Steeds duizelig

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Kytha

Steeds duizelig

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-03-10 14:55

Wie herkent dit?
Ik ben al ruim 1,5 week erg duizelig/ licht in m'n hoofd. Alsof alles aan je voorbij gaat.
Ik heb een paar dagen een dieet gevolgd en dacht dat het daarvan was. Maar inmiddels eet ik goed (en meer dan genoeg ;) ) en ik blijf duizelig.

Verder had ik afgelopen week ongesteld moeten worden (slik de pil), maar mijn menstruatie is uitgebleven.
Omdat ik 2 zware antibiotica kuren gehad heb, was ik bang dat ik mss zwanger was.
Maar ik heb gisteren een (thuis)testje gedaan en die was negatief. Huisarts geeft aan over 2 weken nogmaals een testje te doen voor de zekerheid.
Kweet niet of er een verband is tussen zwangerschap en duizeligheid? Want ik ben verder niet misselijk ofzo. Dus denk niet dat ik zwanger ben (kweet niet of zo'n thuistest 100% betrouwbaar is?)

Waar kan het verder aan liggen? Ik slaap momenteel wel wat minder goed. Maar afgelopen nacht heb ik goed geslapen, maar ik blijf zo licht in m'n hoofd en heb vaak het gevoel flauw te vallen.

StillAngel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-10 14:57

Lage bloeddruk misschien? Ik had dat ook, maar mijn angsttandarts heeft me aangeraden om op die momenten je benen heel krachtig aan te spannen of je vuisten. Zo verdwijnt dat gevoel ;) Maar voor een echte analyse moet je toch naar je dokter ;)

BlueStar

Re: Steeds duizelig

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-10 15:00

Draait de wereld ook rond als je ligt en jij draait je op een andere zijde? Of als je jou hoofd draait als je zit? Dan kan het ook vocht achter het oor zijn.

Fietspomp

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-10 15:01

Als je niet zwanger bent zou ik ook denken aan een lage bloeddruk.
Ben je naast die duizelingen erg moe? Of is het enkel duizeligheid?

Kytha

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-03-10 15:04

DarkDreamer schreef:
Als je niet zwanger bent zou ik ook denken aan een lage bloeddruk.
Ben je naast die duizelingen erg moe? Of is het enkel duizeligheid?

nee ook heel erg moe :\ bleekjes en kringen onder m'n ogen.
Als ik lig heb ik er vrijwel geen last van. Anders is het idd een beetje alsof de wereld om me heen draait.
Lage bloeddruk zou wellicht kunnen ja :j maar ik drink geregeld zoethoutthee en dat zou je bloeddruk verhogen? En dat helpt niet

funnyhorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-10 15:07

neem es een goeie bouillon!
vaak knapt men daar van op,ook in geval van duizelig zijn.
Misschien beetje tekort aan zouten.

Beterschap!

Fietspomp

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-10 15:07

Heb je toevallig ook trilbenen als je de trap af loopt? Het idee dat je door je benen gaat zakken enzo.. Of heb je toevallig pasgeleden veel last gehad van je keel? Veel dorst en vaak naar de wc?

Moeheid en duiseligheid kan namelijk ook pfeiffer zijn. Ik zou je 2de zwangerschapstest nog even afwachten en anders weer naar de huisarts. Die kan je doorsturen voor bloedonderzoeken.

Het kan natuurlijk ook ijzertekort zijn oid.

take_one

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-10 15:24

Maak je je niet gewoon een beetje te druk?
Dan kan het ook wel een beetje hyperventilatie zijn.

En na antibiotica blijf je je wel een tijdje niet echt lekker voelen vind ik zelf. :)

Douce

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-10 17:15

De duizeligheid doet me ook denken aan een te lage bloeddruk.
Een te lage bloeddruk kan komen door een vochttekort, drink je genoeg?

Kytha

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-03-10 08:10

take_one schreef:
Maak je je niet gewoon een beetje te druk?
Dan kan het ook wel een beetje hyperventilatie zijn.

Het begint idd steeds meer op hyperventilatie te lijken. Ik had gisterenavond een soort van paniekaanval; druk op de borst (dit heb ik de laatste weken ook vaker, maar echt in vlagen), uitstraling naar m'n li-arm, duizelig, hartkloppingen, wazig zien en vreselijk bang om flauw te vallen. Heel eng, het gevoel blijft ook. Werd ook weer wakker (na amper geslapen te hebben) met hartkloppingen. Kan idd best dat ik mezelf te druk maak. Ik heb al jaren darmklachten doordat ik mezelf erg druk maak/ snel gestrest ben. En dat zou natuurlijk ook kunnen verklaren waarom ik niet ongesteld wordt (stress).
Van de week maar even langs de dokter mss, want dit is echt een rot gevoel, voel me zo gejaagd en bang vanwege die hartkloppingen en duizeligheid :(
Maarja, hoe kom je er weer vanaf :\

marrlinde

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-10 08:18

of ijzertekort, daar kan het ook aan liggen.. :) daar kunnen ze op prikken ;)

take_one

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-10 08:19

Klinkt idd als hyperventilatie, ik heb namelijk chronische hyperventilatie.
Ik ga naar de psycholoog en naar ademhalingstherapie dat helpt wel, kun je via je dokter regelen :)
Zou er wel echt iets aan laten doen, ik was er jaren te laat bij en toen ik iets ergs meemaakte heb ik 2 maanden binnen gezeten omdat ik niet meer ergens heen durfde.. zelfs lopen durfde ik nog amper vanwege de duizeligheid heb alleen maar in bed gelegen zowat en geloof me dat is echt geen pretje want je maakt jezelf nog gekker. :(:)

Kytha

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-03-10 11:08

Vandaag bij de huisarts geweest; bloeddruk, hartslag en zuurstofgehalte waren allemaal goed.
Conclusie van de HA was dus inderdaad (zoals take_one al vermoedde) hyperventilatie..
Moest het maar even aankijken en mezelf niet al te druk maken..

take_one

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-10 12:03

Dacht het al wel, heel veel succes ermee!
Als je klachten blijft houden.. blijf er dan zeker niet mee zitten he! :)