Bijna altijd buikpijn

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Catori

Bijna altijd buikpijn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-03-10 20:34

Ik heb behoefte aan adviezen van ervaringsdeskundigen....

Al jaren heb ik bijna altijd buikpijn, volgens de arts het prikkelbare darmsyndroom.
Soms gaat het een tijdje goed, soms is het drama.....een uur na het eten moet ik rennen....
Vanuit beide kanten van de familie zijn er darm'problemen'.

men heeft mij aangeraden :
-probotica te gaan gebruiken
-te stoppen met suiker (ik ben een ontzettende zoetekauw, lijk wel suikerverslaafd)
-vegetarisch te worden
- geen melkproducten meer te gebruiken

Ik zou graag adviezen willen van mensen die ook geen suiker gebruiken vanwege darmtoestanden, mensen die goede of geen goede ervaringen hebben met probiotica.....enzovoorts.

Heel google heb ik al gehad en volgens de arts is het uitzoeken wat wel en niet kan.... :+

Bramasole

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-10 20:40

Kom maar op met je vragen ;) .

Als eerste pro-biotica: Trenev Trio is de beste (kan je wel een tel. nr. geven, moet je even pb-en). Maar je darmen kunnen er wel overprikkeld van raken dus langzaam opbouwen. Is prijzig maar erg goed.

Suiker is de vijand van je darmen. Het gistingsproces zorgt waarschijnlijk ook voor winden bij je?

Ik ben al 14 jaar vegetarier maar had vroeger ook last van mijn darmen. Daarin zie ik dus geen verschil. Wel m.b.t. zuivel. Dat eet ik niet meer.

brennie85

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-10 20:41

Ik kan een beetje met je meepraten. Vroeger (toen ik nog niet vega was) had ik altijd aan het einde van de dag (zo rond een uurtje of 15.30 uur) erge buikpijn. Zo erg dat ik vaak niet eens meer kon zitten op school en ook het gevoel had dat er geen avond eten bij paste.
Nu ik vega ben heb ik het iets minder, alleen heb ik nu vaak na het avondeten buikpijn. Zelf denk ik ook dat het komt van melkproducten, heb het bijvoorbeeld ook als ik chocomelk heb gedronken of pannenkoeken heb gegeten.
Ik kan je helaas geen tips geven, heb er zelf namelijk ook last van, wil dan ook dit topic in de gaten houden.
Maar de dingen die jij aangeeft (vega worden, soja producten) had ik zelf ook al in gedachten.
Dat van suiker heb ik ook weleens gehoord, iemand die ik kende was gestopt met suiker (en chocola!) eten en heeft ook veel minder last van buikpijn.
Ik heb het alleen niet zo dat ik moet rennen naar de wc, dit heb ik meestal sochtends, dan is het vaak wat dunner.
Fijn om een lotgenoot te hebben :Y)

Bramasole

Re: Bijna altijd buikpijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-10 20:42

Mensen die erg gevoelig zijn op suikers, kunnen dit ook zijn van fruitsuikers. Eet bepaalde fruit niet en zeker niet i.c.m. ander voedsel.

ijspeert

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-10 20:46

Hallo

Ken ook een meisje dat dat heeft en ze zijn bij hhar na 6 achter gekomen dat ze een glutenallergie heeft.
Probeer gewoon een wwek glutenvij te eten en je weet of je het hebt of niet.

Ik zelf heb eeb prikkelbare darm en moet gewoon opletten dat ik niet te vet eet en niet te gekruid.
En de ene keer gaat het beter dan de andere keer.
Ben ook een zotekauw,maar dat heeft bij mij geen effect erop.
En probotica helpt ook niet.

Melk heeft geeft ook wel eens last ,maar gebruik nu lactose vrije melk en en dat gaat beter.

Catori

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-03-10 21:05

Thanks voor alle antwoorden!

Tsja, ik heb er nooit een echt patroon in ontdekt.
Van huis uit weet ik niet beter, maar ik was het vanmorgen zo spuugzat.....
Het kost me bergen energie; nadenken of ik wel of niet eet of koffie drink als ik weg moet.....Ineens kramp op onmogelijke plekker en tijden.

Ik ga mijn leven dus beteren, maar weet even niet waar te beginnen.

Als voorbeeld: de ene keer kan ik 5 bruine boterhammen eten en nergens last van, maar op 'slechte' dagen dan eet ik er 2 en moet na een uur al rennen.

Dat suiker troep is weet ik, dus ik wil ook ernstig minderen...thanks voor de tip van het fruit!

Grote_Beer

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-10 21:36

Ik heb ook jarenlang met buikpijn gelopen, maar sinds ik het SC-dieet volg heb ik er geen last meer van.

margreet4

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-10 21:40

Ik heb er ook last van!! Loop nu iets meer dan een jaar bij een voetreflextherapie en dit helpt mij erg goed (pas geleden terugvalletje gehad door blaasontsteking maar dat vergeten we snel :P )

Ik eet gistvrij brood en zo min mogelijk suiker (moeilijk moeilijk) ook let ik op melkproducten en eet geen aardappels....

De laatste tijd ging het heel goed, nu weer wat minder maar dat komt dus ook door die blaasonsteking... begin nu weer op te knappen...

Met pro-biotica heb ik ook ervaringen maar daar kijkt de therapeute voor wat bij me past! Ze heeft het elke keer nog goed gehad al vind ik sommige tabletten echt smerig!! :P :P Maarja....

Ben ook sneller moe en ben best vaak buikpijn maar het is nu zo afgezakt dat ik er wel gewoon door naar school kan en andere dingen kan doen (kon eerst niet)

Huisarts kon er niks aan doen...