Dr Atkins dieet

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
daffodil

Berichten: 10442
Geregistreerd: 12-11-03

Re: Dr Atkins dieet

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-10 13:09

Mag ik me hier melden? Ik ben ook begonnen sinds gisteren en kan wel wat tips gebruiken. Hoop echt dat ik deze keer genoeg wilskracht kan vinden om door te zetten. Moet flink wat kwijt in ieder geval en bijkomend voordeel: ik heb in december gemerkt dat mijn lijf beter werkt als ik geen koolhydraten eet. Dus dat is een flinke stok achter de deur!

Ik zit nu te genieten van een salade van gemixte sla, komkommer, garnalen en een kwak creme fraiche. Sommige dingen zoek ik zelf bij elkaar en sommige dingen pak ik van een atkins receptenwerkje van internet. Ik heb het startpakket besteld, dat zal ik eerdaags wel binnenkrijgen maar ik heb een hard hoofd in de shakes.....denk niet dat ik die lekker vind!

marleen_usar

Berichten: 24659
Geregistreerd: 04-04-05
Woonplaats: Pernis

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-10 16:30

De chocolade shake is echt jammie hoor pas maar op(haha).

daffodil

Berichten: 10442
Geregistreerd: 12-11-03

Re: Dr Atkins dieet

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-10 16:44

Pakket lag in de bus, twee kant en klare chocoshakes, bus vanillepoeder om shakes mee te maken, pakje knackebrod tenminste zo ziet het eruit en een aantal repen.

Ik was alleen in de veronderstelling dat het idee van de startbox was dat je twee weken alleen op shakes etc. zat maar dat is het dus helemaal niet! Ik ga gewoon lekker door zoals ik nu begonnen ben....en een shake of reep erbij!

Monster_tos

Berichten: 3823
Geregistreerd: 20-04-09
Woonplaats: Heerenveen

Re: Dr Atkins dieet

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-10 18:06

Ik doe het allemaal zonder shakes en paketten etc. Heb er op het moment helaas geen geld voor :( Dus doe het op eigen kracht.. Bevallen de shakes jullie een beetje ?

marleen_usar

Berichten: 24659
Geregistreerd: 04-04-05
Woonplaats: Pernis

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-10 18:09

Vandaag 2 shakes op en ze zijn echt lekker.

Annash
Blogger

Berichten: 26529
Geregistreerd: 09-06-03
Woonplaats: Achterhoek

Re: Dr Atkins dieet

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-10 18:31

Ik heb ook geen shakes of repen... gaat prima.

daffodil

Berichten: 10442
Geregistreerd: 12-11-03

Re: Dr Atkins dieet

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-10 08:42

Ik was het eigenlijk ook niet van plan hoor maar ik had een tijdje geleden een gratis proefsetje repen aangevraagd en die waren erg lekker. Toen ik dus de aanbieding kreeg om voor 19,95 zo'n pakket te bestellen, dacht ik ach waarom niet....

Ben 1,5 kilo kwijt!

marleen_usar

Berichten: 24659
Geregistreerd: 04-04-05
Woonplaats: Pernis

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-10 15:00

Goed zo voor al door gaan,die repen zijn inderdaad lekker.

mrsmiami

Berichten: 142
Geregistreerd: 12-06-07
Woonplaats: Harderwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-10 15:11

Ik vind het altijd wel grappig hoe mensen dieeten.
totaal geen verstand van wat ze nou werkelijk eten en binnen krijgen en of het wel werkt.
Ik doe zelf aan wedstrijd-bodybuilding.
Voor een wedstrijd moet ik ongeveer 10 kilo afvallen.
Dus elke dag hou ik me bezig met voeding en de juiste verhoudingen.
Ik maak overigens ook voedingsschema's voor div. mensen.

Ik las ook ergens dat mensen het raar vonden dat ze vet binnen krijgen.
van vet wordt je niet dik.
van suikers wel, dus ook te veel fruit en dan heb ik het al over 2 stuk fruit per dag.

