pijnlijke krampen in de buik

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Naamloos1

pijnlijke krampen in de buik

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-03-10 00:46

zooo... lekker op tijd berichtje ;)
maar ik werd wakker van de pijn net...

ik begon gister avond na het avondeten beetje krampen in mn buik te krijgen... die krampen kwamen me wel bekend voor, die heb ik wel vaker, dan heb ik lucht in mn darmen volgens mij.. dat doet een half uur of uur behoorlijk zeer, en dan kan ik de lucht weer kwijt via onder zeg maar :o en dan gaat het altijd weer beter... maar nu niet.. gister beetje zo'n zeurende pijn gehad.. gisteravond in bed ook... verder niet echt pijn gehad.. maar vanochtend voelde ik dat het nog niet beter was.. verder vandaag gewoon normaal bezig geweest, en geen pijn verder gehad.. tot vanavond toe.. begon het weer beetje op te zetten.. maar nog steeds niet heel erg... ben ik naar bed gegaan rond uur of 10.. toen begon het wat erger te worden.. maar ik kon de hele tijd geen 'winden' laten.. (sorry voor het onsmakelijke :P) ik ben in slaap gevallen en nu 20 min geleden wakker geworden... en nu doet het behoorlijk zeer.. ben ff aan de wandel gegaan.. ff naar toilet.. toen kon ik gelukkig er een paar laten.. wat wel een beetje oplucht maar niet genoeg... ik heb nog steeds een zere onderbuik... met beetje steek af en toe...

ik heb geen last van diaree ofzo.. het zijn ook niet zulke krampen.. ook niet misselijk o.i.d

weet iemand wat dit zou kunnen zijn?? of wat ik eraan kan doen???
hoop dat iemand nog online is nu trouwens.. :')

Nuage

Re: pijnlijke krampen in de buik

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-10 01:00

Kan obstipatie zijn. Kun je nog wel naar de wc?
Als je verstopt zit dan heb ik een huismiddeltje voor je: eet 2 kiwi's op lege maag ;)

Hou even in de gaten of je koorts krijgt. Ik heb ook een keer behoorlijke scherpe buikpijn gehad en dat bleek een ontsteking in mijn darmen.

Naamloos1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-03-10 01:12

ik kan wel gewoon naar de wc heen.. dat is geen probleem...
koorts heb ik tot nu toe niet... voel me verder ook niet ziek ofzo

chocobroodje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-10 01:23

Bel even met de Huisartsenpost. Waar zit de pijn precies?

siskeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-10 08:26

Kan je zelf je buik masseren? Dat helpt bij mij iig.
Direcht de HAP bellen lijkt me overdreven eigenlijk :=
Hoe gaat het nu TS?

annebe

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-10 08:28

Is het geen blinde darm onsteking?

Mijn zoon heeft dit ook van jongs af aan regelmatig... Hij kan niet meer lopen en gilt het uit van de pijn.
Een bad of een warme kruik helpt vaak wel.
Bij hem is het overigens een psygisch probleem.. (onrust, angst voor bv proefwerk)

daphneM

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-10 08:31

ik heb dat ook dagelijks, ik ben er mee naar de dokter geweest, hij hij zei, je hebt een prikkelbare darmsyndroom of te wel spastichedarm, kan je niks tegen doen, kan stress, eten kan veel oorzaken hebben, let er op dat je geen appels, paprika's, of veel dingen met bonen eet..

Naamloos1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-03-10 09:50

de pijn zit dan echt in mn onderbuik.. echt mn darmen zeg maar... vanochtend werd ik wakker rond half 7.. toen moest ik ff naar de wc.. maar zodra ik weer lag begon het weer een beetje.. niet zoveel meer.. nu heb ik het ook nog een klein beetje... niet zo erg meer.. maar normaal duurt dat nooit zo lang.. maar kan idd met stress te maken hebben.. (volgens mij heb ik die stressreactie nu) maar gisteravond was het toch echt een andere pijn.. zal ik een tabletje innemen?? ik heb wel homeopatisch spul hier thuis.. of zou dat geen nut hebben?? is voor opgeblazen gevoel, pijnlijke buik, misselijkheid enz...

annebe

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-10 09:51

Is dit spul nux vomica?

En een warme kruik al geprobeerd?

Naamloos1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-03-10 09:55

ik heb geen kruik thuis haha! en het heet: Okugest tabletten

Edit,,. spelfout

Hobby

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-10 09:58

Je kunt al een warme kruik maken van een lege frisdrankfles en daar dan even een kussensloop of een theedoek omheen wikkelen, zodat je je niet branden kan. Ik heb ook spastische darmen en regelmatig buikkrampen. Bij mij werkt een warme kruik op mijn buik het snelst.

