Mijn schouders doen zo veel pijn

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Vjestagirl

Mijn schouders doen zo veel pijn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-03-10 14:40

Ik heb sinds een paar dagen weer heel veel pijn in mijn schouders. Als ik gewoon zit word ik al misselijk van de pijn, als ik eraan zit heb ik echt het gevoel dat ik door de grond zak. Ik heb dit eerder gehad en toen werd het toegeschreven aan mijn werk (serveerster, dus veel zware bladen en veel strekken), maar ik heb nu al 6 maanden niet meer in de horeca gewerkt. De vorige keer kon ik ermee naar de fysiotherapeure, maar ik woon in Ierland en dat gaat niet op het moment.

Iemand tips hoe ik mijn schouders weer wat losser kan krijgen en wat minder pijn kan hebben?

Caira

Re: Mijn schouders doen zo veel pijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-10 14:41

Heb je stress, spanning of iets anders? Dat is bij mij echt de klassieke schouderpijn veroorzaker.

Zoek een goede masseuse die je spieren lekker los kan werken!

Annn

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-10 14:42

Heb je veel stress? Daarvan krijg ik vaak last van mijn schouders.
Of als je veel achter een bureau zit, en niet rechtop zit (vaak onbewust)

Als dat 2e het geval is, probeer dan zo goed mogelijk rechtop te blijven zitten en om de zoveel tijd eens je schouders goed los te rollen (voor naar achter, achter naar voor)
Of af en toe even te gaan staan, naar beneden te hangen en te schudden met je schouders (snap je? :P)

Hopelijk gaat het snel over!

Talisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-10 14:45

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-03-10 14:48

Ik zit idd veel achter een computer, eigenlijk de hele dag. Ik probeer er wel op te letten dat ik netjes rechtop blijf zitten maar soms vind je jezelf ineens in een rare houding.

Stress valt wel mee, die heb ik wel gehad, maar ik kan jij nu gaan 'relaxen'.

Ik zal idd opzoek gaan naar een goede masseuse want het is echt heel verschrikkelijk

blackstar

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-10 14:56

Zit er niet een onsteking in je schouders???

Als die er niet zit kun je fysiotherapie oefeningen gaan doen met zo'n 1 kilo dummy.

Rebel_Jits

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-10 21:45

Zit het in je spieren (zo ja, waar?) of meer in de gewrichten zelf?
Ik heb wel enkele ontspanningsoefeningen voor schouderspieren namelijk. Die heb ik gekregen van mijn fysiotherapeut, omdat mijn bovenrug/schouders compleet vast zaten.

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-03-10 21:47

Het zit in mijn spieren. Ze zijn ook echt kei en keihard.

corina21

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-10 21:48

je krijgt in chinese winkeltjes zo n spul wat je op je spieren moet doen,dat gaat branden daarna verkoeld het echt zalig,mischien is dat iets om uit te proberen,beterschap.

Kristie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-10 21:50

Als ik last van stress heb voel ik dat ook ontzettend in mijn schouders :=
Heb je al een warm bad/douche genomen? Je laten masseren?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-10 21:51

Klinkt mij als slijmbeursontsteking in de oren. Mijn moeder heeft het nu ook. En als je bij wijze van spreke er naar wijst doet het al pijn.
Toch proberen te ontspannen en eventueel een pijnstiller slikken, zodat je wat ontlast.

Rebel_Jits

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-10 21:54

In dit topic heb ik een aantal oefeningen opgeschreven (mijn 2e post): http://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php?f=136&t=1244353

Verder kan ik als tips geven: warm houden. Een warmtepack, een dikke coltrui, een sjaal. Alles is goed.
Als je merkt van jezelf dat je de boel aanspant (schouders optrekt bijv.), dan gericht ontspannen. In het begin denk je er niet zo vaak aan, maar als je het maar volhoudt, gaat het na een tijdje vanzelf. Zie het als leren je hakken laag te houden oid. In het begin doe je dat alleen bij de A en C, later elke letter, daarna hoef je er nieteens meer aan te denken ;)

Edit: een slijmbeursontsteking zit bij een gewricht en niet in je spieren. Denk dus niet dat het dat is.

Juangi

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-10 21:57

Ik heb het ook altijd in mijn schouder. Bijna altijd als ik achter de comp zit. Heeft met je houding te maken. Waarschijnlijk zet jij je schouder dan vast. Je blijft te lang verkrampt zitten. Au, nu heb ik het dus weer :')

Probeer om je schouder meer te laten zakken en minder aan te spannen.

rakni

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-10 22:00

kan goed komen van de compu.

Ik heb het ook, chronisch. De ene week meer en de andere minder. Nu is het bar en boos.

Hete douche of bad is vaak fijn, masseren lang niet altijd bij mij. pittenzak in de magnetron helpt vaak wat. Smeersels daar geloof ik niet in. Het zou goed zijn als je zo min mogelijk achter de compu gaat zitten totdat het minder is geworden. Veel bewegen, wandelen, fietsen. Probeer evt. spanningen te verminderen.

chiropractor kan soms ook helpen.

Sterkte!

anneM_Ajax

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-10 20:51

Veel bewegen, krachtoefeningen helpen ook.

Ik heb het ook, heb 10 maanden fysio gehad wat geen ene moer hielp. Ook achter de pc trek ik mn schouders op, waardoor ik pijn krijg. Je moet je dr bewust van worden dat je dat doet, en steeds opnieuw ontspannen. Net zolang tot je ontspannen blijft.
Soms denk je dat je ontspannen bent, tot je echt op je schouders gaat letten.

Ik hoop dat het werkt!

A_nita

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-10 00:17

Hier nog eentje die hetzelfde heeft.
Ik heb vaak onbewust mijn schouders opgetrokken, merk het pas als ik er aan denk. Mijn computerscherm heb ik een paar dagen geleden een stuk omhoog gezet, dit lijkt wel te helpen.

phaser

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-10 03:10

Probeer eerst te kijken of het je spieren zijn of je gewrichten.

Kijk wat het doet als je eventueel in de douche je spieren echt heel warm maakt. Met water dat iets warmer is dan waar je normaal mee doucht.
Probeer dan je schouderspieren te rekken en te ontspannen.
Kijk wat je dan voelt als je eenmaal uit de douche bent en je kleren opnieuw aan hebt.
Normaal moet het beter voelen.
Als het spieren zijn, kan je eventueel zaken gebruiken als tijgerbalsem om je spieren snel op te warmen.
Door die balsem gaan je spieren trager afkoelen, waardoor de kans op spierpijn verkleint.