Voorwerp in oog, nu hoofdpijn..

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

xDramaQueen

Voorwerp in oog, nu hoofdpijn..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-03-10 12:35

Vrijdag kreeg ik van mijn collega een zware stevige liniaal in mijn oog, hij gooide hem als een boomerang en ik zat op een meter afstand waardoor hij erg hard in en tegen me (open) oog aankwam.

in eerste instantie raakte in paniek het is namelijk het énige oog waar ik nog mee kan zien ik heb even met een waas gelopen (alsof er een krasje in mijn oog zat) maar dit verdween ik ben dus niet naar de dokter gegaan, naast mijn oog heb ik een kras van de liniaal schade viel dus wel mee dacht ik, maar toen ik zaterdag wakker werd kon ik niet omhoog komen van de hoofdpijn ik ben dus toch maar even naar de HAP geweest want eromheen en me oogbal deed heel erg veel pijn, rust en pijnstillers zouden me goed doen.

Maar nu is het zondag, ik zit vol van de pijnstillers en ik heb nog zo'n pijn aan mijn oogbal en eromheen, als ik recht kijk gaat het wel maar vooral naar boven kijken en opzij doet erg veel pijn een soort hele zware druk en dat trekt door naar mijn hoofd en ik heb weer zo'n vreselijke hoofdpijn..

ik vraag me af of ik morgen toch nog even naar mijn eigen HA ga en ik zou graag willen weten wie ook iets soortgelijks heeft gehad en hoelang het heeft geduurd en wat jullie er tegen hebben gedaan?

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Re: Voorwerp in oog, nu hoofdpijn..

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-10 12:36

Klinkt toch niet goed.
Kun je niet naar de spoedarts gaan? (Hoe heet dat ook alweer? := )
Je oog is ontzettend belangrijk en zo te horen zeker voor jou. Ik zou er niet nog een dag mee rondlopen.

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-10 12:37

Ik heb het zelf niet gehad maar raad je wel aan om morgen toch naar je eigen huisarts te gaan.Succes en beterschap.

Sientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-10 12:38

Ik zou geen dag, zelfs geen uur meer wachten en me gaan melden bij de spoeddienst.

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-10 12:38

Als dat je enige goede oog is, zou ik terug gaan en vragen of ze echt een oogarts op kunnen trommellen..

Hebben ze ook je oog goed gespiegeld van binnen en van buiten op de hap? Zodat ze goed je netvlies konden beoordelen?

xDramaQueen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-03-10 12:38

Cayenne schreef:
Klinkt toch niet goed.
Kun je niet naar de spoedarts gaan? (Hoe heet dat ook alweer? := )
Je oog is ontzettend belangrijk en zo te horen zeker voor jou. Ik zou er niet nog een dag mee rondlopen.

huisartsenpost?
daar ben ik geweest :j maar ik word denk ik toch liever doorverwezen naar een oogarts maar volgens mij werken die niet op zondag :=

Charlie_P

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-10 12:40

Geen ervaring, maar wel je er toch even sterkte mee wensen. Kan me voorstellen dat je flink geschrokken bent nl, juist omdat je alleen nog met dat oog goed ziet. Opzich klinkt het wel logisch dat je er nog last van hebt, een lineaal in een open oog komt flink aan denk ik zo. Zou er idd zeker nog even mee naar je eigen ha gaan. Sterkte!

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-10 12:41

Maar de HAP kan je doorverwijzen naar de spoed eisende hulp en die kunnen een oogarts optrommellen..

xDramaQueen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-03-10 12:42

Sjolvir schreef:
Als dat je enige goede oog is, zou ik terug gaan en vragen of ze echt een oogarts op kunnen trommellen..

Hebben ze ook je oog goed gespiegeld van binnen en van buiten op de hap? Zodat ze goed je netvlies konden beoordelen?

:n maar de pijn is nu dan wel erger als gisteren, gisteren was de hoofdpijn het ergst.

ik ga zo denk ik toch maar de HAP nog een keer bellen maar het liefst wil ik gewoon een oogarts..

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-10 13:11

Ja je moet gewoon bellen en zeggen dat je een oogarts wil.
Er zijn er ook die op zondag werken en anders opgeroepen worden.Laat je niet afschepen hoor,je hebt recht op een controle door een oogarts.Die artsen hebben meer verstand van het oog dan een H.A.

Juangi

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-10 13:13

Leuke collega heb je dan! Ik zou naar het ziekenhuis gaan! Huisarts(post) hebben meestal niet zo erg vestand van die dingen!

