Te dik , vermoed beginselen anorexia

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Duality

Te dik , vermoed beginselen anorexia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-03-10 22:06

Hooooi

Ik heb een probleeem , voor mij iig heel groot probleem, Ik ben 15 ik ben 1,68 en weeg 74 kilo das te zwaar...
Ik heb vetrollen en (zoals ik dat noem) zijtassen, nie echt een hele dikke buik ofzo maar het ziet er niet zo smakelijk uit..
Ik durf dan ook niet te gaan zwemmen of naar het strand, maar nu vroeg ik me af, wie weet een dieet,
Sport of wat dan ook om goed af te vallen , niet alleen in kilo's maar ook de vetrollen weg.
Dus wie weet wat, en aub ff serieus reageren..
Het is inmiddels al zo erg dat ik bijna niks meer eet en de helft uitkots, ook geen tussedoortjes meer eet en me brood weggooi..
dus ik wil het verandtwoord doen voor het te laat is en ik helemaal gek word van die stemmen in me hoofd
, en een goed dieet, + een goeie intensiefe sport...
En aub niet lopen te zeuren hulp zoeken enz... of gaa naar een dieetist , dat wil me moeder niet dus,
IK wil tips en wil dingen gaan proberen...

alvast bedankt

eenitraM

Re: Te dik , vermoed beginselen anorexia

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-10 22:08

Gezond gaan eten.

Zal allemaal wel meevallen :)

Thats_Me

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-10 22:12

Zo zwaar en dik. Daarbij ben je in de puberteit en schommelt het gewicht. Het onzekervoelen over je lichaam heeft daar ook mee te maken. Daar heeft iedereen wel eens last.

Belangrijk is om wat gewicht kwijt te raken is goed te eten. Drie goed vullende maaltijden per dag. Ook mag je best gezonde tussendoortjes nemen. Je kunt beter 5x per dag iets eten dan dat je gaat snoepen.

Verder is 30 minuten per dag bewegen genoeg om gezond te blijven. Als je de hond uitlaat of naar school fietst en daar 30 min. mee bezig bent is dat al genoeg. Verder zou je kunnen overwegen om te gaan sporten. Kies gewoon een leuke sport uit elke vorm van beweging is goed en als je er plezier in hebt hou je het ook nog lang vol.

MilesNF

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-10 22:18

Op je 15e is dieeten niet verstandig. Omdat je lichaam nog vollop in ontwikkeling is heb je een hoop voedingstoffen nodig.
Hoe je het nu doet, weinig eten en kotsen kan je lichaam permanente schade toebrengen. Bovendien lijkt het of je inderdaad een eetprobleem hebt ontwikkeld. Het is niet makkelijk om daar vanaf te komen. Het beste advies is dan ook om naar de huisarts te gaan. Deze kan je ook tips geven en eventueel door te verwijzen, als je het niet wilt, hoeven je ouders hier niets van te weten. Het lijkt mij echter ook slim om je ouders in te lichten over dit probleem (weten ze er al van?).

Verder vraag je tips om af te vallen.
Tips 1: eet regelmatig en gezond, dus 3 maaltijden per dag en 3 (gezonde) tussendoortjes. Af en toe wat snoepen mag best, maar met mate.
Doordat je nu te weinig eet gaat je lichaam zich daarop instellen en alles wat je eet opslaan. Als je een regelmatig eetpatroon gaat ontwikkelen, kun je hierdoor in het begin wat aankomen. Maar geduld zal beloond worden.
Tip 2: Meer bewegen (ook hierdoor kun je wat aankomen, spier is zwaarder dan vet, maar je wordt wel slanker).

Only_Hellen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-10 22:22

Je hoeft niet per se toestemming van je moeder te hebben om hulp te krijgen. Hoogstwaarschijnlijk is er op school een vertrouwenspersoon die je ook op weg kan helpen met hulp. Als je zelf al bang bent dat je anorexia-verschijnselen hebt, is hulp erg belangrijk. Ik ken het als moeder en was maar wat blij met de hulp die mijn dochter kreeg.

En een dieet? Laat snoep staan, en vette happen. Neem liever iets gezond.

Duality

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-03-10 22:24

Ik snoep zowieso al niet eens, deed ik nooit lus bijna nikz en word er misselijk van..
Sporten ik loop 1x perweek hard , rij iedere dag 2 paarden veel springen,

Macs

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-10 22:25

Vreemd dat je moeder je niet wilt helpen..
Maargoed, ga gezond eten, goed sporten, maar vraag niet teveel van jezelf.
Wees wie je bent, verander niet voor anderen. ik ben even oud en lang al jij, maar weeg 45 kg. Heb er een tijd vreselijk over lopen piekeren maar wat ik ook doe ik kom gewoon niet aan. Ik ben tevreden met mezelf en daar moeten anderen het maar mee doen.

JackenJill

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-10 08:19

Ik zou toch eens langs de huisarts gaan. Die kan je verwijzen naar een dietiste. Ik weet het, dat wil je niet horen omdat je moeder het niet wil. Maar probeer haar uit te leggen dat je gewoon wil leren wat gezond eten voor jou precies is, omdat je nu de verkeerde dingen aan het doen bent. Je bent sportief en in de groei, dus een goeie dietiste zet je heus niet op een dieet met te weinig voedingstoffen.

Succes ermee!

zonnebloem18

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-10 12:35

En vooral niet je eten weggooien.
Als je weinig eet gaat je lichaam sparen, al het vet wat dan binnenkomt wordt opgeslagen en daardoor zal je juist eerder aankomen als afvallen.
Goed regelmatig en gezond eten is het belangrijkste, geen diëten maar gewoon normaal eten.

corientjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-10 12:37

Ik fiets nu weer naar school (is 18 km dus 36 totaal per dag :P)
Ik eet gezond en genoeg en fiets
Ben inmiddels al weer paar kilo afgevallen :)

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-10 16:31

Omdat dieet/gewicht/afvaltopics pas geopend mogen worden door een TS van 18+ zet ik een slotje :)