Anoniem

Re: Dr Atkins dieet

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-10 17:12

Mijn dagje tot zo ver: (vandaag dag 3)

Atkins Daybreakreep als ontbijt
Tonijnsalade in komkommerbootje als lunch
Kip met champignons en boursin als diner

Heb vandaag alweer een liter water op! Ben trots op mezelf :D

Ik merk nu dat ik wat trek begin te krijgen in zoete dingen, ik denk dat dat echt de koolhydraten verslaving is! Dus ik neem lekker een kauwgompje dan, is ook zoet :D

Verder geen honger, wel lekker eten, redelijk weinig buikpijn (iig niet meer dan normaal) en weinig hoofdpijn. Dus ik ben erg blij :)

Monster_tos

Berichten: 3823
Geregistreerd: 20-04-09
Woonplaats: Heerenveen

Re: Dr Atkins dieet

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-10 18:20

Wat leuk dat er meer mensen zich melden hier :)
Mijn eetpatroon van vandaag:
O: Blokjes kaas
L: Omelet met kaas, ham en chiliesaus voor de smaak :P
D: Varkensfilet met rauwkost

De avonden zijn altijd het lastigst..

mrsmiami

Berichten: 142
Geregistreerd: 12-06-07
Woonplaats: Harderwijk

Re: Dr Atkins dieet

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-10 08:47

even een tip.
om een super hoge verbranding te krijgen moet je minstens 6 x per dag eten, dat mogen ook kleine maaltijdjes zijn.
Als je honger krijgt eet dan gewoon komkommer, tomaat enz.
GEEN fruit, daar zitten veel suikers in.
Kauwgom mag ook natuurlijk.
weetje, dat van komkommer je testoron productie om hoog gaat en daardoor je verbranding ook omhoog gaat.
Je verbrand namelijk meer met een komkommer dan dat je binnen krijgt als je die eet.

daffodil

Berichten: 10442
Geregistreerd: 12-11-03

Re: Dr Atkins dieet

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-10 09:19

Ben gek op komkommer!!! Ik probeer in ieder geval de vijf keer te halen maar zes keer wordt lastig. Tussen ontbijt en lunch is het geen punt, tussen lunch en avondeten moet ik mezelf even dwingen maar nadat ik 's avonds gegeten heb, hoef ik dus echt niets meer......maar dat lijkt me ook het minst erge moment toch?

Vandaag was het ontbijt twee eieren, tussendoor een halve choco shake (en die is me toch smerig.....dus das eens maar nooit meer!), lunch wordt twee Atkins knackebrod met kaas en dan smiddags een halve reep en ik denk dat ik vanavond rundergehakt eet met groenten en een stukje feta erdoorheen voor de smaak.

mrsmiami

Berichten: 142
Geregistreerd: 12-06-07
Woonplaats: Harderwijk

Re: Dr Atkins dieet

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-10 10:34

s'avonds laat eten is juist heel goed, alleen je moet dan zo weinig koolhydraten en suikers binnen krijgen.
Wat je bijv. kan eten iseen pot Optimel Magere kwark. is bovendien super lekker en mega goed voor je!
Er zitten weinig koolhydraten in en juist heel veel eiwitten.
Langzame eiwitten zitten daarin dus dan kan je er bijna zo'n hele nacht op vooruit zonder spier te verbranden.
Zodra je lichaam geen spier kan verbranden pakt het vet. en dat is wat je wilt.
Je wilt niet slapper worden, maar slanker.
Lager in je vetpercentage!

Komkommer is heel lekker met aromat er op.
Dat zijn gewoon kruiden die je altijd mag eten.
Sommige mensen doen er ook weleens zout op.
Als je zout gebruikt op je eten gebruik dan NOOIT zout op basis van jodium, daar ga je vocht van vast houden.
Ik gebruik altijd zout op zeebasis, zeezout dus.
Dat kan gewoon.
succes!

Annash
Blogger

Berichten: 26529
Geregistreerd: 09-06-03
Woonplaats: Achterhoek

Re: Dr Atkins dieet

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-10 10:38

Komkommer & Optimel Magere Kwark dus...

