strakker in het vel en dus ook afvallen?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Davinia_

strakker in het vel en dus ook afvallen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-03-10 08:54

Ik ben 1.67m en weeg 47 kilo. Niet echt veel dus. Heb dunne benen en armen en en smal bovenlichaam. Ik heb nog geluk dat ik nog beetje borst en kont heb :D Maar ik heb ook een klein buikje, altijd al gehad, ook als ik ondergewicht had.
Maar ondanks dat ik smal ben, zit ik niet strak in m'n vel.
Nu wil ik eigenlijk graag gaan sporten, maar ik ben bang dat ik afval en aangezien ik nu al maatje XS/S heb, zit ik er niet echt op te wachten om nog eens af te gaan vallen, want ik wil niets liever dan wat dikkere benen :p
Maar is het dus zo dat als je gaat sporten om strakker in je vel te zitten, dat je dan ook echt afvalt en een nog kleinere kledingmaat krijg?

Anoniem

Re: strakker in het vel en dus ook afvallen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-10 08:56

Nee hoor. De goede combinatie van voeding en sport zorgt ervoor dat je strakker in je vel gaat zitten zonder af te vallen.
Tip: Ga naar een sportschool waar je begeleiding krijgt! Deze mensen kunnen je helpen met de oefeningen die je 'moet' doen & je helpen met je eetpatroon.

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-10 08:57

Niet strak in je vel? Ik weeg 20kg zwaarder en ben even groot als jij....

Ga eerst een naar de HA. Daarna naar een goede sportschool. Het is namelijk afhankelijk van je hartslag en soort training of je vet verbrand of spieren opbouwt!

Davinia_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-03-10 09:03

Ik noem mezelf absoluut niet dik.. Voordat mensen dat gaan denken! Ik zou zelf wel willen dat ik eens wat dikker was.
Maar ik heb al jaren niet meer gesport, dus ik heb geen spieren meer enzo.
Sportschool heb ik al eens geprobeerd, helaas was de begeleiding echt flut. Misschien maar eens op zoek naar een andere sportschool.

brennie85

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-10 09:08

Gewoon lekker gaan sporten en daarbij meer gaan eten. Dan val je als het goed is ook niks af. Inderdaad wat hierboven al gezegd wordt, in de sportschool kunnen ze je hiermee helpen. Ook de dietiste ofzo, die kunnen een voedingsprogramma voor je maken aan de hand van het sporten.
Succes ermee

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-10 11:15

Tussen strak in je vel en dik zit inderdaad wel een verschil.
Zou inderdaad gewoon bij de sportschool even vragen hoe en wat :j Dat je gewoon wel sterker wordt en strakker in je vel komt te zitten zonder af te vallen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-10 23:26

Er wordt idd vaak gedacht dat wanneer je slank bent je ook automatisch strak in je vel zit. Maar dat is natuurlijk onzin.
Ga naar een sportschool en overleg daar met een coach. Waarschijnlijk hoef je niet bijster veel cardio te doen en kan je eerder beginnen met wat krachttraining, hier groeien je spieren van en waarschijnlijk kom je door spiermassa zelfs iets aan.

Hawai

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-10 23:31

Spieren wegen meer als vet, dus met goed begeleiding zul je waarschijnlijk en aankomen en spieren kweken.

Marieke1495

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-10 08:48

Hmm, hier herken ik me zelf in. _O-
Ik eet nu iets minder dan normaal & doe buikspieroeveningen, hopelijk helt het. :')
Veel succes.