Waarom altijd negatief praten over tienerzwangerschappen?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Moon

Waarom altijd negatief praten over tienerzwangerschappen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-03-10 22:52

Ach, aangezien nu overal zwangerschapstopics als paddenstoelen uit de grond schieten kan ik mijn eeuwenoude vraag ook wel gaan stellen :)

Waarom word er altijd zo negatief gepraat over tienerzwangerschappen.
Zelf ben ik niet zwanger.. En hier wil ik liever nog wel een tijdje mee wachten ivm met toekomst en altijd.
Maar een meisje uit de vriendenkring is nu al ver over de 20 weken (precies weet ik momenteel niet).
Het kindje is een 'ongelukje', maar toch heeft ze het besloten te houden.
Overal en altijd hoor je dan de reactie :"ooh,! is ze zwanger?! wat erg!".
En die reactie, aan de ene kant wel logisch.. Maar toch, het is een zwangerschap. een kindje wat in je buik groeit. Ze gaat ongetwijfeld moeilijke tijden krijgen, maar ze krijgt er ook zoveel moois voor terug!
Waarom denkt niemand hier aan? Waarom is het allemaal alleen maar verschrikkelijk?

Hoe prachtig is het als ik mijn handen op haar buik leg, ik een klein hoofdje verneem.
Das toch prachtig!
Waarom worden krijgen jonge moeders/zwangere meiden altijd zulke negatieve reacties?

Terpstra

Re: Waarom altijd negatief praten over tienerzwangerschappen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-10 22:54

Ik denk dat dat komt omdat ze er dus a) niet bewust voor gekozen heeft en b) omdat ze nog jong is en er zoveel meer dingen in het leven zijn die ook mooi zijn maar die ze nu moet gaan missen of op een andere manier gaat beleven omdat ze een kindje krijgt.

Princesspres

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-10 23:00

nouja omdat blijkt dat jonge meiden , in de meeste gevallen nou eenmaal niet goed prioriteiten kunnen stellen...
anders hadden ze wel beter hun best gedaan om niet zwanger te raken en er voor gezorgt dat ze een betere toekomst voor het kindje te bieden
(alsin het afmaken van een opleiding of zorgen voor een vaste baan , eigen huis , vaste relatie)
de meiden die jong zijn en dit allemaal wel op een rijtje hebben en volwassen zijn voor hun leeftijd , prima! toppie , maar in de praktijk blijkt vaak anders....

Judje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-10 23:02

Natuurlijk moet het krijgen van een kindje super mooi zijn (ben zelf geen moeder en ook niet van plan dat te worden), maar het brengt ook zoveel verantwoordelijkheden en imo ook beperkingen met zich mee (bedoel ik niet verkeerd, maar er moet er altijd iemand bij zijn en ook school enz. wordt vaak lastiger, ook vaak door geld enz. en voor werk moet je weer oppas/opvang betalen enz. en noem maar op).

Ik denk dat dat de meeste mensen, die zo praten dat vooral zo doen vanuit bezorgdheid. Zelf heb ik een vriendin die vroeg moeder is geworden (ook 'ongelukje') en iemand uit de buurt, die ook vroeg zwanger is. Natuurlijk het is mooi, maar onderschat het niet wat een verantwoordlijkheid het is en hoe het zeker zo'n jonge meid vaak nog beperkt.

Zoals hierboven dus gezegd is het vaak nog geen 'huisje-boompje-beestje' moment voor deze tieners en zijn er qua situatie vaak nog (lang) niet klaar voor.
Laatst bijgewerkt door Judje op 04-03-10 23:03, in het totaal 1 keer bewerkt

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-10 23:02

aaach wat lief
een babytje, er word vaak erg makkelijk over gedacht
vaak zijn tienermoeders nog niet volwassen, denken er veel te makkelijk over, maken opleiding niet af...
zeg niet dat dat bij iedereen zo is, maar in veel gevallen wel
je hoort in je tienerjaren te feesten, naar school te gaan en plezier te maken, niet elke avond thuis te zitten met een kleintje in bed

zeker is een zwangerschap mooi, maar het is niet alleen maar leuk en lief hoor
je bent de rest van je leven verantwoordelijk voor een ander

JodieR

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-10 23:05

princesspres : Ik ben daar heel eerlijk gezegd niet mee eens, Je kan ook zwanger worden door de anti conceptie heen (mij ook overkomen, door de pil. slikte hem altijd trouw!)
Op moment ben ik gestopt met de opleiding, werk kon ik niet meer vinden ( contract werd niet verlengd) Maar toch, vind ik zelf, dat ik mijn dochter wel een goeie toekomst heb te bieden.
Mijn vriend verdient 'redelijk' goed. En we kunnen goed rondkomen van zijn salaris.

