Hallo bokkers, een tijdje terug kwam ik het boek Dianetics van L. Ron Hubbard tegen en ik moet zeggen dat het erg interessante stof behandeld.
Heel in het kort voor de mensen die niet weten wat Dianetics is: Hubbard heeft jarenlang onderzoek gedaan naar de werking van het menselijk verstand en kwam tot de ontdekking dat ons verstand nogal wat geheime hoekjes heeft met topsecret informatie die ons dagelijks beïnvloeden zonder dat je dat zelf weet.
Hubbard ontwikkelde een techniek die mensen leert die geheimen van hun brein naar boven te halen waardoor je geen last meer hebt van bijv. overdreven heftig op situaties reageren.
Hij ontdekte zelfs dat 70% van ziektes door het verstand worden veroorzaakt.
Nou ja, voor wie meer wil weten die moet maar even op het net zoeken. Is plenty over te vinden.
Mijn vraag is hier of iemand ooit een een seminar Dianetics heeft gedaan en hoe dat is bevallen.
Ik ben van plan in het noorden van het land zelf een seminar te organiseren en vroeg me tegelijkertijd af of er belangstelling is van mensen hier die zowel zichzelf als anderen willen leren helpen met deze techniek.
Oja, L. Ron Hubbard is tevens de oprichter van Scientology. Mij maakt dat niet uit. Ik kan die zaken prima van elkaar scheiden. Heb niets met Scientology en wil niets met Scientology. Ik wil enkel de techniek leren.
Ik hoop dat, mocht je belangstelling hebben een seminar in het noorden te volgen, je je hierdoor niet laat afschrikken.