Dr Atkins dieet

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
mrsmiami

Berichten: 142
Geregistreerd: 12-06-07
Woonplaats: Harderwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-10 14:05

Iris82 schreef:
Ik had juist op het BB-forum gelezen dat je niet mocht / kon refeeden (junken) met Atkins.... :=


jawel dat mag wel als je maar niet te erg junkt!!
bodybuilders en junken dan hebt je het echt over VEEEEEEEEEEEEEELLLLL eten!!!
potten ben en jerry's, koeken, snoep vanalles en nog wat...
dat is niet goed.

op welk forum keek je, want op de meeste fora's zitten mensen die denken dat ze alles weten, maar nooit een wedstrijd hebben gedaan, dus ook nog nooit met voeding in de weer geweest.
Want het groepje BBuilders in Ned is heel klein.:-)

mrsmiami

Berichten: 142
Geregistreerd: 12-06-07
Woonplaats: Harderwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-10 14:06

Annash schreef:
Goede grutten wat een spieren!!! :oo


hahaha ik zei niet schrikken :P

Annash
Blogger

Berichten: 26529
Geregistreerd: 09-06-03
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-10 14:07

Hahaha nou ik had wel zoiets verwacht hoor! Maar dan kom je aan het kijken en denk je toch wel... jeetje!!! Daar zit vast veel training in!

Over trainen gesproken; ik ga eens naar stal toe. ;)
Mensen die ik nodig heb voor mijn artikel nemen hun telefoon helaas niet op dus dan kan ik beter eerst wat anders doen en straks nog eens proberen!

Nanda
Berichten: 1508
Geregistreerd: 17-04-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-10 14:10

Ik eet ook 1 keer in de week friet ( normale portie) maar ik heb juist het idee dat ik daarom op een plateau blijf hangen. de rest van de dagen eet ik 100% atkins max 20 koolhydraten. De laaste weken val ik helaas niks af.
na de friet ga ik uit ketose ( controleer ik via ketostix). Is vrij logisch. het duurt bij mij dan ongeveer 48 uur voordat ik weer terug in ketose kom. Het vocht? dat ik na het friet eten vasthoud raak ik wel weer kwijt in die overige dagen maar helaas geen extra vet. :(

Hoe kom ik over dat plateau heen?

Spieren! :D , Mij iets te veel voor een vrouw, maar smaken verschillen ;)

mrsmiami

Berichten: 142
Geregistreerd: 12-06-07
Woonplaats: Harderwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-10 14:31

Nanda schreef:
Ik eet ook 1 keer in de week friet ( normale portie) maar ik heb juist het idee dat ik daarom op een plateau blijf hangen. de rest van de dagen eet ik 100% atkins max 20 koolhydraten. De laaste weken val ik helaas niks af.
na de friet ga ik uit ketose ( controleer ik via ketostix). Is vrij logisch. het duurt bij mij dan ongeveer 48 uur voordat ik weer terug in ketose kom. Het vocht? dat ik na het friet eten vasthoud raak ik wel weer kwijt in die overige dagen maar helaas geen extra vet. :(

Hoe kom ik over dat plateau heen?

Spieren! :D , Mij iets te veel voor een vrouw, maar smaken verschillen ;)


hahaha dat vinden veel mensen, ach ja ik vind het mooi! maar meer wil ik ook niet hoor :-)
Hoe je over dat plateau heen komt!
Dan zal je waarschijnlijk toch wat aan moeten passen aan je voeding doordeweeks.
Wat eet je zoal? die dagen er na?
kan je dat beschrijven?

Nanda
Berichten: 1508
Geregistreerd: 17-04-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-10 14:45

een gemiddelde dag

0: gekookt ei +enkele plakjes vleeswaren zoals kipfilet, rookvlees
t:bifiworstje
l: omelet met salade
t: een klein handje noten ( walnoten, paranoten, amandelen) of een paar blokjes kaas
a: een stukje vlees ( slavink, rundergehaktbal etc) + een flinke portie groenten zoals andijve, sperziebonen, 200 ml optimelyoghurt
t:een klein handje nootjes of een stukje kaas of worst.

