Zwemmen & ongesteld

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Laura_x_

Zwemmen & ongesteld

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-03-10 16:15

Zoekfunctie heb ik gebruikt, maar hier niet echt wijzer uit geworden. (het dikgedrukte punt ook niet)
Ik zat te twijfelen of ik het hier neer zou zetten, want ik schaam me er eigenlijk best wel voor :o Maargoed, niemand kent mij hier (op een paar na dan), dus heb het toch maar gedaan.

Ik ga zondag zwemmen (nog voor een feest) & dacht het precies zo gepland te hebben dat ik het dan niet zou zijn. Maar nee, uitgerekend deze week ben ik het een week te vroeg(?).

Ah fijn.

- tampons begin ik echt niet aan, slechte ervaring daarmee
- ik ga het niet afzeggen, ik wil zwemmen :+ !

Vind het niet zo hygienisch om niks te dragen zegmaar, maar heb ik geen andere keus?

En ik las in een ander topic iets over inlegkruisjes? (dit zou wel een oplossing zijn dan, maar ik betwijfel of het werkt?)

Help!
A.s. zondag ga ik zwemmen.

;(

Fenrir

Re: Zwemmen & ongesteld

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-10 16:16

Tsja, dat wordt toch een tampon gebruiken vrees ik. ;)

enniee

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-10 16:17

Ik vrees dat tampons echt de enige optie is(?)
tenzij je een rode bikini wil :P

Patsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-10 16:18

Volgens mij zijn tampons de enige oplossing. Inlegkruisjes of maandverband zuigen zich vol dus dat wordt een kansloze en smerige bedoeling.
Niks gebruiken is smerig vooral voor je medezwemmers.
Als je geen tampons wilt gebruiken vind ik de enige oplossing: Niet gaan zwemmen. Maar ben benieuwd of er betere oplossingen zijn.

_Margot_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-10 16:19

ik zou ook een tampon gebruiken inderdaad...

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-10 16:19

Ik ga met de rest mee. Inlegkruisjes of maandverband wordt echt 1 grote onhygiënische prut. Zonder lijkt me ook niet wat of je moet een rode bikini willen hebben...

Wat zijn je slechte ervaringen met tampons? Ik vind het een ideale uitvinding :+

Judje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-10 16:20

Je hebt, voor zover ik weet twee keuzes:
1. Tampon in en zwemmen maar;
2. Inlegkruisje/maandverband en niet zwemmen.

Tampon hebben wel meerdere last van in het begin. Pak een Mini van OB en dan zo'n eentje met zo'n laagje eroverheen, dan glijdt hij veel makkelijker. Daarnaast kan je het jezelf makkelijker maken door met één been op de bril te gaan staan, zodat je fluit meer open gaat staan en het makkelijker gaat. Last krijgen kan ook komen, doordat je hem niet ver genoeg of juist te ver doorduwt.

Succes!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-10 16:20

Of een tampon, óf gewoon niet zwemmen. Een andere optie heb je niet.

appelflap2

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-10 16:21

meid gebruik gewoon een tampon
weet je hoe onhygienisch het is als jij straks het water uit komt lopen en er druipt allemaal bloed langs je benen
heb dat al een keer zien gebeuren bij een meisje en dat was echt niet om aan te zien een inlegkruisje helpt echt niet onder water plakstrip en water gaat niet zo goed samen en eenmaal vol water neemt het niks meer op
een tampon is heus niet eng
succes

Balou_k

Ik ken een meisje en die deed altijd maandverband en dan een onderbroek (jongens) en dan een zwembroek..
Vond het niet zo fris..
Zou toch een tampon gebruiken, desnoods zo'n mini :)

rowo

Balou_k schreef:
Ik ken een meisje en die deed altijd maandverband en dan een onderbroek (jongens) en dan een zwembroek..
Vond het niet zo fris..
Zou toch een tampon gebruiken, desnoods zo'n mini :)

Bij het idee dat anderen het doen helemaal. Ik krijg er nu al kriebels van :+

Anoniem

ik zou het dan toch nog maar een x proberen met tampons, heb ooit een toneelstukje gehouden op school met maandverband en water, was heel grappig :+ maar dat wil je niet als je gaat zwemmen, echt niet

shantal

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-10 16:22

idd enige oplossing is een tampon,ondanks als je onder water zit stopt het bloedde alleen als je eruit komt ben je het extra veel

Wietse_07

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-10 16:22

waarom gebruik je geen tampons? en wat je slechte ervaring ermee dan? :) ik ben héél erg blij dat die dingen er zijn zeg! dat ranzige maandverband bah..

