Kennen jullie dit gevoel?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

rooz1993

Kennen jullie dit gevoel?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-03-10 21:31

Al een tijdje heb ik last van vermoeidheid. Maar sins een week word het echt alleen maar erger. Als ik s'ochtends opsta voor school om half 8, hou ik het vaak net vol tot half 12 en dan ben ik echt moe. Ook heb ik steeds vaker last van hoofdpijn, vooral achter mijn ogen en op mijn voorhoofd. Vanaf gistern kan ik bijna geen eten meer binnenhouden!
Mijn lichaam kan zichzelf niet meer warm houden, heb verschillende lagen kleding aan maar moet zeggen dat het steeds minder gaat werken.
Ben bij de HA geweest, die vonden dat ik me aanstelde. Hadden meer mensen last van met dit weer. Fifer heb ik al gehad en was volgens de HA niet mogelijk om te hebben... Waar ik wel erg bang voor ben is om Q-koorts te hebben. Langs mij zit een grote geitenboer waar Q-koorst geconstateerd is. Toen ik dat aan de HA vroeg zei die van, een meid van jou leeftijd(16) kan daar weinig last van hebben. Want jullie zijn veel gewent. Het enigste probleem is dat geen bloed durf te laten prikken. Heb vroeger veel in het ziekenhuis gelegen waardoor ik daar echt trauma's aan overgehouden heb. Nu zullen jullie wel denken niet zo aanstellen. Maar ik kan het echt niet... Daar denken jullie aan? Mijn HA neemt me niet serieus. Heb het met mijn ouders erover gehad, en die vinden dat ik me moet laten onderzoeken (bloedprikken etc.) Hoop dat iemand deze verschijnselen herkent en mischien eens advies kan geven over wat ik nu kan doen.

Sorry voor de spellings fouten, maar door de zware dyslexi kan het niet veel beter als dit :P

isverwijderd

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-10 21:33

Als je het wil weten zou ik toch echt bloed laten prikken, kan je ook proberen van je angst afkomen als je het een keer doet!

Iris82

Re: Kennen jullie dit gevoel?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-10 21:37

Ik begrijp dat je veel last hebt van je klachten. Het enige advies wat daarom ook goed is voor jou, is dat je er achter moet komen wat de oorzaak is. Ik kan hier wel vanalles neer gaan zetten over eten, leefregels, vitamines, maar je MOET er eerst achter komen waarom je je zo voelt zoals je je nu voelt. En als dat betekent dat je bloed moet laten prikken, dan moet je maar even dapper zijn.

guccio

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-10 21:40

Idd bloed gaan laten prikken :j
Balen dat je je zo voelt :(:)

rooz1993

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-03-10 18:18

Ik ben bang dat ik toch echt moet gaan bloedprikken... Het enigste probleem is dat ik flauwval zodra ik daar binnen kom. En dan kunnen ze het niet goed metenn ofzo.

Shoran123

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-10 18:29

Ik heb dit ook een tijdje gehad, en ik ben als de doods voor prikken! Je bent niet de enige van jouw leeftijd, ik moest 3 maanden geleden ook bloed laten prikken, en heb daar binnen zitten janken als iemand van 3. Ik ben blij dat ik het gedaan heb, de prik viel mee, en het bleek dat ik bloedarmoede had. :)

Sammetje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-10 18:33

Hoe is je gewicht? Eet je voldoende?

rooz1993

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-03-10 22:51

Ik denk dat ik het gewoon moet gaan doen... Qua gewicht zit ik goed. Weeg nu 65 kilo, eten doe ik wel voldoende. Helaas komt het ontbijt er altijd wel uit. Dat gaat gewoon echt niet. Probeer het elke ochtend wel maar hou het niet binnen.