Verder ja, ik kan niet meer stappen, ik ben volwassener geworden dan mijn leeftijdsgenootjes. Maar ik geniet er volop van. Ik ga zomenteen weer met een opleiding beginnen. Mijn ouders/schoonouders willen oppassen als wij een keer wegwillen.

Het ligt er net aan hoe je het zelf oppakt, en of je daar je leven voor wil veranderen.

Muisbal

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-10 23:09

Het lijkt mij vreselijk om nu al een kind te krijgen... En dan ben ik al bijna 20. Ik moet nog zoveel doen om goede fundering aan te leggen voor de rest van mijn leven. Een kind zou die fundering flink te kort doen.
En zeker als een meisje nog jonger is dan ik, staat dat erg school en naar mijn mening ook sociale ontwikkeling in de weg. Mijn reactie is ook 'wat erg' als ik zoiets hoor. Alleen zadel ik de betrokkene zelf niet met die mening op, zij kiezen ervoor. Dat ik hun keuze niet kan begrijpen vanuit mijn opzicht is een ander verhaal, maar daar wil ik hun niet mee bezwaren.

Blackberry28

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-10 23:11

Er word vaak negatief over gedaan, omdat het bij tieners nog niet in de planning zit en het daardoor vaak problemen met zich meebrengt. Nog thuis wonen, geen of weinig inkomen en nog met een opleiding bezig zijn. Maar als zo'n meisje er gewoon voor wil gaan en steun krijgt van familie en vrienden hoeft het natuurlijk helemaal niet zo negatief te zijn allemaal. Ken ook een aantal voorbeelden waar het uiteindelijk wel op z'n pootjes terecht komt.

Tivoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-10 23:11

Oh goody :D
Weer een tienermoedertopic...

Hier zijn al een aantal stevige discussies over geweest,en ze eindigen allemaal in het zelfde : welles-nietus :Y)

Deze keer doe ik niet meer mee :+

Edit: o.a [LZP] Tienermoeders, hoe denken jullie erover?

Joyckuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-10 23:15

Ik ken een heleboel tienermoeders, (die nu inmiddels ook alweer de nodige jaren ouder zullen zijn) het grootste deel daarvan was helaas aan de (soft)drugs en sommige ook aan de drank... Dat niet alleen, bijna allemaal gingen ze niet meer naar school en waren werkloos en sommige hadden daarna nog het ene vriendje na het andere...

Ik wil er zeer zeker ook niet negatief over doen, er zijn ook zoveel goede tienermoeders, echt geweldige meiden die hun jeugd aan de kant hebben gezet uit liefde voor het kind en hun leven goed op de rails hebben! Dit mag zeer zeker ook gezegd worden!

Ik ben overigens zelf op mijn 16de moeder geworden van een lieve zoon. Deze meiden ken ik via een project waarbij ik uiteindelijk weg ben gegaan omdat ik mij er niet tussen vond horen. Ik ging wel naar school, ik ging wel verder met mijn leven, ik gebruik geen drugs etc, ik ben gewoon 100% voor mijn kind gegaan.

Princesspres

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-10 23:15

@b_rowny:
dat snap ik allemaal wel..

en ook van die antoconceptie pil , toch vind ik dat je nog wel rekening moet houden dat de pil ding niet 100 procent veilig is.
ik vind ook dat je dan een keuze maakt als je onveilige seks hebt.
nu ben je zwanger geworden en is het misschien allemaal op zijn pootjes terecht gekomen , maar je had ook aids of hepatitis b op kunnen lopen...

je bent nu gestopt met je opleiding en het zal niet makkelijk worden om een nieuwe opleiding te gaan volgen of om straks weer te gaan werken.
ik veroordeel je niet absoluut niet , en als jullie denken het kindje een stabiele toekomst kunnen bieden , wie ben ik dna om te zeggen dat jullie dat niet zouden kunnen.
zelf ben ik 22 , kan dus geen tienermoeder meer worden, heb het huisje boompje beestje verhaal , ik wil nog geen kinderen omdat ik mezelf nog wil ontwikkelen en dingen voor mezelf doen , die straks met kinderen minder makkelijk zouden kunnen gaan.
zou ik nu ondanks anticonceptie toch zwanger worden dan is het kindje meer dan welkom!

