Pijn aan de schenen

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Gentlegiant

Pijn aan de schenen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-03-10 19:26

Hallo,

Ik loop nu al bijna 3 weken met pijn aan mijn scheen benen het is te verglijken met hele erge spierpijn

als ik gewoon zit en niet beweeg met mijn benen dan heb ik nergends last van maar zodra ik ga lopen of wiebelen met mijn voeten begint het weer

ik probeer het gewoon te ''negeren'' en een paracetemol te slikken maar het helpt niet

Weet iemand wat dit is of wat het kan zijn?

MVG

malih

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-10 19:28

Ik heb dit ook gehad, bij mij kwam het omdat ik heel snel ging lopen. ik had meerdere kere haast, weigerde te rennen en ging dus super snel lopen.

Toevallig ook gedaan?

hetbommeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-10 19:29

Denk dat je shin splits hebt, of in het NL beenvliesonsteking. Heb het ook (gehad) door hardlopen en overbelasting van de spieren. Er zijn diverse oefeningen voor, je kunt ook even googlen op oefeningen en shin splits. Verder kun je ook naar de fysio die kan je precies vertellen hoe en wat. Niet negeren maar rust nemen en ibuprofen werkt in dit geval beter dan paracetamol.

sambagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-10 19:29

Hoe is het ontstaan, was het er ineens of is het er in geslopen? Sport je veel? Misschien gebruik je verkeerde schoenen?

Gentlegiant

Re: Pijn aan de schenen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-03-10 19:47

ik heb indd ook ibuprofen paracetemol noem ik het gewoon maar de echte paracetemols krijg ik niet door mijn keel :+

Ik heb een ziekte aan mijn knie maar dit heb ik al jaaaaaaren
hierdoor heb ik speciale zooltjes voor in mijn schoenen die ik ook al jaaaaaaren heb dus geen verkeerde schoenen...

ik sport redelijk veel op het moment minder als normaal
Tot 2 maanden geleden rende ik 5 keer perweek 7 tot 8 km perdag waar bij een goede cooling up en down Dit is en vind ik zeer belangrijk

nu ren ik nog maximaal 1 a 2 dagen omdat ik echt tijd te kort heb....

hetbommeke ik zal het morgen even aan mijn ha voorleggen
zal even gaan bellen als ik het niet vergeet

Ik zal ook even gaan google op shin splits

mvg

Neskolay

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-10 19:50

hetbommeke schreef:
Denk dat je shin splits hebt, of in het NL beenvliesonsteking. Heb het ook (gehad) door hardlopen en overbelasting van de spieren. Er zijn diverse oefeningen voor, je kunt ook even googlen op oefeningen en shin splits. Verder kun je ook naar de fysio die kan je precies vertellen hoe en wat. Niet negeren maar rust nemen en ibuprofen werkt in dit geval beter dan paracetamol.

Dit heb ik ook gehad (beenvliesontsteking) en idd lijkt op de beschrijving van TS.
Ik werd door HA doorverwezen naar fysio.

hetbommeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-10 19:58

Volgens mij hoef je tegenwoordig niet langs de ha voor een verwijsbrief naar de fysio. Je kunt gewoon direct naar de fysio. Alleen die heeft vaak een wachtlijst, terwijl bij de ha je weer snel geholpen wordt.

ik zelf doe de volgende oefeningen:
- 30 stappen op mijn hakken lopen, daarna 30 keer op mijn tenen. dit 5x achter elkaar
- met je rug tegen de muur en voeten plat op de grond schuin voor je, 30 sec op je hakken staan, dan 30 sec plat. 5x herhalen
- met je rug tegen muur en voeten plat op de grond shuin voor je, 1 tel op je hakken, 1 tel plat op de grond. 30 x achter elkaar.

Dit probeer ik 3 keer per dag te doen maar soms door tijdgebrek schiet het er even bij in. Moet zeggen dat ik er steeds minder last van heb. Doe dit ook als ik heb hardgelopen en terugkom. Voordat ik ga rekken en strekken.

Heb deze oefening weer van mijn man gekregen, hij heeft jaren geleden shin splits gehad door fanatiek hardlopen. En oefeningen hebben hem erg geholpen.

Gentlegiant

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-03-10 19:59

ik heb even gegooled

heb een heel lang ding doorgelezen 8 cm boven je enkel 15 cm onder je knie

en daar zit het ook en ze geven aan naar enige opwarming dus het ''negeren'' heb je er geen last meer van maar de volgende keer duurt het steeds langer

en het klopt inderdaad
Helaas zit mijn huisarts een half uur rijden met de auto weg van mij
ik ga morgen even de ha bellen als ik het niet vergeet en in elk geval even mijn sportinstructeur inlichten morgen mischien weet hij er wel wat op enz

mvg

Gentlegiant

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-03-10 20:02

hetbommeke schreef:
Volgens mij hoef je tegenwoordig niet langs de ha voor een verwijsbrief naar de fysio. Je kunt gewoon direct naar de fysio. Alleen die heeft vaak een wachtlijst, terwijl bij de ha je weer snel geholpen wordt.

ik zelf doe de volgende oefeningen:
- 30 stappen op mijn hakken lopen, daarna 30 keer op mijn tenen. dit 5x achter elkaar
- met je rug tegen de muur en voeten plat op de grond schuin voor je, 30 sec op je hakken staan, dan 30 sec plat. 5x herhalen
- met je rug tegen muur en voeten plat op de grond shuin voor je, 1 tel op je hakken, 1 tel plat op de grond. 30 x achter elkaar.

