Zware diarree en overgeven

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Stefaaah

Zware diarree en overgeven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-03-10 13:30

Dag bokkers :)

Deze nacht ben ik wakker geworden (rond een 5u) en voelde ik me enorm misselijk, niet normaal. Rennen naar de wc (gaat moeilijk als je pas wakker bent ;) ) en ik had ontzettende diarree. Ik had ook het gevoel dat ik moest overgeven, maar dat kwam nog niet.
Tegen de ochtend, 7u, was ik nog steeds misselijk, opnieuw diarree. Thuis gebleven van stage.
9u, diarree + overgeven. Ik dacht dat het wel zou over zijn, nu dat alles er uit is. Niets is minder waar, het overgeven bleef en de diarree ook.
Mijn lichaam kan niets binnen houden, geen slokje water, niets! Dus medicatie nemen helpt niet, het komt er zo weer uit.
Ik heb geen spierpijn, heb verder geen hoofdpijn. Mijn lichaamstemperatuur is 37,2°C , dus nog geen koorts.

Wat moet ik nu doen? Kan ik iets doen? Alles komt er zo weer uit. Begin me nu wel slap te voelen, logisch veronderstel ik, heb van gisterenavond niets meer gegeten. (Oh jawel, een yoghurtje maar dat was er zo weer uit ;) )

Ik ga even nakijken voor school als ik een doktersbriefje nodig heb of niet..
Iemand tips?

Bedankt!
ps: ik heb de zoekfunctie gebruikt maar vond niet onmiddellijk iets...

Yucca

Re: Zware diarree en overgeven

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-10 13:31

Klinkt als buikgriep of iets verkeerds gegeten, na een of twee dagen ben je dan wel weer aardig opgekapt...

Tip: lekker in bed kruipen...en een boek op de wc leggen :D

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-10 13:33

Inderdaad, je lichaam is bezig met de indringers volledig uit je lijf te krijgen, dus ook zeker geen medicatie nemen.
Beterschap :(:)

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-10 13:34

Zou 't inderdaad eventjes afwachten :j Probeer toch kleine beetjes te drinken/eten. Beschuitjes enzo. Je kent 't wel :P
Waarschijnlijk ben je er na een of twee dagen wel weer overheen inderdaad :j

Medicatie zou ik trouwens zeker even niet nemen nu. Je maag echt even rust gunnen.

Stefaaah

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-03-10 13:37

Volgens mij is het geen buikgriep, dan heb je normaal toch ook spierpijn, koorts en hoofdpijn? Dat heb ik niet.

Ook al eet of ik drink ik iets heel klein, dan weet ik dat ik naar de wc mag lopen.

Bedankt voor jullie reacties! :)

corina21

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-10 13:38

je hebt daar zetpillen voor,even dokter bellen en recept afhalen,werkt echt goed.

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-10 13:38

Nja buikgriep, iets verkeerds gegeten. Maakt niet zoveel uit hoe 't heet toch? Misschien heb je een bacterie in je lijf die er niet hoort weet jij veel :P
Zou toch proberen iig water te blijven drinken. Al is 't steeds maar een ieniemienie slokje.

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-10 13:39

sammy1 schreef:
je hebt daar zetpillen voor,even dokter bellen en recept afhalen,werkt echt goed.

Wanneer je al dagen ziek op bed ligt zou ik dat eens gaan doen, maar op dit moment is het lichaam gewoon nog bezig met de verkeerde stoffen uit het lichaam te halen en dat moet je zeker niet stoppen ;)

BPVS

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-10 13:42

Volgens mij heb je het Norovirus te pakken gekregen. Of dit virus jou :D
Het is niet ernstig, dit duurt 1 tot 2 dagen, meestal. Het is alleen erg vervelend.

O jee, let niet op mijn avatar :D

juval

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-10 13:45

ja norovirus, dachti ik ook meteen aan. hier in de buurt heerst dat nogal. sterkte ermee!!

Davinia_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-10 13:46

Het is idd een virusje, denk ik!
Ik heb er last van gehad afgelopen weekend, m'n vriend vorige week en zijn ouders en zusjes ook.
Dus het heerst heel erg, volgens mij.

BPVS

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-10 13:47

Ik heb het vorige week gehad. En na twee dagen, was ik weer kiplekker. Bij mij kwam ook alles er gelijk weer uit, wat er in kwam. Het overgeven was verschrikkelijk, dat ging met grote golven. Projectielbraken noemen ze dat.
Gewoon uitzieken, en zodra je niet meer misselijk bent, voorzichtig beginnen met een beschuitje en wat thee.

