Bovenlidcorrectie en wenkbrauwlift, ervaringen ?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

garny95

Bovenlidcorrectie en wenkbrauwlift, ervaringen ?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-03-10 15:20

Mijn man wil zich binnenkort laten opereren, het is een operatie met medische indicatie en hij moet wel 25 % meebetalen.
Bij ons is nu de vraag, ga je hiermee zomaar naar een kliniek in de buurt ? Wij horen ook regelmatig dat kosmetische ingrepen beter worden uitgevoerd in Belgie ? En goedkoper ?
Heeft iemand daar ervaringen mee ? Wat is nu een goede kliniek, of zijn de meeste klinieken wel redelijk goed, dat zijn toch wel vragen die bij ons opkomen.
Hoor graag jullie reactie, ervaringen of ideeen hierover.

2misty2

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-10 15:27

Hoi,

Ik heb het gewoon in het ziekenhuis in Zwolle gedaan de isala klinieken.
Vorig jaar eind mei heb ik de operatie gehad. Onder plaatselijke verdoving. Ze hebben huid bij me ooglid weg gesneden en mijn wenkbrauw wat gelift. De operatie was binnen een half uurtje gedaan. Resultaat is erg mooi geworden. Als je wat wilt weten hoor ik het wel, weet namelijk niet zo goed wat ik erover moet vertellen :D

lesilla

Re: Bovenlidcorrectie en wenkbrauwlift, ervaringen ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-10 15:29

Ik vind erwin lemmens die in het klina zit één van de beste

garny95

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-03-10 19:24

2misty2, is dat niet enorm eng onder plaatselijke verdoving ?
persoonlijk zou ik helemaal onder zeil willen, mijn man ook denk ik wel, hoe ervaarde jij dit ?
Hoe lang duurde het voordat het helemaal mooi was, de blauwe plekken periode bijv. , heb jij een tijd met een bril gelopen of iets ?
Fijn dat je resultaat erg mooi is geworden, is bij jou alles vergoed of moest je ook meebetalen ?

2misty2

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-10 19:58

garny95 schreef:
2misty2, is dat niet enorm eng onder plaatselijke verdoving ?
persoonlijk zou ik helemaal onder zeil willen, mijn man ook denk ik wel, hoe ervaarde jij dit ?
Hoe lang duurde het voordat het helemaal mooi was, de blauwe plekken periode bijv. , heb jij een tijd met een bril gelopen of iets ?
Fijn dat je resultaat erg mooi is geworden, is bij jou alles vergoed of moest je ook meebetalen ?

Nou eigenlijk had ik hele fijne chirurgen en wist niet wat me te wachten stond. Kreeg 6 prikken en voor je het weet was het verdoofd. Je voeld wel dat ze snijden geen pijn maar wel druk. En je voeld ze dus behoorlijk heftig met je wenkbrauwen maar gelukkig geen pijn. Het was zeer apart om mee te maken. Blauwe plekken heb ik eigenlijk helemaal niet gehad. Was iets geel. En me ogen bleven lang dik wat logisch is. De eerste 2 dagen waren het ergst maar heb bijna geen pijn gehad, heb geen asprine niks hoeven te slikken. Ik heb lenzen en heb gewoon met niks gelopen, ik kan opzich goed genoeg zien zonder. Soms heb ik me bril op gehad. Voordat het uiteindelijke resultaat te zien is ben je 2 a 3 maand verder. Ik stond in het begin bv nog met vocht in de ogen op. Dit heeft allemaal tijd nodig. Toen ik het na 1 week zag omdat de hechtingen eruit mogen schrok ik omdat ik het lelijk vond en dacht dat het niet meer goed zou komen. Gelukkig is het heel mooi geworden en het heeft dus echt de tijd nodig.
Ik heb alles vergoed gekregen , ik kreeg een medische indicatie van mijn verzekering.
Als je wat wilt weten vaag gerust. Kan kijken of ik 2 foto's kan sturen dan zie je het verschil.
Of ja littekens zie je echt helemaal niks van ongelovelijk! :D Ik adviseer je man wel voornamlijk als die het rond de zomer gaat doen, even goede creme bij de DA te halen om op je littekens te smeren. Bedoel zonnebrand. Ik heb speciale voor op je ogen. Kost wat maar dan worden je littekens niet bruin en heeft het kans goed te genezen. Kzal even voor je kunnen kijken welk merk ik heb.