Princesspres

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-10 23:16

Joyckuh schreef:
Ik ken een heleboel tienermoeders, (die nu inmiddels ook alweer de nodige jaren ouder zullen zijn) het grootste deel daarvan was helaas aan de (soft)drugs en sommige ook aan de drank... Dat niet alleen, bijna allemaal gingen ze niet meer naar school en waren werkloos en sommige hadden daarna nog het ene vriendje na het andere...

Ik wil er zeer zeker ook niet negatief over doen, er zijn ook zoveel goede tienermoeders, echt geweldige meiden die hun jeugd aan de kant hebben gezet uit liefde voor het kind en hun leven goed op de rails hebben! Dit mag zeer zeker ook gezegd worden!

Ik ben overigens zelf op mijn 16de moeder geworden van een lieve zoon. Deze meiden ken ik via een project waarbij ik uiteindelijk weg ben gegaan omdat ik mij er niet tussen vond horen. Ik ging wel naar school, ik ging wel verder met mijn leven, ik gebruik geen drugs etc, ik ben gewoon 100% voor mijn kind gegaan.

dat bedoelde ik dus ook te zeggen echt een hele dikke duim voor de meiden die het wel goed voor elkaar hebben gekregen!!!
maar helaas zijn dat er gewoon minder dan degene die wel in de penarie zitten

Lara_Silver

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-10 23:27

Negatief? Omdat het onverstandig, dom, enz enz enz enz is. Begrijp het niet, zal het nooit begrijpen en zal heel zeker abortus plegen! Je kind heeft geen mooie toekomst, jij als zeer jong individu hebt niet de middelen om een kind volwaardig te onderhouden. Leuk, de rest van je leven zwoegen met een kassabaantje omdat je door tijdgebrek je ware opleiding niet af kan maken. Jij en je kind zullen hier werkelijk de rest van je leven de gevolgen van voelen.

Overdrijf ik? Nee, ik vind van niet. Ik vind dat als je aan kinderen begint je deze een volwaardige toekomst hoort te bieden. Een ontspannen toekomst, dus niet een waarbij jij je het licht uit de ogen moet werken, of nog erger, in de bijstand zit. Als tienermoeder heb jij een minimale kans je opleiding af te maken, dus ook een minimale kans op een volwaardige baan en dus al helemaal een minimale kans op een ontspannen leven. Met ontspannen bedoel ik een baan die de kosten dekt, zonder dat je overdreven hard werkt, tijd hebt voor je kindje en geen grote zorgen hebt. Daarom vind ik tienermoeders zelfs egoïstisch, omdat ze het kind imo geen goede toekomst kunnen bieden.

Nog erger, kindermoeders die teruggrijpen op de hulp van hun moeder. Die heeft zojuist bijna 18 jaar van haar leven gegeven jou op te laten groeien en dan kom je haar weer lastig vallen met een nieuw kind om groot te brengen. Als je kiest voor een kindje moet je zorgen dat je het een goede toekomst kan bieden. Mijn post zal wel zeer verontwaardigde reacties opleveren, velen die het persoonlijk opvatten etc. Daarom maak ik nu al duidelijk dat dit mijn persoonlijke mening is, geen feit, en dat men hier maar mee doet wat men wil.

Kortom vind dat er vandaag te dag veel te licht over kinderen gedacht word. Ik zou zelf voor mijn 30e absoluut abortus plegen, omdat ik voor mijn 30e genoeg dingen heb te doen waar ik geen kind bij kan gebruiken. Net als mijn moeder destijds. Zou het dan ook niet eerlijk vinden voor het kind overigens, wil die namelijk een goede toekomst bieden. Waarschijnlijk gaat mijn post door velen persoonlijk opgevat worden, etc. Daarom maak ik nu al duidelijk dat dit mijn persoonlijke mening is en dat iedereen er maar mee doet wat hij/zij wil.

whoopylover

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-10 23:36

Lara_Silver schreef:
Negatief? Omdat het onverstandig, dom, enz enz enz enz is. Begrijp het niet, zal het nooit begrijpen en zal heel zeker abortus plegen! Je kind heeft geen mooie toekomst, jij als zeer jong individu hebt niet de middelen om een kind volwaardig te onderhouden. Leuk, de rest van je leven zwoegen met een kassabaantje omdat je door tijdgebrek je ware opleiding niet af kan maken. Jij en je kind zullen hier werkelijk de rest van je leven de gevolgen van voelen.