Dit probeer ik 3 keer per dag te doen maar soms door tijdgebrek schiet het er even bij in. Moet zeggen dat ik er steeds minder last van heb. Doe dit ook als ik heb hardgelopen en terugkom. Voordat ik ga rekken en strekken.

Heb deze oefening weer van mijn man gekregen, hij heeft jaren geleden shin splits gehad door fanatiek hardlopen. En oefeningen hebben hem erg geholpen.

zozo 3 keer perdag dat is niet nix

ik doe in de wormingup en de coolingdown meerdere dingen die jij zegt

ik ren en stap (lopen dus) uit op mijn tenen rennen ongeveer 10 tot 20 passen lopen langer
ook spring ik opzij ja hoe wil je het omschrijfen :+
mijn linkerbeen spring ik naar links en mijn rechter naar rechts dus rennen maar dan in een soort spreid stand? of dit de goede verwoording is weet ik niet hoor haha

ik ren 5 minutjes hakken billen hakken billen

ervoor en erna doe ik 5 tot 10 minutjes rek en strek oefeningen

MVG

hetbommeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-10 20:13

die 3x per dag red ik meestal ook niet maar probeer het wel. ben per keer zo'n 10 minuutjes kwijt, niet echt veel. soms doe ik het dus ook tijdens het tv kijken, dan maar lopend tv kijken en rondje om de bank maken :D

Gentlegiant

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-03-10 20:16

rondje door de woonkamer gaat het hier niet worden vrees ik dan word mam boos haha

Nou ik kan het natuurlijk wel doen als ik ben aan het voeren whaha ik zal het proberen kijken wat ze morgen zeggen

Jockey_my

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-10 20:22

Snel naar de dokter.

Ik heb een jaar of 3 geleden scheenbeenvliesontsteking gekregen,
beide benen.

Is mij toen rust, medicijnen en fisio voor geschreven.
Helaas werd ik door andere mensen niet serieus genomen,
en ben met mijn scheenbeenvliesontsteking maar door en door gegaan.

Heb 2 maanden op krukken gelopen, littekens op mijn schenen.

3 jaar later, heb ik er nog steeds regelmatig echt last van.

Gentlegiant

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-03-10 20:28

Ik heb het indd ook aan bijde benen

hoebedoel je niet serieus genomen

en waarom littekens?

Mvg

Jockey_my

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-10 20:33

Gentlegiant schreef:
Ik heb het indd ook aan bijde benen

hoebedoel je niet serieus genomen

en waarom littekens?

Mvg

Er werd gedacht dat ik me ''aanstelde'' en heb dus geen mogenlijkheid gehad
om mijn rust te nemen.

De littekens, moeilijk uit te leggen, het zijn geen echte ''littekens'',
maar door de zalf die ik heb gekregen om te ontsteking te remmen zijn
mijn benen zo ontzettend dik geworden dat er stukjes huid zijn ''gescheurd''
en dat blijf je dus zien.

(Moeilijk uit te leggen, hoop dat je het snapt.)

Gentlegiant

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-03-10 20:37

owja dat aanstel verhaal ken ik hoor

ik heb dan een ziekte aan mijn knieen waar ik heel erg veel last van gehadf heb en nog heb vooral met koudere dagen
dan worden ze helemaal blauw/paars

en dan moet ik ook rusten en ik krijg altijd te horen aanstellerd dus het maakt me toch niet meer uit heb er lak aan....

als iemand zoiets tegen mij zegt negeer ik het gewoon

ik snap wat je bedoelt met littekens

helaas zitten mijn benen al onder de littekens 4 van ruim 30 cm dus dat maakt me ook neit meer uit (H)

Jeanine93

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-10 20:41

Ik denk ook dat het scheenbeenvliesontsteking is.
Een vriendin van me heeft het op dit moment toevallig ook. Ze zit op turnen. Ze is naar de huisarts geweest en moet 2 weken rust houden en heeft een pijnstiller voorgeschreven gekregen.

Sterkte! ;)

Alice13

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-10 20:46

he wat vervelend! Een scheenbeenonsteking is een hele goede optie, jammer genoeg. Goed rusten en oppassen met over belasting.
De tips die je kreeg zijn heel goed. Pas alleen wel, je benen mogen niet over belast raken op dit moment en als je benen erg warm aanvoelen kan je beter niet de oefeningen doen. Warmte wijst namelijk op ontsteking. Wel blijven bewegen natuurlijk, maar sporten misschien even een weekje laten. Hopelijk is het snel over!