en dan kun je weer van voor af aan beginnen(lage bloedsuiker

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Aprils_joke

en dan kun je weer van voor af aan beginnen(lage bloedsuiker

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-03-10 08:01

.ik zal eerst uitleggen waarover het gaat

ik heb al sinds zo lang ik me kan herinneren last van suiker oftewel een soort van de diabetes.
bij mij is mijn suiker vaak te laag

nou is dit de laatste jaren super gegaan en hoefde ik ook geen pillen meer .
prikken hoefde ook niet omdat ik het zelf goed voelde als mn suiker te laag is

tot vorige week donderdag

ik was op stage en was de hele dag al niet echt lekker door een te lage suiker
goed gegeten natuurlijk de hele dag
en rond een uur of 4 ging ik de stalgangen aanvegen
ga ik zomaar uit het niets onderuit niemand had het gemerkt
dus even later sta (nouja sta ) ik weer op strompel na de kantine en val daar vervolgens weer net zo hard (ik was even buiten westen tot nienke me wakke maakte )
dit keer zat ik gelukkig wel op een stoel

de volgende dag toch weer gaan stage lopen
moest ik al verplicht eerder naar huis
en val onderweg op mn brommertje weer om

nou zaterdag de hele dag rust gehouden
en zondag toch weer na mn paardje toe
hij is toen wel te laag geweest maar niet echt heel ernstig (ik kon immers nog lopen )hihi

en maandag naar de dokter later weer naar stage
toen heb ik june gereden nou daarna ging ik weer bijna plat

al met al ik moet nu weer naar het ziekenhuis voor onderzoek moet mezelf weer prikken
en mag het huis niet meer alleen uit

sorry voor het lange verhaal maar ik moesthet van me af schrijven
Laatst bijgewerkt door Mars op 10-03-10 19:26, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: titel verduidelijkt

Aprils_joke

Re: en dan kun je weer van voor af aan beginnen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-03-10 08:16

heb er wel vaker last van trouwens
maar nu is het extreem!

loez

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-10 08:24

Ik volg je topic even! Heb hier ook last van, alleen bij mijn bloedtesten en dagcurves die gemaakt zijn komt niets uit. Als ik flauw val dan hoef ik maar iets van dextro te pakken en ik ben weer de oude. Ben 2 weken terug nog in het ziekenhuis geweest om bloed te prikken en hierna viel ik dus ook weer flauw. Ze hebben me daar een glas ranja en een dextro gegeven en ik kon weer zo het ziekenhuis uitlopen alsof er niets gebeurd was. Ook dit heb ik al een aantal jaar, alleen de afgelopen 3 weken wordt het steeds erger.

Gister een flinke intensieve les gehad op een jong paard en daarna voelde ik me ook al wat wegzakken. Dus direct dextro gepakt en ik kon weer verder!

Aprils_joke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-03-10 08:40

ow dat is niet fijn loez ik weet hoe je je dan voelt
maargoed vandeweek wordt ik ook weer getest in het ziekenhuis dus dan kijken we maar wat daar uit komt

Aprils_joke

Re: en dan kun je weer van voor af aan beginnen(lage bloedsuiker

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-03-10 21:06

dankjewel zo is he wel iets duidelijker ja :)

Vayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-10 14:30

Oeijj dat is heel vervelend, maar ook nog eens gevaarlijk. Maar heb je echt diabetes? Volgens mij dan niet toch, want dan zit je juist vaak hoog met je suiker en moet je insuline spuiten om het af te breken. Volgens mij heb je dan last van Hypoglykemie.
Ik heb dit tijdens mijn zwangerschap ook gehad. Sterker nog, door het vele flauwvallen kwam ik er achter dat ik zwanger was ;). Ik had het vooral als ik stilstond. Ik werd een bepaald soort misselijk, alles vervaagde, geluid dempte en dan werd het zwart. Als ik flauwviel had ik duidelijke spierschokken en was ik gemiddeld 3 tot 5 minuten helemaal weg. Erg vervelend en ik had het vaak 2 tot 3 keer per dag. Op het laatst werd het zo erg dat ik niet meer naar een winkel durfde. Ik voelde het aankomen en viel dan binnen een minuut flauw. Als ik iets van suiker innam als ik het aan voelde komen was het al te laat.

Ik heb toen een prikapparaatje gehad en kom mijn bloedsuiker controleren. Maar eigenlijk werkte het niet omdat het ineens kon ontstaan. Wat hebben ze er tot nu toe bij jou aan gedaan? Weten ze bij jou een oorzaak? Bij mij was het natuurlijk maar tijdelijk (9mnd.) door de zwangerschap. Weet je al wat ze precies gaan doen in het ziekenhuis?

Sterkte!!!

Het volgende heb ik gevonden op de mens-en-gezondheidswebpagina:

Hypoglykemie is eigenlijk het tegenovergestelde van Diabetes mellitus (suikerziekte). Bij suikerziekte produceert de alvleesklier niet voldoende insuline. Bij Hypoglykemie wordt juist te veel insuline aangemaakt, waardoor de Bloedsuikerspiegel sterk schommelt of te laag wordt. Hypoglykemie is een frequent voorkomend probleem, hetgeen niet altijd onderkend wordt. Evenals bij Diabetes, is bij Hypoglykemie het lichaam niet goed in staat om Koolhydraten op een adequate manier te verwerken. Hypoglykemie is dus een toestand die wordt veroorzaakt door een te laag bloedsuiker gehalte i.c. bloedsuikerspiegel in het bloed, m.a.w. de suikerstofwisseling werkt niet goed.

- Diabetes kan een acute en levensbedreigende ziekte zijn; Hypoglykemie is dit niet.
- Door artsen wordt Hypoglykemie niet altijd direct herkend, vanwege de veelheid en verscheidenheid van de symptomen.
- Volgens sommigen (vaak reguliere artsen) bestaat Hypoglykemie als aandoening überhaupt niet. Ze stellen dat het geen aandoening is, maar dat elk mens gewoon hypoglykemische momenten heeft oftewel: bloedsuikerspiegelschommelingen door de dag heen, die gewoon weer verdwijnen als men iets eet.

Vayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-10 14:33

Loez; je zei dat je het aan voelde komen. Wordt je dan ook een soort van misselijk? Dat had ik namelijk en daarna zag ik erge stipjes, dempte het geluid en werd het zwart voor mijn ogen. Ik raakte daardoor steeds in paniek en had de neiging om dan bij mensen weg te lopen en me af te zonderen, met als gevolg dat ik dan best hard viel als ik 'ging'.

Aprils_joke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-03-10 21:19

ik heb diabethes neergezet zodat het voor mensne die er geen verstand van hebben het duidelijk is snap je :)
ik weet zelf ook wel dat het hypoglykemie is hihi
maar thanks voor je antwoordt