Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

hetbommeke schreef:Denk dat je shin splits hebt, of in het NL beenvliesonsteking. Heb het ook (gehad) door hardlopen en overbelasting van de spieren. Er zijn diverse oefeningen voor, je kunt ook even googlen op oefeningen en shin splits. Verder kun je ook naar de fysio die kan je precies vertellen hoe en wat. Niet negeren maar rust nemen en ibuprofen werkt in dit geval beter dan paracetamol.
hetbommeke schreef:Volgens mij hoef je tegenwoordig niet langs de ha voor een verwijsbrief naar de fysio. Je kunt gewoon direct naar de fysio. Alleen die heeft vaak een wachtlijst, terwijl bij de ha je weer snel geholpen wordt.
ik zelf doe de volgende oefeningen:
- 30 stappen op mijn hakken lopen, daarna 30 keer op mijn tenen. dit 5x achter elkaar
- met je rug tegen de muur en voeten plat op de grond schuin voor je, 30 sec op je hakken staan, dan 30 sec plat. 5x herhalen
- met je rug tegen muur en voeten plat op de grond shuin voor je, 1 tel op je hakken, 1 tel plat op de grond. 30 x achter elkaar.
Dit probeer ik 3 keer per dag te doen maar soms door tijdgebrek schiet het er even bij in. Moet zeggen dat ik er steeds minder last van heb. Doe dit ook als ik heb hardgelopen en terugkom. Voordat ik ga rekken en strekken.
Heb deze oefening weer van mijn man gekregen, hij heeft jaren geleden shin splits gehad door fanatiek hardlopen. En oefeningen hebben hem erg geholpen.

Gentlegiant schreef:Ik heb het indd ook aan bijde benen
hoebedoel je niet serieus genomen
en waarom littekens?
Mvg