Mag die laatste ook in fase 1?
Komkommer eet ik sowieso al maar toetje heb ik even laten staan! Is niet zo'n groot gemis... ik eet niet zo vaak toetje.

daffodil

Berichten: 10442
Geregistreerd: 12-11-03

Re: Dr Atkins dieet

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-10 10:46

Ik hou niet van toetjes..... maar goed ik maak dus een denkfout door te denken dat als ik na zes uur niet meer eet, dat dat juist goed is. Grappig om te lezen, zoals jij het stelt klinkt het wel heel logisch!

Anoniem

Re: Dr Atkins dieet

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-10 11:59

Kwark mag je niet in de inductiefase.

Let trouwens ook op 'magere' producten, vaak hebben die minder vet maar juist meer koolhydraten dan normale producten.

Je zou eigenlijk iedere 2,5 uur moeten eten inderdaad, dat komt voornamelijk doordat je eiwitten niet op kan slaan. Na 2,5 uur heb je dus geen voorraadje meer. Drie keer raden waar je lichaam dan op gaat knabbelen ;) Dus echt een hele goede tip van Dontido :) Het is alleen zooooo verdomd lastig om je er aan te houden!

Als je veel komkommer wil eten helpt het ook om het zo uit het vuistje te eten. Niet schillen of snijden oid. Je bijt dan ongemerkt zo een halve komkommer weg (net ondervonden :P )

Net lekker knabbelspek en bacon met komkommer :9 Hoop dat ik er geen buikpijn van krijg, moet over 5 minuten weer les geven :D

Annash
Blogger

Berichten: 26529
Geregistreerd: 09-06-03
Woonplaats: Achterhoek

Re: Dr Atkins dieet

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-10 12:02

Jaaa komkommer is echt heel erg lekker hahaha.
Ik zal de kwark nog even laten staan!

Ga zo lekker lunchen!

Annash
Blogger

Berichten: 26529
Geregistreerd: 09-06-03
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-10 12:09

Mijn mams moet zo nog naar de winkel, die haalt een busje Aromat voor me mee... hoewel ik het zonder ook erg lekker vind, is het voor de afwisseling wel goed, denk ik.

daffodil

Berichten: 10442
Geregistreerd: 12-11-03

Re: Dr Atkins dieet

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-10 12:44

Ohhhh knabbelspek, mag dat????

Ik heb het Atkins knackebrod op maar dat is me een partij lekker!!!! En heel makkelijk mee te nemen als ik een keer onderweg moet eten....

daffodil

Berichten: 10442
Geregistreerd: 12-11-03

Re: Dr Atkins dieet

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-10 12:48

Ik heb nog een vraag, gisteren na die halve chocoshake werd ik een soort niet lekker, beetje alsof mijn hele lijf bezig was iets te verwerken en ik dus niet meer "normaal" door kon gaan met waar ik mee bezig was. Half uurtje later was het wel weg maar is dit iets wat met die eiwitten te maken heeft?

Annash
Blogger

Berichten: 26529
Geregistreerd: 09-06-03
Woonplaats: Achterhoek

Re: Dr Atkins dieet

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-10 12:49

Geen idee...

Moet je bij Atkins een bepaald aantal kcal moet binnenkrijgen?

daffodil

Berichten: 10442
Geregistreerd: 12-11-03

Re: Dr Atkins dieet

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-10 12:51

Nee, dat maakt niet uit maar het was niet het gevoel dat ik te weinig binnenhad maar meer te veel! Was voor mij nieuw, want ik heb dat niet zo snel.....

Annash
Blogger

Berichten: 26529
Geregistreerd: 09-06-03
Woonplaats: Achterhoek

Re: Dr Atkins dieet

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-10 12:51

Oke... want ik zat net even te checken wat ik ongeveer binnenkrijg maar dat is wel een stuk minder dan normaal, geloof ik.

daffodil

Berichten: 10442
Geregistreerd: 12-11-03

Re: Dr Atkins dieet

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-10 12:56

Ik heb me daar echt nog nooit mee bezig gehouden dus ik zou het niet weten.

Ik vind het wel heel erg frappant dat ik werkelijk vanaf de eerste dag geen trek meer heb in zoete dingen....dat dat zo snel werkt is bizar. Vanmorgen stond ik brood voor mijn man te smeren met pindakaas, nou normaal zou ik ook een lik pindakaas genomen hebben maar de behoefte is weg!