Ervaringen neus opnieuw laten breken.

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

0kki

Ervaringen neus opnieuw laten breken.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-03-10 21:05

Hoihoi,

Ik ben erg benieuwd of iemand ervaring heeft met het opnieuw laten breken van je neus.
Het zit namelijk zo: Een jaar of 8 geleden ben ik een keer heel hard op mijn neus gevallen, het deed even pijn en het bloedde een heel klein beetje. Er was voorderest niks te zien en ik had nergens last van. Tot een paar jaar terug, toen ik begon te groeien (jaa, neuzen groeien ook:P) Ik kreeg een knik in mijn neus (net een heks:P) en er steekt iets scherps uit (een puntje) over dat scherpe puntje is mijn huid heel dun geworden. Toen ben ik er maar mee naar de huisarts geweest omdat ik mijn neus constant voelde. De huisarts heeft mij toen verteld dat hij gebroken is geweest en hij wilde hem wel opnieuw breken of het zou al met chirugie opgelost moeten worden. Met die informatie ben ik toen naar huis gegaan, want het leek me helemaal geen pretje allemaal. Maar nu, weer een tijdje verder, krijg ik steeds meer last van mijn neus en ik vind het er ook lelijk uitzien en het scherpe puntje vind ik ook niet zo prettig.
Daarom wil ik even weten of iemand dit al eens heeft laten doen en hoe het dan in zijn werk gaat.

groetjes 0kki

Rebel_Jits

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-10 13:42

Volgensmij heeft mijn moeder dat gedaan. Hij stond bij haar ook nog eens scheef (dus dat het kraakbeen niet in dat gat zit, maar er net naast. Snapje? :P ).
Ze heeft het in het ziekenhuis laten behandelen en het was geen pretje. Erna word je hele neus volgeduwd met watten. Als ze die eruit halen, is het net of ze je hersenen meenemen, zo diep zit dat. En nja.. je weet zelf ook wel hoe het is om je neus totaal verstopt te hebben (met slikken, praten, etc.)
Ze is blij dat ze het heeft gedaan, maar wilt het geen tweede keer :P

0kki

Re: Ervaringen neus opnieuw laten breken.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-03-10 20:57

Dankje wel voor je reactie! dat geloof ik graag dat het geen pretje is:P maar ik heb er nu 24/7 last van dus dat zou ik er nog wel voor over hebben..
nog meer ervaringen?

Voltige96

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-10 21:02

als je er 24/7 last van heb zou ik het toch laten doen denk ik, want ten eerste het is dan waarschijnlijk mooier, en je heb er dan even heel veel last van maar daarna als het goed is niet meer!

0kki

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-03-10 21:14

ja dat klopt inderdaad. Vooral die scherpe punt vind ik vervelend, ik heb de hele tijd een vervelend gevoel op mijn neus. Soms vind ik het heel vervelend en vind ik het echt raar uitzien ook, en dan heb ik er weer minder last van en vind ik het wel meevallen, vandaar ook dat ik ervaringen van mede neusbrekers horen:P

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-10 21:20

Bij mij hebben ze tijdens een operatie, tijdelijk, mijn neusbotje eruit gehaald en daarna weer teruggezet.
Ik moet zeggen dat ik die tampons in mijn neus vervelender vond, omdat ik dan door mijn mond moest ademen, dan het eruit halen.
Het was geen jippie gevoel maar een beetje vervelend meer niet.
Ik zou wel bij de drogist homeopatische druppels halen tegen bloeduitstortingen en zwelling dat helpt echt goed als je er van tevoren mee begint.

0kki

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-03-10 21:25

ooh oke, dankjewel voor de tip;) de huisarts zei dat het indd ook via operatie kon, maar dat vind ik wel een groot verschil met opnieuw breken. Operatie lijkt me wel prettiger, omdat je er dan niet zo bewust bij bent. Maar eigenlijk is het allemaal vervelend, misschien moet ik nog eens een afspraakje maken bij de dokter, misschien kan hij me uitleggen hoe het allemaal in zijn werk gaat.