littekenweefsel uit spier halen

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Zonnebloem

littekenweefsel uit spier halen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-03-10 12:06

Ben twee jaar geleden van een jong paard afgestuiterd waarbij het paard (een reus van1.80) over mijn rechter been liep. Dit is nooit meer over gegaan maarja zoals zoveel paardenmensen niet naar de dokter en lekker mee doorlopen, maar kan nu dus nog erg slecht lopen, loop op mijn tenen en nog mank ook dus lijkt wel een waggelende gans af en toe :+
Maar na 2 jaar ben ik het meer dan zat (ook omdat ik niet meer kan fietsen hardlopen etc en paardrijden is ook lastig) en ben naar de HA gegaan en die stuurde me met spoed naar een orthopeed. Die heeft alles bekeken en gevoeld en er schijnt in mijn kuitspier een heleboel littekenweefsel te zitten en schijnt verkleeft te zijn, maar ben vergeten te vragen wat dat nou eigenlijk is :o (en nog een heleboel latijnse woorden die ik vergeten ben). Nou moet ik een MRI scan laten maken om te kijken hoeveel littekenweefsel etc er zit en dan wil ie opereeren en dan het littekenweefsel uit mijn kuitspier gaan halen.
Maar ik heb nu echt iets van AAARGGGG waar ben ik aan begonnen had ik het maar nooit gedaan %)
Zo dat moest ik ff kwijt. Weet iemand toevallig wat verkleven is of heeft iemand al eens een zo'n (of soortgelijke) operatie gehad?
Leuk he, paardrijden :D

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-10 12:08

Ik weet alleen dat ze het heel netjes kunnen maken :j
Ze hebben het mij aangeboden bij mijn litteken, maar dat ging echt om het netjes maken van mijn litteken, niet om littekenweefsel in de spieren. Dat heeft de fysio alleen 'soepel' gemasseerd, voor zover dat mogelijk was. Ook om verklevingen etc te voorkomen en de beweegbaarheid te bevorderen (anders kon ik niet bewegen, mijn arm niet strekken). Maar ja, dat is wel direct nadat alles weer vast zat en de spieren genezen waren begonnen, dus dat is nogal een voorsprong op jou situatie.

Veel succes en sterkte, lijkt me niet niks!

Zonnebloem

Re: littekenweefsel uit spier halen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-03-10 12:19

Dank je voor je reactie.
Gaat bij mij idd om de spieren, van buiten zie je niet zo veel, alleen een harde "halve tennisbal" en daaronder zit een fikse deuk in mijn been.
WHHHAAAA vind het echt eng allemaal %)