Overdrijf ik? Nee, ik vind van niet. Ik vind dat als je aan kinderen begint je deze een volwaardige toekomst hoort te bieden. Een ontspannen toekomst, dus niet een waarbij jij je het licht uit de ogen moet werken, of nog erger, in de bijstand zit. Als tienermoeder heb jij een minimale kans je opleiding af te maken, dus ook een minimale kans op een volwaardige baan en dus al helemaal een minimale kans op een ontspannen leven. Met ontspannen bedoel ik een baan die de kosten dekt, zonder dat je overdreven hard werkt, tijd hebt voor je kindje en geen grote zorgen hebt. Daarom vind ik tienermoeders zelfs egoïstisch, omdat ze het kind imo geen goede toekomst kunnen bieden.

Nog erger, kindermoeders die teruggrijpen op de hulp van hun moeder. Die heeft zojuist bijna 18 jaar van haar leven gegeven jou op te laten groeien en dan kom je haar weer lastig vallen met een nieuw kind om groot te brengen. Als je kiest voor een kindje moet je zorgen dat je het een goede toekomst kan bieden. Mijn post zal wel zeer verontwaardigde reacties opleveren, velen die het persoonlijk opvatten etc. Daarom maak ik nu al duidelijk dat dit mijn persoonlijke mening is, geen feit, en dat men hier maar mee doet wat men wil.

Kortom vind dat er vandaag te dag veel te licht over kinderen gedacht word. Ik zou zelf voor mijn 30e absoluut abortus plegen, omdat ik voor mijn 30e genoeg dingen heb te doen waar ik geen kind bij kan gebruiken. Net als mijn moeder destijds. Zou het dan ook niet eerlijk vinden voor het kind overigens, wil die namelijk een goede toekomst bieden. Waarschijnlijk gaat mijn post door velen persoonlijk opgevat worden, etc. Daarom maak ik nu al duidelijk dat dit mijn persoonlijke mening is en dat iedereen er maar mee doet wat hij/zij wil.

Ik sluit me aan bij deze mening.
(al zou ik er zelf voor kiezen om kinderloos door het leven te gaan)

Equidea

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-10 01:20

Bij mij/ons is er eigenlijk helemaal niet negatief gesproken, alhoewel ik 18 was toen ik zwanger werd.
Ik werd ongepland zwanger, we (ik en vriend) hebben goed de tijd genomen om dingen op een rijtje te zetten.

Nu woonde ik en mijn vriend al samen in een huurhuisje voordat ik zwanger werd, en zijn de inkomsten er, ook zal ik uiteindelijk mijn school gaan afmaken (met een welbesproken tijdelijke pauze), en hebben we eigenlijk meteen al aangeklopt bij instanties die ons konden helpen. (ik zou arrogant en naief zijn, als ik gedacht had dat ik alles allemaal al wel wist...).

Maar ik heb wel het idee dat niet elke tienerzwangerschap zo aangepakt word, vaak een kind die een kind krijgt.

Zorry

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-10 01:55

Ik heb helaas ook vaak genoeg negatiefe dingen naar mijn hoofd gehad.
Ik was 18 toen ik zwanger was van mijn zoontje en 19 toen ik beviel, jij ik heb dingen gemist.
Maar ja helaas het is nou eenmaal zo, ik werd zwanger terwijl ik de pil slikte.
Mijn vriend en ik zijn er voor de volle 200 % voor gegaan, mijn vriend is heel veel gaan werken toen ik
zwanger was zodat we genoeg spaargeld hadden.
We hebben de eerste 6 maanden na dat mijn zoontje geboren was wel bij mijn moeder gewoont omdat we nog
geen huis hadden.
En nu 5 jaar verder krijg ik de ene na de andere compliment hoe goed we het voor elkaar hebben ondanks we zo jong zijn.
We hebben een mooi huis 3 honden 2 paarden en natuurlijk onze prachtige en lieve zoon.
Nou zal je vertellen ik had nooit gedacht dat mijn leven er zo uit zou zien als ik 24 was, maar zou niet anders meer willen.

Samiyah

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-10 02:22

Als je een tiener bent ben je net kind-af (sommige zijn nog kind..) en een kind kan nou eenmaal geen kind opvoeden.

Ook is de kans vrij groot dat je relatie niet voor eeuwig standhoudt, al helemaal niet als er zoiets ingrijpends gebeurt als een zwangerschap. En dan zit het kindje straks met een gescheiden papa en mama.

En hoe zit het met studie, werk?

Natuurlijk kan het ook goed gaan, maar de realiteit wijst vaak anders uit..