Naamloos1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-03-10 10:03

maar als je een spastische darm hebt moet je toch ook overgeven enz??? dat heeft tenminste een vriendin van mn zus... en dat heb ik niet namelijk... ik ga nu zo wel even onder de douche... ben toch net uit bed... hou ik er wel even de warme straal op...

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-10 10:13

Ik denk dat je veel lucht/gas in je darmen hebt,en das erg pijnlijk als dat er niet allemaal uit kan.Wat ook nog wel eens wil helpen is:Probeer je plas op te houden als je moet plassen.als je dan wat later gaat plassen komt er heel veel lucht mee,en dat lucht echt op.Ik heb zelf altijd pijn rechts onderin de buik waar de blinde darm ligt,maar alleen als ik op me linkerzij lig.Dus blinde darm kan het niet zijn,want heb er verder geen last van.
Ik denk echt dat je teveel lucht steeds in je darmen hebt.Want zoals je al zegt,als je wat lucht/gas eruit kan krijgen is je pijn minder.Misschien moet je ff googlen op "lucht/gas in darm"?

Hobby

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-10 10:28

Nee hoor, heb een spastische darm en hoef gelukkig nooit over te geven. Ik krijg alleen heftige buikkrampen. Ik zeg niet dat het bij jou een spastische darm is, maar ik denk dat het een reactie van jouw darmen is op het eten van gisteren. Zoals ik al zei, helpt bij mij warmte, dus ik hoop dat de douchestraal het bij jou even verlicht.

Naamloos1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-03-10 10:32

ik heb idd een stuk minder last.. bijna geen last meer!! heb als ontbijt maar even een plak ontbijtkoek gedaan en lichtverteerbare rijstebloempap! hahah! blijft lekker :P
nu hopen dat het zo blijft...

_Jessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-10 10:33

Ik heb ook een spastisch darm en op dit moment heb ik er ook onwijs veel last van. Zit te krampen achter mijn pc.
Overgeven heb ik nog nooit gehad maar als ik deze pijn heb kan ik niks.
Hoop voor je dat het eenmalig is.

Chiron_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-10 10:44

Nuage schreef:
Kan obstipatie zijn. Kun je nog wel naar de wc?
Als je verstopt zit dan heb ik een huismiddeltje voor je: eet 2 kiwi's op lege maag ;)

Hou even in de gaten of je koorts krijgt. Ik heb ook een keer behoorlijke scherpe buikpijn gehad en dat bleek een ontsteking in mijn darmen.

:j

Naamloos1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-03-10 10:57

en toch is het nog niet helemaal weg....
ik neem wel even een tabletje in van dat okugest ofzo... en ik moet nu eerst even weg.. even kijken hoe het gaat.. anders misschien morgen toch maar eens de dokter vragen voor dit..

Nassie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-10 12:07

Venkel thee wil ook nog wel helpen.
Dan voert de gassen in de buik sneller weg :j

Of een kersenpitzak helpt ook goed tegen de pijn.

Whoops1

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-10 12:11

Mijn vriend had dit een paar weken geleden ook, of naja, zoiets hetzelfde als wat jij beschrijft..
Hij liep soms krom van de pijn & sliep er nauwelijks van!

Toen issie na paar dagen maar naar de dokter gegaan,
en dokter zei dat het waarschijnlijk maagirritatie was..
Hij moest aantal dagen pilletjes slikken & nu is het over..

Def

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-10 18:14

Esther_Luna

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-10 18:19

ik denk uit jou verhaal dat je darmen vast zitten met poep.. Heb ik ook gehad vd week. doet erg veel pijn. Ga nar de dokter. die schrijft je iets voor wat je in moet nemen .. of ga zelf naar de winkel en koop iets voor de stoelgang.

Naamloos1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-03-10 18:40

Esther_Luna schreef:
ik denk uit jou verhaal dat je darmen vast zitten met poep.. Heb ik ook gehad vd week. doet erg veel pijn. Ga nar de dokter. die schrijft je iets voor wat je in moet nemen .. of ga zelf naar de winkel en koop iets voor de stoelgang.

mn stoelgang is geen probleem.. dat is echt wel normaal.. geen last van ;)

Nuage

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-10 19:36

Je darmen kunnen verstopt zitten terwijl je stoelgang nog wel goed lijkt. Een vriendin van mij heeft dit zelfs zo erg niet door gehad dat haar darmen zijn uitgerekt en zij nu het niet meer kan ophouden.

Ik zou even langs de dokter gaan voor de zekerheid.

Naamloos1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-03-10 19:48

ik bel morgen denk ik wel even naar de dokter heen.. ook omdat ik dit al wel langer heb.. maar ik heb soms.. als ik het echt in 1x heb.. dat het in 1x op komt zetten zeg maar.. op het pijnlijkste moment heb ik het dan vanaf mn onderbuik tot aan mn maag.. lijkt net in 1 rechte streep van boven naar beneden... heel raar..