Afte

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Krieltje

Afte

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-03-10 15:13

Nou, ik heb dus voor het eerst in mijn leven een afte. En niet bij mijn mond... Ik heb een zalfje gekregen van de dokter maar het moet toch vanzelf wegtrekken. Op internet kan ik heel weinig vinden over aften, en al helemaal niet over waar het bij mij zit. De dokter zei dat het niet besmettelijk is, maar op internet lees ik dat het misschien wel besmettelijk is. Ik heb geen flauw idee hoe ik eraan kom, en zeker op die plek, is er iemand die er verstand van heeft? Want dit wil ik echt niet nog een keer meemaken, en het schijnt dat ze terug kunnen komen. Ik kan bijna niet normaal lopen nu, t voelt echt als een open blaar waar je schoen de hele tijd langwrijft.. alleen dan dus ergens anders :=

Ketaki

Re: Afte

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-10 17:02

wat is een afte?

Rebel_Jits

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-10 18:06

Een afte is een soort open blaasje, erg pijnlijk.

Waar heb je 'm dan? Tussen je benen? Weet je dan wel zeker dat het een afte is en niet iets anders? ;)
Want voor zover ik weet, zijn er geen zalfjes tegen aftes. Meestal is het met 2 weken wel weg.

Krieltje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-03-10 18:47

Ja, daar :o daarom snap ik ook niet hoe ik eraan kom, ik heb geen gekke dingen gedaan of schurend ondergoed gedragen. Toen ik de dokter vroeg hoe ik daaraan kon komen, zei hij ook dat hij het niet wist. Zijn verklaring was: ja, sommige mensen eten een appel en krijgen het dan in hun mond. :D Tsja
Het zalfje wat ik heb is van VSM, en is om het een beetje te ontsmetten. Daar kan je natuurlijk weinig dingen gebruiken, dus is wel fijn als ik het toch een beetje kan ontsmetten.
Soatest heb ik ook meteen laten doen, maar die kans is heel klein. Het lijkt ook niet op een soa, het ziet er echt als een afte uit. Ik wist voorheen niet wat dat was, maar toen ik op wikipedia keek stond er een plaatje wat er wel heel erg op leek zoals de dokter ook zei.
@ Ketaki http://nl.wikipedia.org/wiki/Afte
Dat is een afte ;)

Rebel_Jits

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-10 19:06

Tsja, ik heb er eens op 1 op m'n lip gehad (precies waar m'n mond sloot, liep de hele dag met open mond rond :o ), was ook pas met 2,5 week weg.

Misschien rokjes en boxers dragen, zodat het minder schuurt?

NessaX

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-10 19:41

Jitske

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-10 19:47

Sylke schreef:
Zijn verklaring was: ja, sommige mensen eten een appel en krijgen het dan in hun mond. :D Tsja

wat doe jij dan met die appels? >;)

nee grapje, heb er zelf nooit een gehad, maar wel last van een schimmel. was er ook zonder reden ingeslopen, dus nu elke dag goed wassen met lactacyd om de boel schoon te houden :D
misschien een tipje?

jesito

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-10 19:52

Is dat hetzelfde als dat je wel eens hebt met een plaatjesbeugel?
Daar had ik vroeger wel eens last van, dan kreeg ik van die blaartjes van het schuren over die plaatjes.

Krieltje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-03-10 20:14

@ DuChambre, precies. Ik dacht ook, appels eet ik wel, maar niet daarmee :D
En lactacyd heb ik wel, maar bij mij werkt het een beetje omgekeerd omdat mijn zuurtegraad lager is ofzo. Ik gebruik een vaginale douche met water, omdat eigenlijk alle andere dingen juist irritaties en schimmels meebrengt. Vroeger waste ik ook alles met zwitsal, maar dat mocht dus ook niet...
Jesito, ik weet niet of dat hetzelfde is..