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-10 20:06

ik zou hiervoor persoonlijk eerder naar een goed ziekenhuis gaan met een goede plastische chirurg dan naar een privekliniek.
maar misschien is dat ook wel alleen het idee

garny95

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-03-10 20:48

dank je misty, je stelt me gerust met je verhaal, klinkt goed.
lissy dat heb ik nu ook dat idee

2misty2

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-10 21:13

garny95 schreef:
dank je misty, je stelt me gerust met je verhaal, klinkt goed.
lissy dat heb ik nu ook dat idee

Graag gedaan :D

Raja

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-10 21:15

Mijn moeder heeft dit een hele tijd terug laten doen. Een ooglid corectie dan.
Ze is super tevreden over hoe het is gedaan.
Ze is naar een prive kliniek geweest in Scheveningen.
Ze heeft weinig na pijn gehad en was met een dag weer thuis.
Nu weet ik natuurlijk niet hoe dat gaat bij een wenkbrouw lift.
Maar ik weet van moeder dat er echt heel erg tevreden over is. Geen littekens en heel netjes gedaan. Ook niet te opvallend zeg maar.

garny95

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-03-10 21:18

fijn zulke positieve verhalen te horen !

2misty2

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-10 21:22

Raja schreef:
Mijn moeder heeft dit een hele tijd terug laten doen. Een ooglid corectie dan.
Ze is super tevreden over hoe het is gedaan.
Ze is naar een prive kliniek geweest in Scheveningen.
Ze heeft weinig na pijn gehad en was met een dag weer thuis.
Nu weet ik natuurlijk niet hoe dat gaat bij een wenkbrouw lift.
Maar ik weet van moeder dat er echt heel erg tevreden over is. Geen littekens en heel netjes gedaan. Ook niet te opvallend zeg maar.

Precies bij mij hebben ze het ook natuurlijk gedaan zeker omdat ik nog erg jong ben. Wou niet bij wijze van helemaal anders eruit zien. Geef dus goed aan wat je wilt en hoe je het wilt :D

Marchador

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-10 21:25

Ik heb geen ervaring met de operatie zelf.
Maar misschien is de Bergman kliniek iets voor hem (jullie).
Je kan daar een intake doen.

Het ziekenhuis zit op hetzelfde terrein, ik ben daar toen geweest en onder behandeling geweest bij een reumatoloog.
Ik ben erg tevreden over de klantvriendelijkheid, van elk gebouw want het was lastig te vinden waar ik nu wezen moest.
Verder hoor ik er ook goede verhalen over.
In ieder geval succe smet de keuze!

NicoleWHS

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-10 21:27

Ik heb vorig jaar een bovenlidcorrectie laten doen, omdat ik veel last van hoodpijn had.
Gewoon bij ons in het ziekenhuis.

Dit ook onder plaatselijke verdoving, geen pijn en niet eng. Wel raad ik je aan om 2 weken van te voren te beginnen met arnicadruppels te nemen, dat scheelt enorm met de blauwe plekken. Die heb ik helemaal niet gehad, alleen veel vocht. De 1e 2 dagen bijna ook alleen maar met coolpacks op me ogen gelegen. Na een week de hechtingen eruit, en zag er al veel beter uit.

Eigenlijk als je alles naderhand bekijkt, vond ik het 100% meevallen.

WhiteRose

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-10 22:50

LiSSy schreef:
ik zou hiervoor persoonlijk eerder naar een goed ziekenhuis gaan met een goede plastische chirurg dan naar een privekliniek.