Ik fiets gemiddeld 15 km op een dag.

op zaterdag eet ik dus een normale portie friet + groenten+ 1 frakandel. de rest van de week eet ik zoals hierboven beschreven.

mrsmiami

Berichten: 142
Geregistreerd: 12-06-07
Woonplaats: Harderwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-10 16:21

dat ziet er opzich netjes uit!
kilometers fietsen maak niet zo veel uit als je maar tussen de 70 en 80 rpm zit, dan ga je vet verbranden.
Je drinkt ook genoeg?
2 liter water per dag.
Wat je ander ff nog kan proberen.
op je nuchtere maag een grape-fruit nemen, mag ook sap zijn.
dat zet gelijk je verbranding aan.
Je krijgt nu s'ochtends veel eiwitten binnen maar bijna geen koolhydraten.
Veel koolhydraten is niet goed, maar je zal toch een beetje moeten nemen om je verbranding aan te zetten.
Eiwitten zijn heel goed hoor. Alleen daar kan je echt bijna niet op branden.
Eiwitten zorgt er voor dat je spiermassa niet achteruit gaat, maar het maakt je verbranding wel trager.
dat wil je niet natuurlijk.
DUs kan je het beste een beetje cruesli er bij eten.
Ik zelf eet havermout, dat is nog iets puurder dan cruesli. maar goed dat moet je ook wel lusten.
dat zet ook je verbranding aan.
En in combinatie met de eiwitten is het resultaat: vet verbranden!!

Monnie_

Berichten: 2701
Geregistreerd: 28-02-06

Re: Dr Atkins dieet

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-10 17:15

Ik kom me ook melden ! ontzettend goede tips geef je dontido !
wat neem jij zelf meestal als lunch?

Monster_tos

Berichten: 3823
Geregistreerd: 20-04-09
Woonplaats: Heerenveen

Re: Dr Atkins dieet

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-10 17:38

Ja dontido zou jij eens een voedingschema kunnen plaatsen van wat je zelf zoal eet ??

aisie

Berichten: 3722
Geregistreerd: 05-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-10 17:43

Ik ben ook weer begonnen met het atkins dieet. Vorig jaar ben ik er wel een kilo of 10 mee afgevallen maar helaas zitten er wel weer een paar bij nu. Die wil ik ook weer kwijt vandaar dat ik weer begonnen ben deze week. Er komen hier handige tips voorbij! Ik had zelf vorig jaar ook al de indruk dat als ik een dagje wel pasta of brood at het daarna weer veel sneller ging.
Ga dit zeker even volgen hier.

Annash
Blogger

Berichten: 26529
Geregistreerd: 09-06-03
Woonplaats: Achterhoek

Re: Dr Atkins dieet

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-10 19:59

Pfff is er visite heeft mijn moeder slagroomtaart!!!
GRRR!!

marleenn

Berichten: 1301
Geregistreerd: 22-08-05
Woonplaats: Tussen Arnhem en Apeldoorn.

Re: Dr Atkins dieet

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-10 20:30

Ik meld me hier ook eens!

Ik doe geen atkins, maar wel een eiwit dieet op soja basis.
O een shake, L een shake D veel groente, vlees en daarbij multi vit. en vit. C pillen.
Tussen door tomaat, erg lekker.
Ik drink savonds ook 1 kop koffie.

Ik doe zelf een opleiding met voeding en een meisje bij mij in de klas doet ook aan bodybuilding.

Junken is wel een x goed, maar 1x in de week vind ik aardig wat.
Ben nu zelf 12 kg afgevallen.

marleenn

Berichten: 1301
Geregistreerd: 22-08-05
Woonplaats: Tussen Arnhem en Apeldoorn.

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-10 20:31

Annash schreef:
Pfff is er visite heeft mijn moeder slagroomtaart!!!
GRRR!!



Hahaha shanna!

Ik heb helemaal geen trek in zoetige dingen. Als iemand iets lekkers naast me op eet dan voel ik daar ook helemaal niks om. Maar het moet niet recht onder mn neus staan, want dan is het wel moeilijk.

Annash
Blogger

Berichten: 26529
Geregistreerd: 09-06-03
Woonplaats: Achterhoek

Re: Dr Atkins dieet

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-10 20:44

Nou de taart stond net dus recht onder mijn neus hahaha....