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-10 19:58

Imo: niet alleen tijd voor een bloedtestje maar ook voor een andere huisarts! Waar slaat die reactie nou op? Alsof een zestienjarige niet ziek kan zijn? Misschien is het gewoon een kwestie van bloedarmoede en kun je er met supplementen zo vanaf zijn, dan is zo'n reactie al rot, maar stel je voor dat je bijv. (dit is puur fictief he, ik denk het niet echt, voor het geval je je wild schrikt) een hersentumor hebt en daardoor zo moe bent dan kun je achteraf zo'n dokter wel iets aandoen dat hij je niet serieus neemt en je levenskansen verkleint met dit soort ontwijkend gedrag. Zijn je ouders meegeweest naar de dokter? Anders neem die maar een keer mee (als die assertief zijn) en stel gewoon dat je niet uit zijn spreekkamer vertrekt voor er onderzoek gedaan is (onze dokter prikt zelf?) of een doorverwijzing gegeven is. Misschien is het ook niks en heb je last van de wisseling van de seizoenen of het effect van de lange winter, maar vermoeidheidsklachten en hoofdpijn passen in zo ontzettend veel ziektebeelden dat ze op zijn minst verder kunnen kijken ipv je weg te sturen.

Grrr, ik word echt boos van deze reactie van je huisarts!

SSDesign

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-10 20:41

Ik bevind me wel een beetje in jouw situatie... Eind november viel ik opeens bijna flauw, werd misselijk en duizelig. Heel december ziek geweest. Veel artsen hebben mij toen onderzocht (KNO-arts, huisarts, neuroloog en nog wat mensen) maar allemaal niks gevonden. Ook bloedonderzoek laten doen maar weer niks gevonden.

Toen was het begin februari en was ik nog steeds niet echt beter. Weer steeds flauwvallen, misselijk en nu ook nog eens onwijs moe. Niet goed kunnen concentreren, niet goed tegen drukte kunnen en temperatuurverschillen nauwelijks verdragen. Dus weer naar het ziekenhuis doorverwezen en nogmaals bloed laten prikken; dit maal op Pfeiffer en Q-koorts (zit in de brandhaard van de Q-koorts...). Weer niks gevonden.

2 weken geleden kon ik terecht bij het ziekenhuis bij de interne geneeskunde. Hoe stom ik het ook vond, moest ik weer bloed laten prikken. Ik ben enorm bang voor naalden, bloed enz. dus ik werd al misselijk bij het idee en ben daarna de hele dag ziek geweest van de spanning. En toen hebben ze gevonden dat ik een virus had.

- Ik kan mezelf ook niet goed warm houden thuis, maar op school is het heel wat warmer en daar heb ik juist last van de hitte.
- Heb ook af en toe hoofdpijn
- Vermoeid, met name mijn ogen
- Ik heb wel een goede eetlust en kan alles gewoon binnen houden
- Zelfs binnen last van 'bevroren' vingers en tenen

Misschien heb je wat aan mijn reactie en anders heel veel beterschap :)

rooz1993

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-03-10 10:37

SSDesign ik kan me erg in jou dingen vinden. Als ik er overna denk heb ik die punten eigenlijk allemaal, behalve van het eten(sochtend's) maar later op de dag kan ik ook gewoon eten en drinken wat ik wil. Wat hebben ze jou als behandeling gegeven als ik het vragen mag? Onze buurman heeft ook besmetten geiten. Vanuit mijn achterdeur zit ik dichter bij hem dat hijzelf. Als ik naar stal loop(staan thuis) dan zit ik der mischien 15 meter vanaf. Het wisselen van HA gaat hier niet zo makkelijk. Ik woon in een klein dorpje, en 3 dorpen bij elkaar hebben maar 1 HA. En deze HA is in een straal van 15km de enigste. Hij heeft bij mij toen ik klein was voor een verkeerde diagnose gesteld, daardoor loop ik nog steeds met veel pijn rond in mijn benen. Dus ik mag die vent al niet en mijn ouders ook. Zelf prikken doet die niet....

