Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

, al heb je daar nu niet veel aan.
.
.
) Maar ik had er ongelooflijk veel pijn aan. Ben naar de huisarts geweest en heb toen een soort tonic gekregen en een zalf. Dit hielp absoluut niet. Was er dus nog niet vanaf, en ben nogmaals heengeweest. Nu ben ik sinds 2 maanden aan de cyproteronacelaat/ethinylestradion 2/0,035. Ook wel bekend als de 'Diane pil'. Daarbij heb ik ook nog doxycycline gekregen, wat een antibioticum is. Ik begin nu wel resultaat te zien! Er komt gelukkig niks meer bij, en de pijn is zo goed als weg!
De littekens zullen wel nooit helemaal verdwijnen, en ik heb nog een maandje te gaan voor alle medicijnen op zijn. Dan moet ik even een nieuwe afspraak maken. Ik moet trouwens wel oppassen met teveel zonlicht.
patos schreef:De dermatoloog heeft een bepaald stappenplan (ik loop momenteel co-schap dermatologie en heb zelf ook wat acne gehad).
- Benzoylperoxidehydrogel 5 of 10%
- Tretinoïden, bijv. Differin gel, event. in combinatie met benzoylperoxide
- Lokale antibiotica (bijv. erythromycine)
- Systemische (orale) antibiotica, bijvoorbeeld doxycycline
- Isotretinoïden (Roacutane)
m8eld schreef:Lees ook even mee. Heb er zelf ook last van en vooral met dit weer is mijn huid vreselijk droog en meer pukkelig. Heb zelf ook roaccutane gehad maar wat was dat vreselijk. Het was een lange tijd weg maar het komt nu toch wel wat terug. Ik wil daar echt niet weer aan beginnen met al die bijwerkingen die ik erbij kreeg. Dus ik las dat nivea slecht is? Dat gebruik ik nu 2keer per dag en het wordt er niet beter op en met mn droge huid ook niet. Diane pil helpt bij mij ook niet. Iemand een tip? Heb op dit moment een goedje van de huisarts met alcohol maar dat werkt ook niet en droogt mn huid alleen maar meer uit.

Bonjoy schreef:m8eld schreef:Lees ook even mee. Heb er zelf ook last van en vooral met dit weer is mijn huid vreselijk droog en meer pukkelig. Heb zelf ook roaccutane gehad maar wat was dat vreselijk. Het was een lange tijd weg maar het komt nu toch wel wat terug. Ik wil daar echt niet weer aan beginnen met al die bijwerkingen die ik erbij kreeg. Dus ik las dat nivea slecht is? Dat gebruik ik nu 2keer per dag en het wordt er niet beter op en met mn droge huid ook niet. Diane pil helpt bij mij ook niet. Iemand een tip? Heb op dit moment een goedje van de huisarts met alcohol maar dat werkt ook niet en droogt mn huid alleen maar meer uit.
Hoelang heb je de Diane pil gebruikt?
. Volgens mij wel lang genoeg maar ik was nog niet tevreden met het resultaat. Het werd wel iets beter, maar niet te vergelijken met de roaccutane. Sigrid schreef:Het klopt dat de meeste "commerciële" middeltjes zoals Clearasil enz niet werken. Die drogen de huid zo extreem uit, dat je huid alleen maar heftiger reageert en nóg meer talg gaat aanmaken.
Veel en vaak (heet) wassen met wat dan ook is ook niet echt bevorderlijk. Ik kreeg advies van HA om mild te reinigen (Ph neutraal, zonder parfum enz) en droogdeppen.
Maar het meeste komt gewoon van binnen uit. Je kunt met crème ed de buitenste laag wel aanpakken, maar de oorzaak gaat er niet mee weg. En de oorzaak zijn nog altijd je talgklieren die overgevoelig zijn voor testosteron.
Om die reden heb ik zelf een jaar of 4 Diane 35 geslikt. Dit hielp redelijk goed, maar er kleven ook veel nadelen aan. Zo kreeg ik op een gegeven moment last van pilatrofie en het is zoooo slecht voor je libido. Het is echt heftig spul hoor. Je hele hormoonhuishouding wordt plat gelegd. Nadat ik gestopt was met die pil werd ik 3 maanden niet ongesteld...alles was ontregeld bij mij. Dus dat is zeker iets om over na te denken!
Mijn broertje heeft ook een roaccutane kuur gedaan en het is bij hem zo goed als weg gegaan.
.Tis echt rommel idd. Je kon er zelfs depressief van raken. Maar het hielp wel. Zie het eigenlijk niet zitten om weer eraan te beginnen en elke maand op controle terug te moeten komen, bloedprikken enz... Zijn er nog andere middeltjes? Of een goede creme? Tis bij mij nu ook zo erg door het weer volgens mij.
. Mijn huisarts zei ook nog dat de zonnebank ook goed helpt tegen een acné huid. Maar hij was er zelf eigenlijk ook geen voorstander van ivm. de vele nadelen.
En dat acne overgaat met de jaren geloof ik niet zo... Mijn zus is 30 en alweer een tijd met de pil gestopt... Maar ook zij krijgt het gewoon weer terug