Uitslag

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

L_iek

Uitslag

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-03-10 19:48

Het is weer zover, ik sta onder de uitslag :+
Zodra er 1 zonnestraal te zien is begint het feest. Nou heb ik normaal zalf ervoor maar helaas op en kan morgen pas na de dokter. Het jeukt en brandt als een gek, wat kan ik erop doen? Mijn moeder zei talkpoeder maar het helpt niks. Zwitsal heb ik eens geprobeerd maar daardoor werd het nog erger...

YMJArabians

Re: Uitslag

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-10 19:56

Ik heb daar geen verstand van, maar misschien helpt het om even lekker koud te gaan douchen? :)

Rebel_Jits

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-10 20:31

Water (en zeep) droogt juist uit, dus ik zou dat niet doen.

Misschien helpt een vette creme of zalf, zonder parfum oid erin? Vaseline bijvoorbeeld.

Careano

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-10 15:28

Ik heb het ook wel eens gehad, naar de dokterspost geweest en zij adviseerde toen after-sun creme. Werkt erg verzachtend en verkoelend :)

Margje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-10 15:36

Heb je zonne-allergie? Rode bultjes die heel erg jeuken? Ben je wel vroeg mee trouwens, bij mij begint het pas tegen de tijd dat ik met blote armen in de zon loop. Echt veel kun je er niet tegen doen, maar bij de drogist verkopen ze wel verkoelende gel tegen zonneblaasjes. Daar smeer ik altijd een paar keer per dag mee. En zonnebanken helpt bij mij ook, daar krijg ik geen last van en daarna ook niet meer in de zon. Ik weet niet hoe oud je bent, maar de zonne-allergie is bij mij nu zo goed als weg, was rond mijn 15 tot mijn 18e veel erger. Dus als het dat is, is dat misschien een troost?

amillia

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-10 15:39

heb ik ook weleens, bodylotion, after-sun en vaseline is dan heilig

ariegorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-10 15:46

oke,
sowieso naar een dermatoloog gaan, zonneallergie word altijd vrij snel geroepen.
Niks op smeren met parfum erin, niet te warm douchen
wat ik kan adviseren is la roche van vichy, vrij duur maar super goed.
Koele met watte een gedestileerd water.(apotheek)

Omdat je nu al reactie hebt ,is vrij vroeg in het jaar voor zonne allergie.
Heb je het over al? of alleen op de plekke waar "de zon " bij kan?
als je krapt versprijd het zich erg snel?
Is het net of je een 2e huid krijgt?

Gr Joyce

L_iek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-03-10 16:43

Nou meestal krijg ik dus inderdaad die uitslag als de zon begint te schijnen en ik in een t-shirt loop, maar dit keer begint het nu dus al. Het zijn kleine rode bultjes, vooral in mijn nek en op mijn armen en ze jeuken en branden heel erg.

Margje, ik ben 21 dus denk niet dat dat er iets mee te maken heeft?

Margje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-10 16:50

Ik denk dat leeftijd er sowieso niet veel mee te maken heeft, bij mij is het alleen met de jaren veel minder geworden. Dacht dat het misschien een schrale troost zou zijn ;) Bij mijn moeder is het ook minder geworden, maar dan pas vanaf haar 40e ofzo geloof ik. Dat is iets minder bemoedigend.. Klinkt wel als hetzelfde wat ik heb, ik heb het ook altijd onder mijn hals heel erg (decolleté maar dan hoger zeg maar), alleen loop jij nu al met blote armen dan? Brrr...

L_iek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-03-10 16:52

Margje schreef:
Ik denk dat leeftijd er sowieso niet veel mee te maken heeft, bij mij is het alleen met de jaren veel minder geworden. Dacht dat het misschien een schrale troost zou zijn ;) Bij mijn moeder is het ook minder geworden, maar dan pas vanaf haar 40e ofzo geloof ik. Dat is iets minder bemoedigend.. Klinkt wel als hetzelfde wat ik heb, ik heb het ook altijd onder mijn hals heel erg (decolleté maar dan hoger zeg maar), alleen loop jij nu al met blote armen dan? Brrr...

Nee, nog niet met blote armen hoor mij te koud, maar op mijn werk heb ik een tshirt aan en moest toen even naar buiten en daarna kwam de uitslag :+

ariegorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-10 16:56

Hoi L_iek echt ff dermatoloog gaan, denk zelf aan iets anders dan zonne allergie.

En neem die la roche van vichy, dit is een soort sunblock.
suc6

L_iek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-03-10 17:04

Hebben ze die La roche gewoon bij een Etos of?

ariegorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-10 20:23

La roche word voor geschreven door HA en Dermatoloog
te krijgen bij apotheek.
suc6 ermee