Beugel op latere leeftijd (kosten)

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Sedaru

Beugel op latere leeftijd (kosten)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-03-10 19:26

Kon hier geen recent topic over vinden..

Ik heb nog een melktand maar deze valt er binnen afzienbare tijd uit en dus blijft er een gat over. Hierdoor zal ik aan de beugel moeten.. Ben eigenlijk wel benieuwd wat de kosten hiervan zijn, aangezien ik (al) 23 ben en dus niet meer verzekerd. Misschien dat jullie me een indicatie kunnen geven? En hoeveel tijd zit er tussen de eerste afspraak met de tandarts/orthodontist en de dag dat de beugel daadwerkelijk geplaatst wordt? Wil hem nu eigenlijk ook zo snel mogelijk hebben nl :7 ..

Olikea

Re: Beugel op latere leeftijd (kosten)

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-10 19:31

Ik weet niet welke tand het is, maar heb je wel eens gekeken naar een implantaat.. waarschijnlijk net zo duur, maar dan heb je wel direct resutaat, en zonder te beugelen.

Vervelend dat er een melktand is blijven staan..
Is er wel een "grote mensen" tand aangelegd, zoniet kan je het misschien wel vergoed krijgen.

succes ermee

DiantaM

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-10 19:34

Ik ben inmiddels 24 en ook weer aan de beugel..

Overigens ben ik hier wel voor verzekerd, tot 2000 euro. Ik heb alleen boven een plaatjesbeugel en dit zal rond de 1500 euro gaan kosten.

Een implantaat zal nog veel duurder zijn, maar je kunt kijken of dit vergoed gaat worden.

Edit: Mijn beugel zat er binnen 1 week in. Ik heb nu witte plaatjes en veel mensen zien niet eens dat ik een beugel heb omdat mijn tanden niet bloot komen als ik lach :D

NessaX

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-10 19:35

Ik heb ook nog blokjes laten zetten vanonder en vanboven op 19 jarige leeftijd. Het heeft me ongeveer 2500€ gekost.
En 1000€ voor de blokjes en de rest voor visite en nachtbeugel.

Sedaru

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-03-10 19:36

Heb al wel een 'grote mensen tand', heb nu in principe dus een extra tand. Hierdoor is mijn hoektand naar boven verschoven (zie het als een draculatandje :+ ) waardoor ik dus eigenlijk wel echt een beugel wil.

DiantaM

Re: Beugel op latere leeftijd (kosten)

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-10 19:38

Ik heb ook een draculatandje.. Ik heb op jongere leeftijd al een beugel gehad, en daarna een draadje achter mijn tanden gekregen. Door trauma is dit draadje gaan werken als een beugel en heeft 1 tand uit mijn kaakbot getrokken.. en mijn hoektand is weer in de oude positie gaan staan. Dus nu proberen ze met de beugel om mijn tand weer verder terug in het kaakbot te plaatsen..