Volledig gespannen nekspieren.

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

upendo

Volledig gespannen nekspieren.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-03-10 12:08

Hallo!

Ik heb een licht probleempje.
Mijn nekspieren zitten allemaal bijna continu totaal vást.
Ik begin er nu echt heel veel last van te krijgen en ik vraag me af hoe ik ervanaf moet komen.
Tiger Balm ed helpen totaal niet.. :\

Iemand dé oplossing? :7

Rebel_Jits

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-10 13:09

Fysiotherapie :D
Die komen met oefeningen en massages om de boel te ontspannen en versterken.

Tot die tijd: warm houden. Met een kruik, een sjaal, een coltrui.. Dat verlicht de boel vaak wel iets :)

joozz

Re: Volledig gespannen nekspieren.

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-10 13:26

iid fysiotherapie!

Dorus

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-10 13:29

Of naar de chiropractor, dat heeft bij mij ook geholpen. Alleen ben ik te vroeg gestopt en nou komt het af en toe weer terug. Zo heb ik er de hele week al last van. Ben ook bang dat het bij mij gewoon een zwakke plek blijft.

chrisje_83Jarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-10 14:46

Fysiotherapeut welke ook manueel therapeut is. Heeft bij mij heel erg geholpen. Ik had extreme hoofdpijn doordat mijn spieren zo vast zaten.
Daarnaast is ook je houding belangrijk. Welk werk doe je? Of zit je nog op school?

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-03-10 15:53

Ik zit nog op school ja, maar het valt me de laatste tijd wel op dat ik heel erg vaak mijn schouders optrek als ik ergens mee bezig ben.

Ik ga met mijn ouders even overleggen over de fysio. :)
Bedankt voor die tip!

aerdenhout1

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-10 15:57

Weet er alles van, erg vervelend en vooral pijnlijk!
Zo erg zelfs dat je barstende koppijn krijgt.
Bij mij helpt dan een asperine wel, maar dat lost het probleem natuurlijk niet echt op.
Fysio is denk ik de beste oplossing en in mijn geval minder zwaar werk.

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-03-10 16:03

Minder lichamelijk werk zal het bij mij niet zijn.. :Y)

Als ik op het paard zit heb ik er ook bijna geen last van..

Aria_zz

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-10 16:05

Als tussen oplossing: een lekker ontspannend badje met lavendel, heel veel lavendel. Eventueel kun je dat ook op je spieren doen, moet normaal verzachten.
beterschap

aerdenhout1

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-10 17:37

:D :D :D :D IK doe niet anders als ik s'avonds thuis kom!!!

abeltje_xx

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-10 17:49

ik ben zelf studente fysio dus ik sluit me volledig aan bij wat er gezegd wordt! :D
als je echt "verkrampte" spieren in je nek hebt, dat wil zeggen dat ze spier spanning in nek en schouderspieren zo hoog is dat je ze niet meer goed kunt ontspannen en daardoor pijn ervaart, kan een fysio daarmee uitstekend helpen. tot die tijd adviseer ik inderdaad om warm te houden, dit is vooral omdat het fijn aanvoelt en je daardoor onbewust een beetje gaat ontspannen ( bewust ontspannen is voor sommige mensen heel moeilijk om te doen) en dat zal je klachten een beetje verlichten.
ook zou ik eens kritisch kijken naar je houding en je dagelijkse werkzaam- en bezigheden. moet je veel kracht leveren vanuit die regio ( nek en schouder), zit je vaak ineengedoken ( dus met opgetrokken schouders), heb je ook wel eens last van een stijve nek?

je zegt dat je er op het paard weinig last van hebt, ontspan je je schouders daar wel? of merk je dat je na het rijden toch met pijn in je nek van het paard afkomt ( dat zou kunnen betekenen dat je je gewoon zo concentreert op het rijden dat de pijn wegvalt terwijl je wel die spanning opbouwt).
zijn er ook specifiek momenten van de dag dat je meer of minder pijn hebt, denk aan opstaan s'ochtends of aan het eind van de dag, of na een schooldag. dat zou wat licht kunnen werpen op wat het veroorzaakt, want wat doe je op die momenten?

verder denk ik van wat ik zo hoor dat het geen spierpijn is, maar spanningspijn ( bij spierpijn verwacht je pijn na zware arbeid die vanzelf overgaat)

dus ik zou zeggen, zoek een fysio op, je hoeft tegenwoordig niet meer naar de dokter eerst, je kan zo zelf naar de fysio. en met een massage en/of wat oefeningen ben je er waarschijnlijk zo vanaf ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-10 17:53

Wat je nodig hebt: een fysio, tubetje voltaren, heel veel geduld en tijd voor oefeningen en een zorgelozer leven.