Ik kies voor abortus. Steun en hulp gezocht.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

LifeSucks

Ik kies voor abortus. Steun en hulp gezocht.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-03-10 23:13

Hallo bokt,

Nooit gedacht dat ik met deze reden een topic zou openen, of uberhaubt een schaduwaccount ergens voor zou aanvragen.
En toch is het nu zover...

Korte introductie:
Ik ben een bokker van midden 20 met een relatie van bijna 3 jaar en woon samen.

Ik ben er net achter dat ik ongewenst zwanger ben (na een test), morgen ga ik naar de huisarts om te vragen wat de opties zijn om het te verwijderen en hoe ver gevorderd het is.
Ik zou hier graag met meer mensen over praten, hoe zij het ervaren hebben (de overtijd behandeling of abortus, weet nog niet hoe ver het is en wat het word)/

Voor mij is er geen twijfel over of ik het wel of niet houd, het moet weg.

Na alle ellende afgelopen 3 jaar ben ik er niet aan toe om nu de verantwoordelijkheid van een kind krijgen en opvoeden aan te gaan.
Ik begon met een heftige burnout gekoppeld aan een depressie, met alle gevolgen van dien.
Ik verloor mijn droomstudie, veilige thuisbasis (voor zover aanwezig..), "vrienden", optimisme, en most important; de liefde voor het leven.
Met heel veel knokken en hulp van de mensen die mij toch zijn blijven steunen, mijn echte vrienden, is het me gelukt om hier doorheen te komen, en nog steeds ken ik dalen, maar gelukkig ook steeds meer pieken.
Ik heb weer zin in dingen doen en energie, begin weer met een leuke nieuwe studie, en ook op paardengebied verloopt alles lekker.
Sinds bijna 3 jaar een hele lieve vriend die me door dik en dun steunt.
We wonen nu ruim een jaar samen, en ondanks mijn opvliegende en depressieve periode's hebben we het leuk.

Afgelopen maanden heb ik toch weer een terugval gehad, wat ook doorslag gaf op mijn relatie.
We praten minder en waren minder tot niet intiem met elkaar.
Dit gaf voor mij -heel dom- reden om te stoppen met de pil.
Ik was al wel eens laks, maar heb 'm altijd wel geslikt.
Ook toen het weer beter ging en dus ook de seks weer in de relatie kwam ben ik geen nieuwe strip gaan halen.

Afgelopen maanden ben ik gestopt met roken, en merkte ik vanalles aan mijn lichaam.
Pijnlijke borsten, opgezette buik, buikpijn en soms bijna flauwvallen.
Dat wijdde ik aan het stoppen met roken.
Maar ook mijn menstruatie bleef weg.
Afgelopen weken werd ik steeds stressvoller en emotioneler.
Maar ook dit kon met mijn terugval te maken hebben of troubles op het werk.

Toch groeide ook de angst voor zwangerschap.
Ik durfde inmiddels al geen pil meer te slikken uit angst voor rare bloedingen of weet ik wat..
Nu heb ik vanmiddag eindelijk een test gehaald (2), en ik bleek bij de eerste zwanger. De 2e heb ik niet gedaan.

Morgen bel ik de dokter, daar was het vandaag te laat voor, en dan hoor ik denk ik hoe ver gevorderd het is en wat er aan gedaan kan worden. (ik heb dit nooit eerder meegemaakt dus ken de procedures niet...)
Een vriendin gaat mee, want mijn vriend weet van niks.
(Aangezien we net gister een flinke emotionele ruzie hadden, houd ik het tot ik meer weet voor me.)
als het eenmaal zover is vertel ik het hem uiteraard wel!!

Ik weet dat er veel mensen tegen abortus zijn, maar ik zou graag verhalen en reacties van vrouwen en meisjes (ook per pb welkom :) ) krijgen die er wel voor zijn of die er ervaring mee hebben.

Het is voor mij nu financieel en emotioneel niet verstandig om dit aan te gaan.
Daarnaast wil ik geen kind ter wereld brengen dat eigenlijk niet gewenst is, en die ik geen stabiele omgeving kan bieden.
Bovendien heb ik nog veel tijd en rust voor mezelf nodig, omdat ik eigenlijk net lekker mijn leven op orde heb na 3 jaar.
Alles van mijn plannen zou een kind nu "verpesten".

Wie helpt me?
Wie geeft me raad, advies, verteld me of het pijn doet en of het daadwerkelijk zo'n indruk achterlaat?
Ik vraag niet om veroordeling, ik vraag om raad.

Moderatoropmerking:
Bij deze is het topic weer geopend. Het is prima een discussie te voeren, echter het is niet de bedoeling persoonlijk te worden. Een discussie bestaat uit een goede onderbouwing.