Ik werk voor een privekliniek waar alle artsen een vaste aanstelling in een "gewoon ziekenhuis" hebben - dus daar zit geen enkel verschil tussen niveau arts in ziekenhuis of privekliniek :) Sterker nog, voor een aantal van hen geldt dat ze in een academisch ziekenhuis bijzonder goed zijn in hun vak, maar daar geen puur esthetische operaties uit (mogen) voeren. De verbintenis aan een privekliniek maakt dat ze ook patiënten zonder bijzondere indicatie kunnen opereren. :)

TS: ik denk dat je vooral uit moet gaan van waar jullie je goed bij voelen. Jullie moeten het vertrouwen hebben, je laat tenslotte een boel over aan zo iemand.
Eventueel weet ik wel een arts waar ik alle vertrouwen in zou hebben, maar ik zit hier niet voor mijn werk. Mocht je hier informatie over willen, doe ik dat graag per PB :)

garny95

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-03-10 09:19

nicole3939 schreef:
Ik heb vorig jaar een bovenlidcorrectie laten doen, omdat ik veel last van hoodpijn had.
Gewoon bij ons in het ziekenhuis.

Dit ook onder plaatselijke verdoving, geen pijn en niet eng. Wel raad ik je aan om 2 weken van te voren te beginnen met arnicadruppels te nemen, dat scheelt enorm met de blauwe plekken. Die heb ik helemaal niet gehad, alleen veel vocht. De 1e 2 dagen bijna ook alleen maar met coolpacks op me ogen gelegen. Na een week de hechtingen eruit, en zag er al veel beter uit.

Eigenlijk als je alles naderhand bekijkt, vond ik het 100% meevallen.

goeie tip, dank je wel ! Ik ben sowieso blij met die positeive reacties

garny95

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-03-10 09:21

WhiteRose schreef:
LiSSy schreef:

Ik werk voor een privekliniek waar alle artsen een vaste aanstelling in een "gewoon ziekenhuis" hebben - dus daar zit geen enkel verschil tussen niveau arts in ziekenhuis of privekliniek :) Sterker nog, voor een aantal van hen geldt dat ze in een academisch ziekenhuis bijzonder goed zijn in hun vak, maar daar geen puur esthetische operaties uit (mogen) voeren. De verbintenis aan een privekliniek maakt dat ze ook patiënten zonder bijzondere indicatie kunnen opereren. :)

TS: ik denk dat je vooral uit moet gaan van waar jullie je goed bij voelen. Jullie moeten het vertrouwen hebben, je laat tenslotte een boel over aan zo iemand.
Eventueel weet ik wel een arts waar ik alle vertrouwen in zou hebben, maar ik zit hier niet voor mijn werk. Mocht je hier informatie over willen, doe ik dat graag per PB :)

thanxs white rose, ik denk wel dat mijn man vertrouwen heeft in de chirurg, de afspraak is vanmorgen gemaakt, 13 april...

WhiteRose

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-10 09:34

Mooi zo! Die afspraak maken is vaak een eerste hobbel, en daarna gaat alles wel een beetje vanzelf :) Ik hoop dat het jullie de resultaten geeft die jullie verwachten. Reken er wel op dat hij de eerste 10 dagen niet toonbaar is, en het échte resultaat ook even op zich laat wachten :)

En, hoewel dat raar klinkt: heel veel plezier ervan! :)

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-10 09:46

Positieve verhaal wat ik je vertelde is ook uitgevoerd in Zwolle.
Isala klinieken.

garny95

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-03-10 11:24

WhiteRose schreef:
Mooi zo! Die afspraak maken is vaak een eerste hobbel, en daarna gaat alles wel een beetje vanzelf :) Ik hoop dat het jullie de resultaten geeft die jullie verwachten. Reken er wel op dat hij de eerste 10 dagen niet toonbaar is, en het échte resultaat ook even op zich laat wachten :)

En, hoewel dat raar klinkt: heel veel plezier ervan! :)

hij zet zijn skibril maar op ;)

garny95

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-03-10 11:29

tienus63 schreef:
Positieve verhaal wat ik je vertelde is ook uitgevoerd in Zwolle.
Isala klinieken.

dank je tienus