__danielle__

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-10 13:15

nou ik zou ook zeker voor de optie van Sjolvir gaan hoor! er zijn altijd artsen die op oproep staan op zondag (zou mooie boel zijn als je nooit eens op zondag naar het ziekenhuis zou kunnen gaan met een spoedgeval)
succes!

Suelza

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-10 13:16

Hmmm, ze zullen, neem ik aan, wel direct naar evt. beschadigingen hebben gekeken in je oog (fluor?!). Dus als er daadwerkelijk een cornea erosie (hoornvliesbeschadiging) zou zijn, dan had jouw HA jou wel doorgestuurd.

De pijn in je hoofd is verklaarbaar. In jouw ogen lopen zoveel zenuwen dat als daar pijn ontstaat je echt barstende koppijn krijgt. daar doe je niets aan en is ook nagenoeg niet te verdoven...

Zelf ben ik net, sinds 7 maanden ziektewet, weer aan het werk, na een bijzonder grote cornea erosie in mijn rechteroog. In mijn geval moest er zelfs een lens op mijn oog geplakt worden, omdat er zo'n grote beschadiging was. Inmiddels ben ik redelijk hersteld alleen is mijn zicht nog matig.

Als er sprake zou zijn van een diepe beschadiging, hadden ze jou echt wel doorgestuurd. Ik zou even afwachten, gemiddeld duurt het volgens mij een dag of 3 a 4 voor de meest heftige pijnklachten verdwijnen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-10 18:32

Ik zou naar de EHBO van het ziekenhuis gaan. Mijn neef heeft ook zoiets gehad en toen is er een vuiltje in zijn oog achter gebleven waardoor hij knallende koppijn kreeg. Omdat hij er niets aan deed moest hij later geopereerd worden.

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-10 23:26

Je kan niet alleen beschadiging op je oogbol hebben ook door de klap erachter..
Die op je cornea kunnen ze inderdaad zichtbaar maken met fluorescine en een spleetlamp.

Die achter in je oog, moeten ze echt spiegelen, vaak vooraf gegaan door druppels in je oog, waardoor je pupil wijd gaat staan, zodat als ze door je lens heen willen kijken ze ook nog wat zien. (aangezien anders uiteraard door het lampje je pupil kleiner wordt, normale reactie op licht)

Hopelijk is het niets ergs en alleen een reactie in de vorm van hoofdpijn. Wat overigens heel goed zou kunnen.

Beterschap.

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-10 23:31

Ook ik zou zeker morgenroeg je direct melden bij je arts.
Ik had het vanmorgen vroeg al gedaan!!

Mijn broertje is slechtziend, en toen hij iets in zijn oog had gehad heeft de HA hem direct door gestuurd naar een oog arts.
Puur omdat elk procent zicht belangrijk is voor hem!!!

xDramaQueen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-03-10 23:47

ik heb vanmiddag eventjes gelegen met een paracetemol, hoofdpijn weg, maar de pijn in me oog bleef, mocht het morgen nog niet gaan ga ik langs de HA en wil ik naar mijn eigen oogarts :j

Stopcontact

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-10 00:08

Jeetje lekkere collega.. :\

Ik zou het zekere voor het onzekere nemen, gewoon gaan als je het niet vertrouwd! Maar, je zegt, mijn enige waar ik nog mee kan zien..dan zou ik helemaal geen risico's nemen!

Sientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-10 10:26

Hoe is het nu?

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-10 11:07

Ja ben ik ook wel benieuwd naar.
Denk dat TS nu bij haar eigen H.A. is?of bij de oogarts?

Lotje02

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-10 11:17

Ik heb ooit een tak in mijn oog gekregen tijdens een buitenrit en toen heb ik ook lang rondgelopen met een waas en koppijn. Ik ben toen wel voor alle zekerheid langs de dokter gegaan. Bij mij was er toen niks aan de hand en na een paar dagen was het ook over, maar ik zou met je oog geen risico nemen en toch langs de dokter gaan.

Charlie_P

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-10 11:18

Hoe gaat het nu met je TS?

xDramaQueen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-03-10 14:38

goed eigenlijk, dankjewel!

Ik heb vanochtend me HA gebeld, maar ik had geen hoofdpijn meer en nog een lichte pijn in mijn oog bij naar beneden en boven kijken ik mocht langs komen als ik dat liever zou willen voor de zekerheid maar omdat het nu wel in 1x heel erg vooruit ging heb ik gezegd dat t niet hoefde, mocht ik vrijdag nog pijn hebben in mijn oogbal met draaien dan moest ik wel even komen.