Er zijn veel berichten geplaatst die een regelrechte aanval naar andere bokkers zijn. Natuurlijk zijn er mensen voor en tegen, dat hoort bij een discussie. Maar blijf respectvol naar elkaar toe, ook al begrijp je een keuze niet. Dit soort keuzes zijn niet makkelijk en het is niet nodig om iemand meteen een misdadiger te noemen.
Laatst bijgewerkt door LifeSucks op 01-03-10 23:20, in het totaal 1 keer bewerkt

Caira

Re: Ik kies voor abortus. Steun en hulp gezocht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-10 23:16

jeetje meid wat verschrikkelijk voor je. Ik kan je voor abortus echt geen raad geven, ik zou het niet kunnen.
Ik kan je alleen maar heel veel sterkte wensen.

guccio

:(:)
Gelukkig geen ervaring, ik hoop dat de dokter je morgen meer kan vertellen.

JuliaMaria

Meid ik vind dat je een hele verstandige keuze maakt! Als jij je er niet goed bij voelt (en daar geef je hele goede redenen voor) dan is het voor iedereen het beste om het niet te doen. Voor jou, voor de ''papa'' en voor het kindje.

Ik kan je geen raad geven, niet vertellen of het pijn doet en of het een indruk achterlaat (neem aan van wel). Maar ik kan je wel zeggen dat ik het een hele goede keuze is, die je na mijn idee zeker moet doorzetten. :)

Wat goed dat je je verhaal hebt gedaan, heel knap. :(:)

BraveSpots

Geen raad hier, wel veel sterkte.

Dit is niet niks zo. Ik hoop oprecht dat jij en je vriend hier goed uit komen!

Edit: Heb je een idee van wat zijn reactie gaat zijn?
Laatst bijgewerkt door BraveSpots op 01-03-10 23:17, in het totaal 1 keer bewerkt

Lieke__

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-10 23:17

Als ik dit zo lees, zie ik dat je er goed over nagedacht hebt.
Ik vind het goed van je dat je geen kind op de wereld wilt zetten dat niet gewenst is, en dat je inziet dat je eerst aan jezelf moet werken.

Ik heb zelf geen ervaring met abortus of what so ever, maar sta wel achter je keuze!

Succes morgen bij de dokter!

corina21

ik ben er zeker niet optegen,er zijn genoeg redenen waarvoor je zoiets gaat doen,alleen niet zo slim om te stoppen met de pil,snap wel je poblemen,als je het goed vind volg ik dit topic.

Liezel1

Als je het nu aan je vriend zou vertellen, zou dat niet alleen maar jullie relatie sterker maken?
Als je hem achteraf pas inlicht, loop je het risico dat hij zich buitengesloten voelt..... Daar schiet je niets mee op.

LifeSucks

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-03-10 23:18

Ik ben zo bang dat het uberhaubt te laat is voor abortus.
Dat ik het kind echt moet krijgen...en dat is wel het laatste wat ik wil!
(Ook voor het kind)

@ Liezel; nee helaas, durf het niet aan om nu te vertellen. Wil eerst de ruzie uitpraten..

guccio

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-10 23:19

Sinds wanneer heb je klachten?
Opgezette borsten, misselijk, evenwichtsverlies?

Corelli

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-10 23:19

Meisje, heel veel sterkte met dit moeilijke besluit..Ik wens je alle kracht die je nodig gaat hebben :)

ambre

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-10 23:20

Flinke beslissing om alleen te nemen.Ik zeg nu ook dat,mocht ik ooit zwanger worden,ik het niet zal laten komen.
Toch zegt iedereen dat je hormonen je tegen die tijd wel tegen houden.Ook hoor je vaak dat je achteraf er nog heel veel aan moet denken.
In jouw situatie zou het misschien beter zijn om het kind niet te laten komen,toch is dit iets waar je echt achter moet staan.
Ik geef het je te doen,het is een moeilijke keus en ik wens je veel sterkte.Laat je niet gek maken door mensen die je gaan zeggen dat je in dit geval alleen aan jezelf denkt.
Je moet altijd eerst aan jezelf denken om een goede moeder te kunnen zijn en/of worden!
Sterkte!

BraveSpots

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-10 23:20

Sinds wanneer ben je gestopt met de pil? Zo kan je de maximale tijd berekenen die je kan zwanger zijn...

corina21

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-10 23:21

ik zou inderdaad wel met je vriend erover hebben,het is toch niet niks wat je weg laat halen.
vind het wel echt sneu voor je echt waar.

Mariposa11

Dapper om zo'n besluit te nemen, idd een kind hoort gewenst te zijn en een stabiel thuis te hebben.

Heel veel sterkte bij de HA!!

marcha1987

Als eerst hoop ik dat wel geleerd heb om toch de pil te blijven slikken en hoe stom het eigenlijk nu is. (komt gemeen over maar bedoel het niet zo erg, wel een beetje want het is je eigen verantwoording)

Verder, hoe ver denk je dat je ben?
Wat ik van een abortus weet van een vriendin is dat het "eruit zuigen" niet echt prettig aanvoeld en je daarna wel een beetje last van je buik kan krijgen.

Met je vriend, das een moeilijke, niet vertellen wat niet weet wat niet deert.
Maar kan je dat ook volhouden verder in jullie relatie.