Snadrem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-10 05:25

Lara_Silver schreef:

Dat dekt de lading wel. Ik ben het helemaal met je eens.

Mama_Rianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-10 08:08

Ik ben ook tienermoeder en ook veilig gedaan, maar toch is het fout gegaan. Toen ik er achter kwam was ik al 28 weken zwanger en had ik dus ook geen abortus meer kunnen plegen, waar we ook zeker niet over nagedacht hadden! Wij wonen allebei bij mijn ouders, maar hopen van de zomer samen te wonen. Ik maak mijn opleiding nog af(laatste jaar) en mijn moeder past op als ik naar school ga. Ik kan niet aan Lisanne merken dat ze niet gelukkig is, omdat ik een tienermoeder ben. Ze is altijd harstikke vrolijk, blij, lief en ze komt zeker niks te kort! Het gaat harstikke goed met haar en ik hou harstikke veel van haar!

Stappen deed ik al een poosje niet meer. Heel af en toe gaan we nog weg met wat vrienden.. Het is soms moeilijk, maar het is ook GEWELDIG om zon kleintje op te zien groeien wat helemaal van jezelf is!

Vaak word ik op straat aangesproken of ik niet wat jong bent.. of ze kijken me raar aan als ik met Lisanne rond loop. Maar dat kan me niks schelen, want ik ben een trotse mama! Net als alle andere mama's.. jong of oud. Het maakt niet uit.. je weet allebei even veel als het je eerste kind is, helemaal NIKS!

JodieR

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-10 09:51

@ Princesspriss : Ik heb goed overnagedacht hoe ik het wil hebben, heb ouders die mij steunen en willen oppassen als ik weer een opleiding(of thuisopleiding) / werken wil gaan doen.
Verder was er met geen mogelijkheid dat ik mijn opleiding verder kon afmaken. had weken er tussen zitten met eerste trein heen en laatste trein terug. en dat red je niet met een kleine.

Verder ben ik helemaal eens met smurfjee, mij kijken ze ook aan, van is dat niet erg jong en nu al een kind? maar als mijn vriend er bijloopt weer niet, ( hij is nu 26 )

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-10 09:57

Ik was 18 toen ik zwanger raakte van mijn oudste, en 19 toen ik beviel. Ook ik heb de reacties gehad als 'wat érg, nu kan je nooit meer stappen!' en 'nu kan je een jaar naar Australië wel op je buik schrijven!'

Ware het niet dat ik nooit uitging omdat het niks voor mij is, en ik al helemaal niet van plan was naar Australië te gaan :+

Inmiddels ben ik 24 en moeder van een drietal. Afgelopen zomer heb ik mijn havo afgemaakt (waar ik al mee gestopt was voor er van de zwangerschap sprake was overigens) en ik ben nu bezig met een deeltijd HBO opleiding :)

Heb dus absoluut niet het gevoel dingen gemist te hebben omdat ik kinderen heb gekregen. Eerder dat mijn leven erdoor verrijkt is :+:

Szan

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-10 10:29

Helaas is het gewoon zo dat veel tienermoeders niet een zeer stabiele basis kunnen bieden aan een kind. Vaak hebben ze geen (afgemaakte) opleiding, financiëel is het ook nog wat wankel, de afhankelijkheid van hulp van de omgeving (zoals familie) is erg groot, en ga maar door.

Desalniettemin zijn er gelukkig ook veel tienermoeders die het heel netjes oplossen en er helemaal voor gaan, en hun kind toch een stabiel en goed leven kunnen bieden :j
Een vriendin van me was 18 toen ze per ongeluk zwanger raakte, meteen na de eerste keer sex. Haar vriend liep er eerst ook voor weg. Inmiddels zijn we drie jaar verder en wonen ze samen, is ze zwanger van een tweede kindje, heeft ze haar opleiding in deeltijd afgemaakt, en gaan ze over een jaartje trouwen. En dat terwijl iedereen in het begin zeker wist dat dit helemaal fout zou gaan ;)

Caroline1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-10 10:42

Lara_Silver schreef:

En omdat veel vrouwen denken zoals jij zijn sommige nooit meer in staat om kinderen te krijgen. Vrouwen hebben na hun 30e toch een grotere kans op miskramen en dergelijke. Dat wordt alleen vergeten. En dan keihard janken en niet snappen waarom het niet lukt. En dat alles omdat er zonodig carriere gemaakt moest worden.