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-10 13:53

Projectielbraken. Ik zie nu een soort scary movie achtige scènes voor me :')

Bo_Y

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-10 15:18

_Tara_ schreef:

ben blij dat ik niet de enige ben.

TS- gewoon uitzieken!

Samiyah

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-10 15:58

_Tara_ schreef:

hahaha ik ook :')

Sterkte ts :(:)
Denk dat je inderdaad gewoon maar even moet uitzieken. :j

Maaik

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-10 15:58

Mijn moeder, vader, broer en broertje hebben dit ook allemaal gehad. En na 1 dag was het weer over. Dus niks om je druk over te maken.

Stefaaah

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-03-10 16:10

Bedank voor de reacties! :-)
De dokter is net langsgekomen, ik bel niet gauw een dokter maar nu moest het voor school. Anders kwam ik in problemen.
En het is wat jullie zeggen, hij heeft de naam van dat virus niet specifiek benoemd maar alles klopt wel. Morgen zou het al veel beter moeten zijn.
Nu voel ik me ook al wat beter, ben net voor de eerste keer kunnen opstaan na een dutje zonder naar de wc te moeten lopen! :)
Heb ook enkele slokjes platte cola gedronken, ik moet me inhouden om niet te veel te drinken.
Mijn hartslag was wel te hoog, 120. Blijkbaar normaal in mijn toestand ;)

Het virus gaat echt snel de ronde blijkbaar, als je het krijgt breekt het virus 5 dagen later door en heb je er 1 dag effectief veel last van, de 2de dag voel je je nog slap en kan je af en toe nog overgeven. Normaal zou ik het ergste achter de rug moeten hebben, gelukkig maar want erger kan ik me niet inbeelden!

BPVS, ik herken me goed in jou avatar ;)

BiBiQ

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-10 16:14

Ik heb dit ook is gehad. Verschrikkelijk.
Beterschap, doe maar lekker rustig aan!

Stefaaah

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-03-10 19:51

Nu is mijn lichaamstemperatuur ondertussen 38°C, dus toch nog omhoog aan het gaan. Kan nog steeds niets verdragen, cola overgeven is geen pretje! ;)

bedankt! :)

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-10 21:25

Waarom ga je dan ook cola drinken als je ziek bent :P

Kukkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-10 21:30

cola wordt vaak aangeraden bij misselijkheid, omdat het vaak het enige is wat je wel (een poos) binnen kunt houden. Veel beter dan die oplospoeders tegen uitdroging.

Wendel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-10 21:31

Cola is goed tegen de misselijkheid. Ik drink het ook wel als ik misselijk ben.
Een tip zodra je weer vocht binnen kunt houden en dit moet toch wel morgen of overmorgen, zorg dan dat je met ORS begint.
Al je vitamines, mineralen en zouten worden nu te snel afgevoerd en dit moet extra bij nemen. Dan voel je je sneller weer wat fitter

elmiran

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-10 21:58

Vooral geen zuivelproducten eten / drinken. Yoghurt maakt het alleen maar erger. T beste is om veel beschuit te eten, rijst, veel water drinken of t water van de rijst. Zelf heb ik medicijnen (Norrit) gebruikt omdat het iedere dag erger leek te worden, en ik er al 3 dagen last van had. Medicijnen leken niet te werken. Heb toen een bak Nasi van de Aldi gegeten :=, en daarna hoefde ik niet meer om de 10 min. naar de wc te rennen. De dag erna was het al bijna over.

Nu begin ik er helaas weer last te krijgen.. sinds maandag. Denk dat een collega mij aan gestoken heeft. De keer er voor begon het bij mij met koorts, nu gelukkig (nog) geen last van gehad.

vancky2005

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-10 22:05

Heb al een paar keer buikgriep gehad en het is echt geen lachertje. Je vermagert er ook sterk van.
Een goede siroop (als je ze kan binnen krijgen) is Motillium. Daar stopt de braakreflex van. Dan kan je na een paar uur weer wat Cola drinken. Als dat goed gaat, een beetje geroosterd brood met confituur.

Stefaaah

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-03-10 22:16

Inderdaad, cola werd me aangeraden door de dokter. De dokter zei zelf wel van magere yoghurt met extra suiker, dit hebben we niet in huis dus kan ik niet eten.

Mijn record is verbroken, 2u lang niet moeten overgeven! :) Moet motilium instant nemen, de laatste zuigtablet begeeft zich nog steeds in mijn lichaam.

Nogmaals bedankt voor de tips, hopelijk ben ik morgen weer aan de betere hand want dit is geen pretje! Ik wens het niemand toe.