Aanhoudelijke pijn bij het plassen?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Paranoide

Aanhoudelijke pijn bij het plassen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-02-10 19:42

Hai,

Sinds (ruim) twee weken heb ik erge pijn bij het plassen. Dacht eerst dat het vanzelf wel over zou gaan, maar ik vind twee weken toch wel lang. Ik heb niet de hele dag dat; "help-ik-moet-alweer-plassen" gevoel, maar wel dat ik in een keer moet, en dan serieus moet rennen omdat ik het niet meer ophoudt. Ik heb hier nog nooit last van gehad, dus heb vorige week wat urine afgeleverd bij de huisarts, maar daar is niets uitgekomen. De huisarts dacht eerst dat ik blaasontsteking had, maar blijkbaar niet.

Weet iemand wel waar dit op duidt?

_Tara_

Re: Aanhoudelijke pijn bij het plassen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-10 19:53

Dan zou ik toch nog eens bij de HA langs gaan als ik jou was. Ik zou niet weten wat 't zou kunnen zijn maar gezond klinkt 't iig niet...

Charaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-10 20:25

Nogmaals laten controleren bij de ha, mocht er uit een stick niks komen kan hij het op kweek laten zetten, zeker niet mee door blijven lopen!!!

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-10 20:27

klinkt toch wel als een blaasontsteking, nogmaals urine inleveren (ochtendurine is een steriel potje) en als het stickje niets aantoont op kweek laten zetten.
niet mee door blijven lopen, want het kan ook naar binnen slaan en een nierbekken ontsteking word je echt niet blij van

trustHim

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-10 20:32

zegt dat het misschien iets met je bekken kan zijn, moet je even mee naar de h.a.

Charaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-10 20:36

Ik zou bij deze klachten niet aan problemen met het bekken denken, maar aan de urinewegen of nieren.

Paranoide

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-02-10 20:37

Allereerst bedankt. :)

Lijkt me verstandig als ik morgen toch maar weer eens langs ga, het is niet uit te houden op deze manier. Een vriendin van mij vertelde vanmorgen dat het ook kon dat mijn urinebuis (oid?) was gezakt waardoor de pijn en hevige drang ontstond. Jullie iets bekend?

Charaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-10 20:45

Ik denk dat ze een baarmoederverzakking bedoeld, maar daar zou ik niet van uit gaan.

Anya

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-10 20:46

klinkt als blaasontsteking: hup naar de dokter, niet mee blijven doorlopen

Paranoide

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-03-10 17:39

Vanmorgen de dokter gebeld, maar die 'vond het niet nodig' dat ik even langskwam. Wat is dit nou weer?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-10 17:43

Andere huisarts bellen en eisen dat je mag komen!

Charaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-10 17:45

Paranoide schreef:
Vanmorgen de dokter gebeld, maar die 'vond het niet nodig' dat ik even langskwam. Wat is dit nou weer?

Niet nodig?? Als iemand met dit verhaal mij zou bellen (ben assistente) zou ik ze zeker willen zien (misschien geen consult bij de HA, maar zeker de urine controleren cq. op kweek zetten).

corientjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-10 17:46

Klinkt als blaasontsteking
Heb ik ook gehad
Gewoon even plasje inleveren bij de HA
En dan krijg je uitslag en evt medicijnen ervoor :)

xxappiexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-10 23:17

Belachelijk van je HA! Ik zou eisen dat ze het nog eens testen, en anders naar een andere HA gaan. Je mag nooit te lang met zulke klachten rond blijven lopen.
Ik heb een paar weken geleden hetzelfde gehad. Eerste test was niets aan te zien en ik werd dus weer naar huis gestuurd, na 2 weken naar de wc rennen toch maar eens terug gegaan. En jawel, nu was het ineens wel blaasonsteking....

Anders niet bellen en gewoon een potje ochtend urine inleveren bij de assistente, zo'n testje is zo gedaan.

Succes en beterschap!

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-10 00:39

Heb je hele dikke afscheiding? Zo ja, doe dan even een SOA test...

Paranoide

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-03-10 18:38

Oke, de situatie is nu dusdanig dat het bijna lachwekkend is.

De pijn is nu nóg heviger geworden. Het is gewoon niet uit te houden tijdens het plassen. Ook zitten er sinds gisteren een soort 'slijmbolletjes' in de urine. Het is geen bloed, maar wel een beetje donkergelig/oranje van kleur. Voorheen was dit niét zo. Ook heb ik nu na het plassen echt 20 minuten een branderig gevoel. Maar doen ook écht branderig. Dus ik belde de dokter vanmorgen met deze klachten en de boodschap dat dit niét langer zo door kan gaan, werd ik afgescheept met een 'we kijken het nog eventjes aan'.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-10 20:02

Dit klinkt gewoon echt niet gezond hoor! ik zou echt al lang een andere HA bellen!

Abercrombie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-10 20:05

Gewoon vanavond naar de huisartsenpost rijden daar zitten andere artsen die helpen je wel als je schreeuwend van de pijn binnen komt ;)

denice

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-10 20:09

Heb je geen soa? Dat kan natuurlijk ook. Heb je wel ochtend urine ingeleverd voor de blaasontstekings test?

Is wel erg vervelend!

Boktpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-10 20:13

Abercrombie schreef:
Gewoon vanavond naar de huisartsenpost rijden daar zitten andere artsen die helpen je wel als je schreeuwend van de pijn binnen komt ;)

Vind ik echt een goede optie als je dokter geen afspraak wil maken!

Ik heb een tijdje geleden wel iets soortgelijks gehad :(:)
Ook getest op blaasontsteking maar daar kwam niks uit. Toen het erger werd nogmaals getest en kwam weer niks uit. Toen een aantal dagen afgewacht en het was opeens weg zoals het ook gekomen was :roll:

Kijk ik weet niet hoe het met jou pijn is, maar als de pijn te erg is en je vertrouwd het niet zou ik voor de optie huisartsenpost kiezen!

Abercrombie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-10 20:14

Ik had ook een lakse arts, en uiteindelijk lag ik schreeuwend van de pijn op de grond in de buitenbak met een nierbekkenonsteking, en geloof me, dat doet ECHT pijn.

Barvrouwke

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-10 20:18

Wat een *&(#&*% huisarts... Ik moet 's nachts vaak naar de wc, je raadt al wat dat met het idee van ochtendurine doet.
Niet geconcentreerd dus. Maar ik kreeg na uitleg gewoon anti-biotica mee, ookal kwam er niets uit de test. Werkte dus wel degelijk, binnen een paar dagen was ik ervanaf.
Ik zal naar een andere huisarts of inderdaad controlepost gaan.

Issy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-10 20:20

Het klinkt als een Chlamydia infectie (een SOA), dus direct laten testen als je huisarts niet meewerkt kun je naar een GGD of ziekenhuis.

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-10 20:22

Dan zou ik toch echt een andere huisarts bellen. Dit klinkt echt niet normaal iig :n

Waarom denken jullie aan een SOA? Dan zou ze toch juist iets van meer afscheiding moeten hebben en niet iets in d'r urine? Lijkt mij iig als ik zo de symptomen op internet bekijk.
Edit: Ik zie bij symptomenchecker inderdaad dat chlamydia, blaasontsteking en candidasis genoemd worden bij pijn bij het plassen. Vergeet m'n opmerking van hierboven dus maar :P
Laatst bijgewerkt door _Tara_ op 03-03-10 20:24, in het totaal 1 keer bewerkt

Abercrombie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-10 20:23

Misschien is TS nog wel maagd, zou ook kunnen natuurlijk :+