Alles heeft 2 kanten. Als je jong bent is je lichaam in topconditie na een bepaalde leeftijd wordt dat minder. Nu is het niet zo dat ik het afkeur dat vrouwen an hun 30e aan kinderen willen beginnen. Helemaal top. Maar het is geen garantie dat het dan wel van een lijen dakje gaat.

Meest ideale leeftijd is tussen je 20e en 24e als ik me niet vergis. Dan ben je dus geen tiener meer maar nog wel jong. Vind het dus ook onzin dat veel mensen zo onnodig lang wachten en alleen omdat ze denken dat het dan allemaal makkelijker is.

Ik vind tienermoeder ook zeker niet ideaal. Je kunt beter wachten tot je alles beter voor elkaar hebt maar tot je 30e wachten zegt 0.
Ook tienermoeders kunnen goed in staat zijn om voor hun kleintje te zorgen. Uiteraard zitten er een paar bij die het nooit zullen leren. Ongeacht leeftijd (Ook mensen ver voorbij 30 kunnen soms nog lang niet toe zijn aan kinderen omdat het zelf nog kleuters zijn)

DinkieToy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-10 11:21

Dan zal ik mijn mening er ook maar even over uitlaten :j

Ik ben nu 19, en zijn al dik een half jaar bezig om zwanger te raken. Er zijn ook 'tieners' die er bewust voor kiezen. Ik hoor van meer moeders, die vroeg hun kinderen hebben gekregen.. Dat ze het weer precies op dezelfde manier zouden doen. Misschien zelfs nog wel op een jongere leeftijd.
Iedereen zegt, ja maar dan kun je niet meer feesten en uitgaan.
So what? Wie ben jij om te bepalen dat een tiener moet feesten en uitgaan.. Als jij op je 19e een kinds krijg, en deze gaat op z'n 20e het huis uit.. Ben je na je 39e weer 'vrij'.
De verantwoordelijkheid zal je altijd houden, dat is zo.. Maar zodra je kind op zichzelf gaat wonen, heb je al een stuk meer vrijheid.. Dan heb ik liever na mn 40e dat ik kan doen en laten wat ik wil.. Als dat ik nu nog 5 jaar hard carriere wil maken..
School kan ik me indenken idd :j maar tegenwoordig zijn ze op school heel flexibel met zwangere moeders.. Je bent er een tijdje uit ivm verlof.. Daarna kun je gewoon weer verder met je opleiding :j

Zoals ik al zei ben ik zelf 19, waarom wij er voor gekozen hebben om nu een kind te nemen? Omdat ik een oudere vriend heb.. Hij heeft al 2 kinderen, een jongetje van 7 en een meisje van 5..
Als wij nu een kind krijgen zitten de kinderen nog mooi dichtbij elkaar met de leeftijden..
Als we nog 10 jaar zouden wachten.. Is het kindje echt een 'nakomertje'. Dat wil lik niet :n dan heb ik liever de leeftijden wat dichter bij elkaar. :j
Daarbij heeft mijn vriend een ziekte..
Nu gaat het nog redelijk goed met hem.. Maar wie zeg dat het over 5 jaar nog zo goed gaat..
Hij heeft het eerste jaar van zijn twee kids ook moeten missen.. Dat wil hij niet nog een keer..
Ook wil ik dat hij als vader zijnde overal bij kan zijn!

Mijn vriend heeft een eigen bedrijfje.. Dat is nu nog wat in de opstartfase.. maar het begint al goed te lopen.. Dus financien is geen enkel probleem.. School kan ik binnen 3 of 4 maanden afronden, dus de opleiding heb ik ook klaar tegen de tijd dat het zover is..
Oppas is evt ook geregeld, en aan ruimte ontbreekt het ons ook niet :n

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-10 11:25

Ik denk dat het algemene beeld nog een beetje is zo van: 16 jarig meisje wat perongeluk zwanger raakt, geen stabiel inkomen, geen stabiele basis. Maar zoals Rock en Smurfje al aangeven kan het ook gewoon goed gaan!
Zelf ben ik nu 20 en moet ik nog lang niet aan kinderen denken hoor. Maar zoals in de situatie van Rock en Smurfje, hartstikke goed toch!
Reacties als: je HOORT op je 16e uit te gaan en niet met kinderen bezig te zijn. Wie bepaalt dat dan? Ik ben een student die op kamers zit. Hoor ik dan ook iedere donderdag uit te gaan en me lam te zuipen? Vast wel, maar ik ben in de 3 jaar dat ik op kamers zit misschien 20 keer uit geweest.

@ Ploegie19: Helemaal met jou eens dus :j