en geen overmatig buikpijn, wel wat onregelmatige stoelgang.

heb er eigenlijk nooit zo op gelet omdat ik geen last heb verder. en heb een pesthekel aan dokters. ;)
maar vroeg me af of ik hier naar moet laten kijken. of dat het geen kwaad kan, want dat bespaart me een bezoekje...

ben trouwens 16.

alvast bedankt!

Lynske78

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-10 22:25

Maak je geen zorgen. Het darmvlies is wat geiriteerd en dat kan daardoor komen. Had het zelf ook vaak omdat ik een spastiche darm heb.
Zolang er geen bloed bij zit (donkere zwarte ontlasting) zou ik me niet z;on zorgen maken.

Bramasole

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-10 22:28

Kan op zich geen kwaad, het is juist goed dat er iets slijm aanwezig is want anders komt het er niet uit en kun je verstopping krijgen. Misschien wel iets om alert op te zijn want te veel slijm kan een teken van ontsteking zijn. Kleurt je ontlasting donker of heb je pijn dan zou ik wel naar de huisarts gaan.

Moon

Re: slijm bij stoelgang

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-10 22:30

Herkenbaar :j
Maar volgens mij niet schadelijk, want ik leef nog steeds :)

Sunnda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-03-10 22:35

oke, super bedankt! dat is weer een opluchting en dan weet ik waar ik op moet letten. :)

Stybba

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-10 22:59

Als je echt bang bent dat er iets is of je toch klachten krijgt kan je altijd vrijblijvend vanuit de huisarts een keer bloed laten prikken? Ik weet dat het eng is als je niet van doctors houd (ik vind het iig eng, ik hou ook niet van doctors, om over de naalden maar niet te spreken... :P ) maar buiten wat bloed heb je niks te verliezen toch? Ik zit zelf met de ziekte van Crohn (gelukkig niet de ergste vorm), dus ken het ziekenhuisleven wel een beetje, maar weet wel dat ik liever het zekere voor het onzeker neem.

Moon

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-10 11:59

Worden er nou berichten uit dit topic verwijderd?

Stybba

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-10 19:43

Moon schreef:
Worden er nou berichten uit dit topic verwijderd?

Lijkt er wel op, gister stond er volgens mij meer :\

saarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-10 19:48

Ja, herkenbaar, hier ook iemand met een spastische darm :)