BiBiQ

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-10 16:23

Tampon, andere optie heb je en dat is niet zwemmen.
Maandverband/inlegkruisje werkt echt niet...

appelflap2

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-10 16:24

Wietse_07 schreef:
waarom gebruik je geen tampons? en wat je slechte ervaring ermee dan? :) ik ben héél erg blij dat die dingen er zijn zeg! dat ranzige maandverband bah..

nou inderdaad te plakken tegen je... en al helemaal met paardrijden. jak

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-10 16:26

Jawel hoor, er is nog wel een oplossing, ik geloof dat het softcup ofzoiets heet. Ik ga even zoeken voor je. Het principe is alleen wel een beetje hetzelfde als bij een tampon; je moet het in je lichaam inbrengen.
Mag ik vragen waarom je zo'n slechte ervaring met tampons hebt? Vind je het eng om ze in te brengen? Of voel je ze zitten oid?

Zonder tampon zwemmen is erg onhygiënisch; dat moet je echt niet willen.
Er zwemmen dagelijks duizenden vrouwen en meisjes met een tampon in... Je merkt er niets van, het is hygienisch, een ander ziet er niets van...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-10 16:27

Gevonden. Hier heb je een linkje, ze heten inderdaad Softcup:
http://www.softcup.nl/
Overigens lijken die me een stuk complexer dan tampons. Volgens mij wordt vooral het eruit halen een kliederzooi als je er niet bedreven in bent.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 12-03-10 16:28, in het totaal 1 keer bewerkt

petitparis

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-10 16:27

ofwel een tampon en gaan zwemmen of gewoon uit het water blijven. 't is gewoon bijna niet te doen om zonde te gaan zwemmen.
Als je nu thuis in je eigen zwembad douche vlak aan, dan is het misschien nog te doen, mits je constant in het water blijft. Maar toch het is een heel gedoe (wassen en spoelen) en de kans dat je toch bloed verliest bij het te water gaan of eruit komen is reëel.
Ik vind het niet netjes naar de andere zwemmers toe.

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-10 16:28

Geloof me, tampons zijn echt niet zo erg. De allereerste keer dat ik ongesteld werd moest ik zwemmen - diezelfde avond nog. Nou, ik vond het best eng zo de eerste keer ongesteld, maar echt 't werkt super, ik heb nog nooit maandverband gebruikt en dat ben ik ook niet van plan, lijkt me vreselijk!

Pimpelpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-10 16:28

Ik ben wel eens per ongeluk te ver de zee in gelopen met een maandverbandje. Het ding zoog zich vol en als het kon was hij weggedreven. Het lijkt me dus een slecht plan daarmee te gaan zwemmen. Ik heb ook een hekel aan tampons, maar met zwemmen is het toch de enige werkbare oplossing...

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-10 16:29

Sonja schreef:
Gevonden. Hier heb je een linkje, ze heten inderdaad Softcup:
http://www.softcup.nl/
Overigens lijken die me een stuk complexer dan tampons. Volgens mij wordt vooral het eruit halen een kliederzooi als je er niet bedreven in bent.

Stel je voor dat ding gaat kantelen.... :oo _O-

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-10 16:29

Yep... en mijn onhandigheid kennende.... begin ik er maar niet aan :=

Sani

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-10 17:04

Ik ben ook gedwongen tot tampongebruik nadat ik in Spanje onverwachts ongesteld werd en toch echt wilde zwemmen, sindsdien wil ik niks anders meer!

wat is de reden dat je geen tampons wil gebruiken?

Laura_x_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-03-10 17:25

Ik krijg ze er niet in, hoe ik ook probeer. Heb 1x eentje gehad (tis me 2x gelukt) die ik er daarna niet uit kreeg, dus ja & ik ben dr ook vreselijk onhandig mee

Ik denk dat ik maar gedwongen ben 2 broekjes aan te doen & tussendoor heel snel doe 'controleren'. Ik heb nou niet een zware menstruatie.
Zulke dingen kom ik altijd van in de stress & als ik in de stress zit gaat het snel slecht met mij, dus ik denk niet dat ik meer verder moet klooien met tampons vóór zondag. (Later wel, maar voor zondag niet. Dit weekend ben ik er trouwens ook niet verder).
Het moet maar zo ;(

Ik schaam me dood zo :o