Lynske78 schreef:Een stoma is zelf bij de ziekte van Crohn zeldzaam en deze zetten ze niet zomaar. Als het echt heel erg is kunnen ze een stukje tussen je darm uithalen en de uiteinde weer aan elkaar zetten.
Maar Crohn is een andere ziekte dan CU, wat TS heeft. Het zijn zusjes van elkaar maar CU ' beperkt' zich tot de dikke darm en Crohn kan in het hele spijsverteringskanaal zitten.
Ik begrijp je angst voor het krijgen van een stoma heel erg goed, ook al hoeft dat nooit te gebeuren, als je ziekte zo actief is is dat wel waar je bang voor bent. Dat je van het fora niet vrolijk wordt dat snap ik. Iedereen wil zijn verhaal kwijt en schrijven dat tot in de details op. Dat is heel goed maar als je zelf net gehoord hebt dat je een chronische ziekte hebt zit je niet op de erge details van anderen te wachten.
Wat Wennie zegt kan ik me invinden. Het is een rouwproces waar je in zit, en het zal tijd nodig hebben om te accepteren dat je CU hebt. Maar ondanks dat de ziekte zwaar kl*te is je leert er uiteindelijk mee omgaan. Maar dat heeft tijd nodig, en niemand kan je vertellen hoe lang dat duurt.
Wat betreft het erover willen praten, ik weet niet bij welk ziekenhuis je zit. Maar bij sommige poli's hebben ze medische psychologen met je kan praten. Die weten waar je het over hebt en dat weten psychiaters vaak niet. Met alle respect maar praten met iemand die alles weet van deze ziekte, en de medicijnen, is veel fijner dan met iemand die dat niet weet. Als dat niet bij je poli hebt kan je behandelende arts je vast verder helpen. Dat is helemaal niet gek, je bent een jonge meid en CU is niet niks.
Veel sterkte!