SSDesign

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-10 15:01

rooz1993 schreef:
SSDesign ik kan me erg in jou dingen vinden. Als ik er overna denk heb ik die punten eigenlijk allemaal, behalve van het eten(sochtend's) maar later op de dag kan ik ook gewoon eten en drinken wat ik wil. Wat hebben ze jou als behandeling gegeven als ik het vragen mag? Onze buurman heeft ook besmetten geiten. Vanuit mijn achterdeur zit ik dichter bij hem dat hijzelf. Als ik naar stal loop(staan thuis) dan zit ik der mischien 15 meter vanaf. Het wisselen van HA gaat hier niet zo makkelijk. Ik woon in een klein dorpje, en 3 dorpen bij elkaar hebben maar 1 HA. En deze HA is in een straal van 15km de enigste. Hij heeft bij mij toen ik klein was voor een verkeerde diagnose gesteld, daardoor loop ik nog steeds met veel pijn rond in mijn benen. Dus ik mag die vent al niet en mijn ouders ook. Zelf prikken doet die niet....

Bij mij doen ze er helemaal niks aan... Ik ben eind februari voor het laatst bij het ziekenhuis geweest en als ik begin mei nog niet beter ben moet ik terug.

Ik ben niet gewisseld van huisarts ;) Maar ik mocht op een gegeven met met spoed voor bij het ziekenhuis omdat ik van de duizeligheid niet eens meer normaal kon zitten. En omdat ik voor mocht, kreeg ik gewoon de arts die als eerste beschikbaar was. En in verband met nog wat andere omstandigheden heb ik ook 3 verschillende huisartsen gehad, normaal heb ik er maar één hoor :).

Ik ben negatief getest op Q-koorts, maar dat zou het misschien nog wel kunnen zijn want heb inmiddels gehoord dat je dit niet altijd meteen ziet.

MissDonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-10 15:47

ik ben ook zo panisch als wat voor naalden. maar ik had pfeifer. En dat moest er toch echt uitvandaan gehaald worden uit mn bloed. dus ik moest ook echt bloedprikken. Hoe ik dat doe is:

Ga op een bedje liggen, waar vaak de kinderen geprikt worden :Y) . en dan iets over mn hoofd. en ze mogen absoluut niet zeggen dat de naald er in gaat... Dan is t wel te doen, met alleen een zweetuitbarsting :D

SSDesign

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-10 15:51

Ik heb ook last bij prikken... Heb echt een naaldenfobie, vreselijk vind ik het. Ik vraag ook altijd of ik mag liggen en dat is wel heel fijn :)

Vaak ben ik trouwens de hele dag ziek van spanning/stress....

rooz1993

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-03-10 17:26

Bij 1 van de laatste keer prikken ben ik geheel out gegaan.. Heb al erg lang een naaldenfobie, maar met bloedprikken is het vaak het ergst... Denk dat ik maandag toch maar eens bloed laat prikken in het ziekenhuis. Kon vanochtend weer niets binnenhouden en loop al de hele dag met vreselijke hoofdpijn rond..

SSDesign

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-10 13:45

Lijkt me wel slim dan ja... gewoon aangeven dat je er niet tegen kunt, ogen dicht doen :) En je bent vast niet de enige, er zijn zoveel mensen met een naaldenfobie!

XMaaiike

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-10 14:53

vindt reactie van je HA wel een beetje raar...
suc6 ermee, heb verder geen tips voor je :)

rooz1993

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-03-10 18:17

Nou, vandaag toch maar naar het ziekenhuis gegaan om te prikken.. Ze hebben weer 17:O Buisjes geprikt. Het prikken zelf ging goed. Alleen toen ze zei: Kom maar van de stoel af je bent klaar. Toen ben ik weer out gegaan... ben 10 minuten ongeveer buiten westen geweest. Werd wakker in zoon bed. Mocht gelukkig weer naar huis toen we uitlegde dat het door het prikken kwam. Nou heb mijn dagje welweer gehad.

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-10 20:58

goed zo, stoer van je!