Knieklachten, advies gevraagd

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

sjaslique

Knieklachten, advies gevraagd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-03-10 09:10

Hallo bokkers,

Op 3 januari 2009 ben ik van het paard gevallen, hierbij ben ik met grote kracht terecht gekomen op mijn gestrekte rechter been. Op dat moment vrijwel nergens last van. Enige tijd daarna begon mijn knie en enkel zeer te doen. Enkel is na een tijdje overgegaan. Met mijn knie ben ik meerdere malen naar de HA geweest. Doorverwezen naar de fysio, maar dit heeft niks uitgehaald.
Ik kan mijn knie niet goed strekken, tenminste geen eindstrekking, en wanneer ik een tijdje gezeten heb, loop ik de eerste paar stappen mank, daarna voel ik het nog steeds, maar valt er mee te lopen. Tevens kan ik niet in kleermakerzit zitten, dan ga ik door de grond.
Het vreemde is dat het het ene moment heel actief is met veel pijn en vervolgens is het alleen maar sluimerend aanwezig. Iemand misschien tips of adviezen?

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-10 09:41

Klinkt wel alsof er iets gescheurd is. Een verrekking gaat meestal met een week of 6 a 8 wel weg.
Misschien toch eens terug naar je HA en vragen of het niet nodig is dat er een scan gemaakt wordt.

NessaX

Re: Knieklachten, advies gevraagd

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-10 19:20

sjaslique

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-03-10 22:37

Inmiddels heb ik ook een andere HA omdat ik verhuisd ben, maar ik vind het altijd zo banketstaaf als je voor niks naar de HA gaat.

@ NessaX: Die site heb ik inderdaad al bekeken, maar bedankt voor je tip.

Ashley5

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-10 23:19

Tja, misschien kan je, als je alles hebt gehad, misschien eens de podoloog proberen. Die kijken naar hoe je loopt en of je daarmee je knie belast.

Ik heb andere knieproblemen (geboorteafwijking), maar ik loop nu met zooltjes die zo werken dat ik echt heel erg weinig pijn over houd.

Misschien schiet je er niks mee op, maar ik weet uit ervaring dat je op het einde echt alles wilt proberen! ;)

sjaslique

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-03-10 16:55

Ik ben al wel bij een podotherapeut geweest en heb steunzolen.

astriidj

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-10 17:22

Ik zou echt nog een keer naar de HA gaan, dit is echt niet niks. Heeft je vorige HA niks kunnen vinden?

sjaslique

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-03-10 17:35

Nee die heeft eens iets gezegd in de trant van voetbalknie??? Heel vreemd en dat het kapsel beschadigd was, maar mij lijkt dat dat toch wel over zou moeten zijn na meer dan een jaar.

astriidj

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-10 18:57

Als de meniscus is beschadigd (dat lees ik op internet onder voetbalknie) kan het vanzelf overgaan, maar als de klachten blijven doen ze soms een kijkoperatie. Heb je verder wel genoeg rust gehad? Misschien dat spierversterkende oefeningen iets kunnen helpen (fysio?). Ik zou toch nog een keer naar de HA en kijken wat die zegt, en anders om een doorverwijzing naar een orthopeed vragen :j

sjaslique

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-03-10 19:11

Ja ik heb wel het idee om wederom naar de HA te gaan, eens kijken wat die er van zegt.
Op het moment dat ik van het paard gevallen ben voelde ik er niks aan, paar dagen daarna wel wat, maar dat is steeds meer geworden. Fysio heb ik ook al gehad, maar wellicht niet de goede oefeningen of niet lang genoeg. We zullen het zien, zal morgen de HA eens bellen.