Lara_Silver schreef:Negatief? Omdat het onverstandig, dom, enz enz enz enz is. Begrijp het niet, zal het nooit begrijpen en zal heel zeker abortus plegen! Je kind heeft geen mooie toekomst, jij als zeer jong individu hebt niet de middelen om een kind volwaardig te onderhouden. Leuk, de rest van je leven zwoegen met een kassabaantje omdat je door tijdgebrek je ware opleiding niet af kan maken. Jij en je kind zullen hier werkelijk de rest van je leven de gevolgen van voelen.
Overdrijf ik? Nee, ik vind van niet. Ik vind dat als je aan kinderen begint je deze een volwaardige toekomst hoort te bieden. Een ontspannen toekomst, dus niet een waarbij jij je het licht uit de ogen moet werken, of nog erger, in de bijstand zit. Als tienermoeder heb jij een minimale kans je opleiding af te maken, dus ook een minimale kans op een volwaardige baan en dus al helemaal een minimale kans op een ontspannen leven. Met ontspannen bedoel ik een baan die de kosten dekt, zonder dat je overdreven hard werkt, tijd hebt voor je kindje en geen grote zorgen hebt. Daarom vind ik tienermoeders zelfs egoïstisch, omdat ze het kind imo geen goede toekomst kunnen bieden.
Nog erger, kindermoeders die teruggrijpen op de hulp van hun moeder. Die heeft zojuist bijna 18 jaar van haar leven gegeven jou op te laten groeien en dan kom je haar weer lastig vallen met een nieuw kind om groot te brengen. Als je kiest voor een kindje moet je zorgen dat je het een goede toekomst kan bieden. Mijn post zal wel zeer verontwaardigde reacties opleveren, velen die het persoonlijk opvatten etc. Daarom maak ik nu al duidelijk dat dit mijn persoonlijke mening is, geen feit, en dat men hier maar mee doet wat men wil.
Kortom vind dat er vandaag te dag veel te licht over kinderen gedacht word. Ik zou zelf voor mijn 30e absoluut abortus plegen, omdat ik voor mijn 30e genoeg dingen heb te doen waar ik geen kind bij kan gebruiken. Net als mijn moeder destijds. Zou het dan ook niet eerlijk vinden voor het kind overigens, wil die namelijk een goede toekomst bieden. Waarschijnlijk gaat mijn post door velen persoonlijk opgevat worden, etc. Daarom maak ik nu al duidelijk dat dit mijn persoonlijke mening is en dat iedereen er maar mee doet wat hij/zij wil.
Ik sluit me aan bij deze mening.
(al zou ik er zelf voor kiezen om kinderloos door het leven te gaan)