_merel_

Ik vind het onwijs sterk en goed van je dat je deze beslissing maakt! Ik ben niet voor abortus maar zeker ook niet tegen! Ik denk dat jij idd geen goede basis hebt voor een kindje.... Je weet zelf al dat je je kindje niet alles kan bieden en daarom vind ik het onwijs sterk dat jij je daar ook aantoe geeft! Ieder kindje wat daadwerkelijk geboren word zou een goede basis moeten hebben! Het gebeurt regelmatig dat deze basis er niet is! Voel jezelf niet schuldig maar overleg goed met je huisarts! Ik heb nooit in deze situatie gestaan maar vind wel dat ik moet benoemen dat je sterk in je schoenen moet staan voor deze keus!

Liezel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-10 23:22

LifeSucks schreef:
Ik ben zo bang dat het uberhaubt te laat is voor abortus.
Dat ik het kind echt moet krijgen...en dat is wel het laatste wat ik wil!
(Ook voor het kind)

@ Liezel; nee helaas, durf het niet aan om nu te vertellen. Wil eerst de ruzie uitpraten..

Er zijn altijd andere mogelijkheden, adoptie bijvoorbeeld.
Abortus mag in NL tot 20 weken zoiezo..... dat is bijna 5 maanden zwangerschap.

AdnerB

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-10 23:23

als ik jou was zou ik het er wel zo snel mogelijk met je vriend over hebben zodat hij je kan steunen..al zou ik in zijn schoenen staan zou ik het je niet in dank afnemen als je mij pas na de abortus op de hoogte zou stellen..
en mischien als je vriend het weet dat het jullie band weer wat hechter kan maken..

ik vind het knap van je dat je deze beslissing wil maken,ik kan je ook niet meer vertellen over een abortus omdat ik deze niet zou willen en nog niet zwanger ben geweest..
sterkte voor de komende tijd..

zap

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-10 23:23

Ik zou ook eerst wat meer zekerheid willen hebben. Eerst de duidelijke feite op een rijtje en dan pas met je vriend overleggen als je je in deze volgorde het prettigst voelt!

Mag ik vragen hoe oud je bent?

Ik vind dat je een verstandige keuze maakt! Ik ben het helemaal met je eens, een kind moet ergens op kunnen groeien waar het gewenst is, waar het zonder zorgen op kan groeien en vooral inderdaad in een stabiele omgeving.

Heel veel sterkte ermee!

zigranta

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-10 23:24

Ook hier geen ervaring maar wil je veel sterkte wensen!Maar inderdaad hoever ben je eventueel al?Is afstaan voor adoptie dan geen optie?

zonnebloem18

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-10 23:24

Ik heb 6 jaar geleden abortus laten plegen, was al 1,5 jaar met mijn vriend ging super maar de hele situatie er omheen niet.
Ik zat bij mijn ouders thuis zonder werk, dikke schulden begon net met een nieuwe opleiding.
Toen ik zwanger bleek te zijn wist ik al meteen wat ik wilde doen.

Ik heb toen een afspraak gemaakt en moest verplicht een week wachten (bedenktijd) en eenmaal daar gekeken of het uberhaupt nog kom qua weken en dat kon nog.

Op het moment heb ik eigenlijk geen pijn gehad het voelde als krampen als je wat erger ongesteld bent.
Alleen de prik om je baarmoedermond te verdoven is vervelend.
Ik moest nog even wachten om te kijken of alles wel goed was bloeddruk testen en daarna mocht ik naar huis.
Moest 2 pilletjes slikken tegen infectie en een maand later (geloof ik) nog even langs de huisarts voor onderzoek.

Ik heb er daarna lichamelijk helemaal geen last van gehad, geestelijk valt het mee bij mij.
Ik wil graag kinderen (ook toen al) maar niet in die situatie, af en toe als er weer iemand zwanger is baal ik wel even maar dat heeft meer te maken met dat ik kinderen wil dan de abortus die ik heb gehad.

Ik weet dat ik de juiste keuze heb gemaakt toen voor mezelf en voor het (eventuele) kind.

Als jij diep in je hart voelt dat dit het beste is moet je het doen, jij hebt de rest van je leven een kind waar je voor moet zorgen.
Die je leven zal veranderen en waar je een stapje terug voor zal moeten nemen.
Als je daar niet klaar voor bent of vind dat je dat niet kan bieden maak je de juiste beslissing.

Sodeletuut

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-10 23:25

Jeetje meid wat erg. Ik heb geen ervaring en ik kan je ook niet helpen, maar ik wil je graag sterkte wensen.

LifeSucks

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-03-10 23:25

BraveSpots:
Geen idee, ik denk november/ December.
Abortus mag tm 25 weken heb ik gelezen.

Realiseer het me nog niet, wat er nu gaande is eigenlijk..stom hè?
Het ergste is nog wel dat ik straks een vruchtje laat verwijderen door mijn eigen STOMHEID!!

Adoptie is voor mij geen optie.
Ik wil niet baren, het kind 9 maanden dragen en eigen maken, en dan afstaan.
Ook niet voor het kind voor later, en het zal dan zeker altijd aan je blijven knagen...
Nu in het beginstadium ben ik er niet aan gebonden, nu kan ik het nog zonder emotie afhandelen.

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-10 23:26

In Nederland kan het tot 22 weken en 2 dagen.
Vanaf die tijd kan een kind levensvatbaar zijn.