Ik heb wel een klein beetje chipjes nu. Dat mag vind ik. En dan straks nog een blokje kaas en verder komkommer met kruiden. :+

Anoniem

Re: Dr Atkins dieet

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-10 21:07

Beetje slagroom kloppen met zoetstof en cacao schijnt erg lekker te zijn en atkins proof :)

marleen_usar

Berichten: 24659
Geregistreerd: 04-04-05
Woonplaats: Pernis

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-10 09:35

Klopt slagroom mag je hebben,gisteren heb ik zalmsnippers op op een atkins cracker jammie.

daffodil

Berichten: 10442
Geregistreerd: 12-11-03

Re: Dr Atkins dieet

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-10 10:58

Ik had ook een verjaardag gisteren maar die taart doet me niks hoor! Ze had (zonder dat ze wist dat ik aan het lijnen was) wel lekkere augurkstukjes staan en heerlijke franse kaasjes, nou dat is dus echt geen straf hoor. En de pinda's en toastjes laat ik achterwege.

Ben vanmorgen weer op de weegschaal geweest, ben nu 2,5 kilo kwijt. Ik weet wel dat het straks niet zo hard meer zal gaan maar goed dit is in het begin een prima stimulans om door te gaan!

Dontido, mooie foto's en ik heb vooral ook even het commentaar erop gelezen, je hebt dit binnen vrij korte tijd voor elkaar gekregen begrijp ik? Wanneer staat je wedstrijd?

Ik wacht met die slagroom totdat de aardbeien mogen!!!!

Anoniem

Re: Dr Atkins dieet

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-10 11:10

Je kan best een klein handje pinda's nemen, er zit dacht ik 7g kH in per 100 g. In amandelen iets minder nog trouwens.

Zit er in het sap waar die augurken inzitten niet heel veel suiker?

Franse kaas is zalig :9

Ik ben nu die Atkins crackers aan het eten, ook echt heel lekker! Volgens mij zijn die 's avonds ook heel lekker als toastje met idd franse kaas oid!

IK ben ook erg benieuwd naar de wedstrijd!

daffodil

Berichten: 10442
Geregistreerd: 12-11-03

Re: Dr Atkins dieet

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-10 11:25

Ik kan beter niet aan een klein handje beginnen, want dat worden er twee en drie etc. dus dan pak ik liever niet. Ik heb geen idee of er in dat sap veel suiker zit maar dat heb ik niet gedronken.....dus de hoeveelheid zal best meevallen toch?

Ik vind die crackers ook zalig! Morgen moet ik jureren tussen tien en één, denk dat ik maar twee crackers met kaas meeneem, makkelijk en lekker!

Annash
Blogger

Berichten: 26529
Geregistreerd: 09-06-03
Woonplaats: Achterhoek

Re: Dr Atkins dieet

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-10 18:48

Ik ben deze week ook 2 kilo kwijtgeraakt. :oo
Je ziet het nog niet (vind ik) maar mijn moeder vond straks dat ze het wel kon zien. :+

Anoniem

Re: Dr Atkins dieet

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-10 18:55

Waaaaaat een k*#&(*# dieet!!!! Biefstuk gebakken in de roomboter met champignons en zelfgemaakte kruidenboter, wat een strafdieet!! Ik weet niet of ik dit nog lang vol kan houden :D

@ Annash wat goed 2 kilo al! Gaat echt hard!

Annash
Blogger

Berichten: 26529
Geregistreerd: 09-06-03
Woonplaats: Achterhoek

Re: Dr Atkins dieet

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-10 18:59

Ja, had het niet verwacht eigenlijk! Ben wel enigszins sceptisch tegenover dit dieet, haha, ook een reden dat ik het wil proberen. Dan kan ik daarna tenminste eerlijk zeggen wat ik ervan vind.

Monnie_

Berichten: 2701
Geregistreerd: 28-02-06

Re: Dr Atkins dieet

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-10 19:02

Wow goed shanna ! in de eerste weken verlies je volgensmij oko meer, heeft met vocht ofzo te maken?

pfff ik ga vanavond stappen :+ zie er een beetje tegenop met drinken e.d .. wat raden jullie aan? valt dat ook onder junken of valt dan het hele dieet in het water wat ik dus NIET wil?

Annash
Blogger

Berichten: 26529
Geregistreerd: 09-06-03
Woonplaats: Achterhoek

Re: Dr Atkins dieet

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-10 19:06

Gewoon water... hahaha.

Anoniem

Re: Dr Atkins dieet

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-10 19:07

Alcohol is een en al suiker, dat dus iig niet doen! Als je iets anders wil dan water kan je wel een light frisdrank nemen.