Hockeybal op knie, nu dik en warm

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Ossie96

Hockeybal op knie, nu dik en warm

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-03-10 11:52

Hoi allemaal,
Afgelopen woensdagavond heb ik tijdens de hockeytraining hard een bal op m'n knie gekregen. Meteen proberen te lopen maar dat deed enorm veel pijn. Ben dus gaan zitten met een zak ijs op m'n knie. Toen ik wilde opstaan was hij ernorm stijf en deed flink zeer, toch met pijn en moeite naar huis kunnen fietsen. De volgende dag deed het nog zeerder, ben dus pijnstillers gaan slikken omdat ik anders niet normaal kon lopen. 'S avonds wel weer gaan hockeyen en met flinke pijnstillers ging dat matig. Volgende dag (gister) deed het overdag wat minder pijn en 's avonds met hockeyen ook.
Maar wat mij zorgen baart is dat m'n knie behoorlijk dik is (volgens mij is het vocht) en hij ook duidelijk warmer aanvoelt dan mijn andere knie. Is dit normaal en wat kan ik hier tegen doen? Ik ijs een paar keer per dag en ik smeer ook met zo'n gel tegen de blauwheid...

Wie heeft er raad? Bedankt alvast!

Annick75

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-10 12:15

Au, hockeyballen zijn hard!

Blijven koelen een paar keer per dag, zoals je nu al doet, als je zit pootje omhoog met een kussen onder je knie/onderbeen, zodat je knie hoger ligt dan je heup en eventueel paracetamol vervangen door of combineren met ibuprofen.

Dat warme gevoel kan betekenen dat er een soort ontstekingsreactie is. Door de klap op je knie/knieschijf kan het kraakbeen zijn gaan irriteren of onsteken. Een ontstekingsreactie zonder bacteriën dus. Ibuprofen werkt ontstekingsremmend. Verder lijkt het mij verstandig om maandg even contact op te nemen met de huisarts als de zwelling niet minder wil worden of als je het echt niet vertrouwt vandaag even de huisartsenpost bellen en overleggen of zij het nodig vinden dat je even langs komt.

De laatste keer dat ik zo'n ontstekingsreactie had, door een andere oorzaak trouwens hoor, kreeg ik diclofenac voor geschreven. Het is wel verstandig daar even een maagbeschermer bij te vragen, mocht het zover komen.

Beterschap!

amillia

Re: Hockeybal op knie, nu dik en warm

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-10 16:10

En ik maar mopperen dat ik dinsdag een hoef op m'n knie gehad heb. Rust was voor mij alles, kan nu weer goed lopen. Misschien is dat een idee?

Ossie96

Re: Hockeybal op knie, nu dik en warm

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-03-10 19:05

Bedankt voor je reactie Annick! Ik zal er idd even op letten dat ik m'n been omhoog houdt zodra ik zit. Ook zal ik eens proberen om ibuprofen te slikken, misschien helpt dat beter. Ik wist trouwens niet dat dat ook ontstekingsremmend werkt, ik zal gauw even naar de kast rennen zo ;)
Ik houdt de zwelling in de gaten. Bedankt voor je reactie nogmaals!

@ amillia: ik denk dat ik me er idd maar even bij neer moet leggen door rust te nemen en m'n been omhoog te houden.... Het is niet anders :)

Annick75

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-10 20:06

Graag gedaan! Wel even in de gaten houden dat je van ibuprofen minder mag hebben per dan van paracetamol hè.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-10 21:58

Ik zou eerlijk gezegd gewoon naar de HA gaan ipv zelf zitten dokteren :) Maar koelen kan natuurlijk altijd :j
Dat het zo opgezwollen is kan namelijk ook wijzen op een kneuzing o.i.d.

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-10 22:01

Weet je zeker dat er geen bloeduitstorting zit? Want in dat geval moet je de eerste dagen even voorzichtig zijn met Ibuprofen of Diclofenac, als het echt een onstekingsreactie is dan kan het wel veel goed doen.
Koelen en hoog houden is in ieder geval belangrijk probeer ook met een kussen onder je been te slapen.